Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-11, 15:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Har hellre ett eget garage för mina hobbyfordon och hobbyverksamheter, och lugn och ro långt utan för stan, än sitter i en trång lägenhet med nån alkisgranne som slår i dörrar och förpestar trappuppgången (om vi nu ska hålla på med överdrifter) och annat jävla liv som försigår i städer.

Varken asbest, radon eller mögel i mitt hus heller.

Haha din jubelidiot, vad är det för lägenheter du bott i din luffare. Hört talas om nyproduktion? Nyproducerade villor finns inte i bättre centrala områden i Stockholm, då får du leva med ruttna källare med mögel, asbest och radon. Och vem fan vill bo ute på landet eller vara bilberoende. Vilket jävla skit. Har gjort det, aldrig mer.
Citera
2022-12-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Haha din jubelidiot, vad är det för lägenheter du bott i din luffare. Hört talas om nyproduktion? Nyproducerade villor finns inte i bättre centrala områden i Stockholm, då får du leva med ruttna källare med mögel, asbest och radon. Och vem fan vill bo ute på landet eller vara bilberoende. Vilket jävla skit. Har gjort det, aldrig mer.

Folk med tummen mitt handen och allmänt kass förmåga att lösa enkla problem passar bäst på vuxendagis i stan, det har du helt rätt i. Kör inte bil heller för vår andras skull, håll dig till sossetaxi!

Har ingen källare, ditt dumma spån, radon finns inte där jag bor (kontrollmätt) och huset är snustortt, orginaltimmer sen 150 år.

Men misstänker att du bodde i ett gammalt utedass nånstans om det är din upplevelse av att bo i hus...
Citera
2022-12-11, 16:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Folk med tummen mitt handen och allmänt kass förmåga att lösa enkla problem passar bäst på vuxendagis i stan, det har du helt rätt i. Kör inte bil heller för vår andras skull, håll dig till sossetaxi!

Har ingen källare, ditt dumma spån, radon finns inte där jag bor (kontrollmätt) och huset är snustortt, orginaltimmer sen 150 år.

Men misstänker att du bodde i ett gammalt utedass nånstans om det är din upplevelse av att bo i hus...

Och rednecks hör bäst hemma ute i skogen bland alla andra pissluffare som gnäller om hur dyr elen är haha. Patetiskt. Du har inte ens råd att betala din jävla el och du kallar andra barn. Haha åsna.
Citera
2022-12-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Och rednecks hör bäst hemma ute i skogen bland alla andra pissluffare som gnäller om hur dyr elen är haha. Patetiskt. Du har inte ens råd att betala din jävla el och du kallar andra barn. Haha åsna.

Fast avtal 32 öre, så vad är det jag inte har råd att betala sa du?

Men ta dina "miljoner" och flyg till Malta nu med dig, de blir säkert glada över vad du kan bidra med...

Kom ihåg att det är skoldag imorgon så att du går och lägger dig i tid!
Citera
2022-12-14, 11:19
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Hade vi säkrat upp vårt eget behov genom att låta de kärnkraftverk de la ner fått fortsätta, hade vi haft tillräckligt med energi för eget bruk.
Dessutom ligger både Ringhals och Oskarshamn i södra Sverige, vilket underlättat den "berömda transporten från norr"..
Att vi får betala dyrt nu, beror ju på att vi inte har tillräckligt med el själva när vi som mest behöver den.
Då blir vi tvungna att ge oss ut på spotmarknaden och köpa dyr el.

Priset är klart något högre ju större bristen är i europa i stort, men det är fortfarande en marginalprissättning på en marknad som inte är begränsad till Sverige. Vi har ju exporterat hela tiden fram tills nu och likväl är priset 3-4 spänn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in