Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-30, 02:03
  #1
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Försök till mord

Samtal inkommer till polisen om en skadad person och flertalet polispatruller skickas till platsen. En person påträffas skadad och förs till sjukhus med ambulans för vård. Ärendet rubriceras i nuläget som försök till mord men rubriceringen kan komma att ändras under ärendets gång.

En man kan gripas misstänkt för försök till mord och en brottsplats kan spärras av i väntan på teknisk undersökning

Polisen genomför sedvanliga förundersöknings åtgärder så som förhör med personer som kan lämna uppgifter som kan föra förundersökningen framåt. Brottsplatsen skall genomgå en teknisk undersökning.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...sok-ostersund/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...ok-i-ostersund

Vet någon mer?
__________________
Senast redigerad av Zicksack 2022-11-30 kl. 02:17.
Citera
2022-11-30, 07:50
  #2
Medlem
stockholmsgranatens avatar
Vart har det skett?
Citera
2022-11-30, 08:17
  #3
Medlem
Östersund 2022-11-29: Mordförsök, "skadad person"

https://polisen.se/aktuellt/handelse...sok-ostersund/
29 november 22:07, Mord/dråp, försök, Östersund

Försök till mord

Samtal inkommer till polisen om en skadad person och flertalet polispatruller skickas till platsen. En person påträffas skadad och förs till sjukhus med ambulans för vård. Ärendet rubriceras i nuläget som försök till mord men rubriceringen kan komma att ändras under ärendets gång.

En man kan gripas misstänkt för försök till mord och en brottsplats kan spärras av i väntan på teknisk undersökning

Polisen genomför sedvanliga förundersöknings åtgärder så som förhör med personer som kan lämna uppgifter som kan föra förundersökningen framåt. Brottsplatsen skall genomgå en teknisk undersökning.

Ingen mer information kommer lämnas under natten
Vet någon mer?
Citera
2022-11-30, 09:09
  #4
Medlem
https://imgur.com/a/8dVpe3J

Stämmer bilden i ÖP kanske det kan vara vid Solliden/Björkbacka? Bara en ren gissning från min sida, såklart.
Citera
2022-11-30, 09:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockholmsgranaten
Vart har det skett?

Kan vara på Frösön. Mällbyvägen?
Citera
2022-11-30, 10:53
  #6
Medlem
pentrys avatar
Skedde detta i Torvalla?
Citera
2022-11-30, 12:11
  #7
Medlem
Skedde spå skogsvägen på Frösön om jag har förstått det rätt.
Citera
2022-11-30, 12:36
  #8
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av EatPrayQueef
Skedde spå skogsvägen på Frösön om jag har förstått det rätt.

Kan bekräfta att detta stämmer. Polisbilar brukar cirkulera det bostadsområdet (Skogsvägen/Mällbyvägen) då och då.
__________________
Senast redigerad av Berroth 2022-11-30 kl. 12:41.
Citera
2022-11-30, 13:29
  #9
Medlem
Är nån granne som grinat ut på Fejan att han är ok så ska skramla fram en exakt adress inom kort.
Citera
2022-11-30, 13:31
  #10
Medlem
Skogsvägen 14L, Frösön. Han ska enligt uppgift bo ovan eller under där det hände.
Citera
2022-11-30, 14:58
  #11
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTrixer
Skogsvägen 14L, Frösön. Han ska enligt uppgift bo ovan eller under där det hände.

Ovanför i så fall för det är bara två våningar i dom husen. Han som bodde ovanför lägenheten där detta hände skrev såhär på sin FB:

"Vill bara adressera händelsen inatt. Inatt gick det vilt till i lägenheten under mig och enligt uppgift utreds ett mordförsök.
Jag tänker inte säga mer då jag inte vet mer. För oss skapade det ingen större dramatik då mina barn kan sova igenom ett kärnvapenkrig och faktiskt fortfarande är helt ovetande om händelsen.
Polisen gjorde ett fantastiskt jobb av vad jag såg.
Ville bara säga att vi mår bra och att vi inte haft nåt med det att göra ❤️"


Då antar jag detta hände på Skogsvägen 14A där *bd#lmjid M#ss*oudi (*=a, #=e) är registrerad sen 1/9/2022.
__________________
Senast redigerad av Berroth 2022-11-30 kl. 15:10.
Citera
2022-11-30, 15:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berroth
Ovanför i så fall för det är bara två våningar i dom husen. Han som bodde ovanför lägenheten där detta hände skrev såhär på sin FB:

"Vill bara adressera händelsen inatt. Inatt gick det vilt till i lägenheten under mig och enligt uppgift utreds ett mordförsök.
Jag tänker inte säga mer då jag inte vet mer. För oss skapade det ingen större dramatik då mina barn kan sova igenom ett kärnvapenkrig och faktiskt fortfarande är helt ovetande om händelsen.
Polisen gjorde ett fantastiskt jobb av vad jag såg.
Ville bara säga att vi mår bra och att vi inte haft nåt med det att göra ❤️"


Då antar jag detta hände på Skogsvägen 14A där *bd#lmjid M#ss*oudi (*=a, #=e) är registrerad sen 1/9/2022.


Känns ju som att man borde skriva 30 års åldern om den som varit inblandad är 29...
14E känns mer troligt..
Skönt iallafall att det inte är något livshotande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in