• 1
  • 2
2022-12-03, 12:57
Medlem
Ja, jag själv är höger men det är en sak jag verkligen stör mig på, och det är högermänniskors totala brist på att kunna ta reda på fakta. Och de som väl gör det stödjer sig på alternativ fakta eller vad fan det heter...

Varför jag stör mig på detta är för att vänstern hela tiden kan komma med vilken mundiarré som helst helt oemotsagda. Detta trots att det finns gott om fakta som talar emot allt skitsnack de kommer med. Men varenda gång en vänstermänniska kommer med ett påstående står högermänniskorna där totalt stumma. Och nu pratar jag faktiskt inte bara högermänniskor på gräsrotsnivå, utan nu pratar jag även om politiker. Som ett exempel: jag kollade på alla valdebatter, och inte en enda jävla gång nämnde en av våra högerpolitiker att kvaliteten på vården försämrats avsevärt med sossarna, trots att detta är fakta som bara finns en googling bort.

De enda som kommer med "fakta" bland högermänniskor är konspirationsidioter som delar med sig av "fakta" från riksidioten Lars Bern eller Alex Jones, men utöver det är det tomt. Och det som gör att jag stör mig på detta är att jag gång på gång måste ta debatten och komma med fakta som jag helt ärligt tycker ska vara spridd!

Så varför är högermänniskor så sämst på att ta reda på fakta?
Citera
2022-12-03, 13:00
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Högern anser det finns 2 kön, vänstern 74, vilka fakta är rätt anser du.. är det en konspirationsteori att det finns 2 kön?

En mer sannolik teori, är Pareto principen 80/20, där 80%arna tillhör fårskocken som alltid hejar på sitt lag, oavsettt hur fel de har.
Citera
2022-12-03, 13:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ja, jag själv är höger men det är en sak jag verkligen stör mig på, och det är högermänniskors totala brist på att kunna ta reda på fakta. Och de som väl gör det stödjer sig på alternativ fakta eller vad fan det heter...

Varför jag stör mig på detta är för att vänstern hela tiden kan komma med vilken mundiarré som helst helt oemotsagda. Detta trots att det finns gott om fakta som talar emot allt skitsnack de kommer med. Men varenda gång en vänstermänniska kommer med ett påstående står högermänniskorna där totalt stumma. Och nu pratar jag faktiskt inte bara högermänniskor på gräsrotsnivå, utan nu pratar jag även om politiker. Som ett exempel: jag kollade på alla valdebatter, och inte en enda jävla gång nämnde en av våra högerpolitiker att kvaliteten på vården försämrats avsevärt med sossarna, trots att detta är fakta som bara finns en googling bort.

De enda som kommer med "fakta" bland högermänniskor är konspirationsidioter som delar med sig av "fakta" från riksidioten Lars Bern eller Alex Jones, men utöver det är det tomt.

Så varför är högermänniskor så sämst på att ta reda på fakta?

Vadfan snackar du om?

Säg att du lägger fram en länk i en diskussion från ”ekonomifakta”

Siffrorna i det diskuteras INTE, utan det som diskuteras direkt blir:

”-Ekonomifakta är högerns/anti-kristen/utsugarnas/företagens-åsiktsmaskin.”

Det blir helt enkelt inte mycket till diskussioner om man inte ens kan enas om siffrorna.
Citera
2022-12-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Vadfan snackar du om?

Säg att du lägger fram en länk i en diskussion från ”ekonomifakta”

Siffrorna i det diskuteras INTE, utan det som diskuteras direkt blir:

”-Ekonomifakta är högerns/anti-kristen/utsugarnas/företagens-åsiktsmaskin.”

Det blir helt enkelt inte mycket till diskussioner om man inte ens kan enas om siffrorna.
Ja, precis. Men detta sker NÄR högern kommer med fakta. Men jag säger att högern är dåliga på att ta reda på just denna fakta de kan använda i debatten. Framgick inte det rätt tydligt i min TS?
Citera
2022-12-03, 13:06
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ja, precis. Men detta sker NÄR högern kommer med fakta. Men jag säger att högern är dåliga på att ta reda på just denna fakta de kan använda i debatten. Framgick inte det rätt tydligt i min TS?
Jo.
Men det spelar ju helt enkelt ingen roll om man bryr sig om fakta, eller att leta upp och presentera den.

