2022-12-23, 21:04
Medlem
Låter ju helt stört att komma med en sådan nota.
Citera
2023-02-07, 15:32
Medlem
TeEsErs avatar
Tydligen bemödande inte kvinnan sig att ens komma till rätten så det blev tredskodom.
https://www.hemhyra.se/nyheter/rekor...om-flyttat-ut/
Citat:
De har krävt den tidigare hyresgästen på kostnaden för helrenoveringen. Och nu tvingas kvinnan betala hela summan på 337 000 kronor. Eftersom hon inte har svarat på stämningsansökan till tingsrätten handlar det om en så kallad treskodom.
Citera
2023-02-07, 17:07
Medlem
killawifes avatar
Då får hon skylla sig själv.
Citera
2025-02-13, 21:32
Medlem
-GGs avatar
Vad exakt innebär en spärrmålning?

Men ja, cigaretter (och snus) är nog det äckligaste jag vet.
Jag vet hur snabbt det går in i möbler och väggar.
När jag var yngre flyttade jag och en kompis samtidigt till varsin lägenhet i samma område. Vi köpte samtidigt nya saker till våra lägenheter. Kompisen bodde där sedan i tre år som rökare och när den flyttade ut var allting i framför allt vardagsrummet förstört av rökning och nikotin. Gul ingrodd beläggning på allt, till och med modemet till datorn som jag också hade ett likadant av - men mitt var helt vitt.

Så det går fortare än man kan tro att förstöra en lägenhet genom rökning.
Senast redigerad av -GG 2025-02-13 kl. 21:36.
Citera
2025-02-13, 22:34
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vad exakt innebär en spärrmålning?

Men ja, cigaretter (och snus) är nog det äckligaste jag vet.
Jag vet hur snabbt det går in i möbler och väggar.
När jag var yngre flyttade jag och en kompis samtidigt till varsin lägenhet i samma område. Vi köpte samtidigt nya saker till våra lägenheter. Kompisen bodde där sedan i tre år som rökare och när den flyttade ut var allting i framför allt vardagsrummet förstört av rökning och nikotin. Gul ingrodd beläggning på allt, till och med modemet till datorn som jag också hade ett likadant av - men mitt var helt vitt.

Så det går fortare än man kan tro att förstöra en lägenhet genom rökning.

En spärrmålning innebär att man rengör och sen målar alla affekterade ytor med en speciell spärrfärg, som låser inne nikotin, fett, alkoholer, tusch och det mesta annat. Sen kan man måla med normal färg eller tapetsera ovanpå denna. Färgen är rätt dyr men inte 300k dyr.
Rökning är inte fräscht. Vi ska vara glada att detta är en ovana som är på väg att försvinna.
Citera
2025-02-13, 22:48
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
En spärrmålning innebär att man rengör och sen målar alla affekterade ytor med en speciell spärrfärg, som låser inne nikotin, fett, alkoholer, tusch och det mesta annat. Sen kan man måla med normal färg eller tapetsera ovanpå denna. Färgen är rätt dyr men inte 300k dyr.
Rökning är inte fräscht. Vi ska vara glada att detta är en ovana som är på väg att försvinna.

Spärrmålning låter riktigt bra och fräscht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in