Diskussionen kommer ändå alltid att handla om annat då.
Citera
2022-12-03, 13:06
Avstängd
Eurypteridas avatar
Högern anser att vi ska stänga av vårt elnät för att exportera elen till Tyskland!

Svenska elanvändare kan drabbas av kortare nedstängningar för att stötta det tyska elsystemet.

https://www.svd.se/a/XbwK2W/sa-kan-e...g-till-sverige

Högern är helt enkelt tyskvänliga sverigefiender!
Citera
2022-12-03, 13:09
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ja, jag själv är höger men ... att vänstern hela tiden kan komma med vilken mundiarré som helst // Så varför är högermänniskor så sämst
Jag gillar din ansats, den är lagom komplex ... men lite synd att du inte levererar fakta mer än "en googling bort". Hade varit bra att se att det är just högermänniskor som är dåliga på fakta. Eller är din trådstart att "alla är dåliga på fakta, diskussionen är dålig över lag".
Citera
2022-12-03, 13:10
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:

Jag tror du blandar ihop den traditionella högern med alt.högern (extremhögern).

Traditionella partier åt båda håll har väl ungefär samma inställning till sanning och fakta, slirar ibland och överdriver gärna när det handlar om diffusa studier som gynnar deras narrativ.

Extrema partier/ideologier och deras anhängare sätter däremot alltid narrativet över fakta. Allt som bekräftar världsbilden är alltid sant, allt annat är alltid fake news. Det är väldigt svart/vitt i hur man ser på världen och människor.
Citera
2022-12-03, 13:10
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Högern anser att vi ska stänga av vårt elnät för att exportera elen till Tyskland!

Svenska elanvändare kan drabbas av kortare nedstängningar för att stötta det tyska elsystemet.

https://www.svd.se/a/XbwK2W/sa-kan-e...g-till-sverige

Högern är helt enkelt tyskvänliga sverigefiender!

Du länkar till en artikel som är skriven 2 dagar innan valet, och där den Socialdemokratiska energiministern intervjuas..?
Citera
2022-12-03, 13:15
Medlem
Citat:
Jo.
Men det spelar ju helt enkelt ingen roll om man bryr sig om fakta, eller att leta upp och presentera den.

Diskussionen kommer ändå alltid att handla om annat då.
Och? Har du oomtvistlig fakta kommer allt annat som sägs vara ett sätt att försvara sin heder, inget annat. Jag har visat på fakta att sossestyrda regioner har längre vårdköer än borgerligt styra regioner, och detta har då mötts med "vad är egentligen sanning?" och annan postmodern hippiesmörja, men likt förbannat har sakfrågan blivit utredd och är klar.
Citera
2022-12-03, 13:17
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Och? Har du oomtvistlig fakta kommer allt annat som sägs vara ett sätt att försvara sin heder, inget annat. Jag har visat på fakta att sossestyrda regioner har längre vårdköer än borgerligt styra regioner, och detta har då mötts med "vad är egentligen sanning?" och annan postmodern hippiesmörja, men likt förbannat har sakfrågan blivit utredd och är klar.

Det hedrar dig isåfall.
Citera
2022-12-03, 13:17
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Du länkar till en artikel som är skriven 2 dagar innan valet, och där den Socialdemokratiska energiministern intervjuas..?
Just det! Vilket friläge för borgarna! Här kunde de slagit in en öppen dörr och sagt att vi ska inte stänga av vår el för att exportera den till Tyskland men istället höll de svenska kraftnät bakom ryggen och låtsades om att problemet berodde på en effektbrist!
Vad tror du högern säger när elen stängs av för att den ska gå till Tyskarna? Effektbrist såklart!

Högern ljuger, därav är fakta inget som högern kan hantera eftersom fakta ALDRIG stämmer med högerns lögner!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in