2022-12-08, 14:42
Medlem
Kanske en udda fråga, men hur många klasser före skulle dessa herrar vara i matte om dom som sjuåringar skulle börja skolan idag?
Citera
2022-12-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Kanske en udda fråga, men hur många klasser före skulle dessa herrar vara i matte om dom som sjuåringar skulle börja skolan idag?

Gauss summerade ju 1 till 100 genom multiplikation istället vid 7 års ålder vad jag minns, men det är i sig inte jättemärkvärdigt. Cirka 1-2 år framför normal-överbegåvade, ifall det nu är ett begrepp. Jag menar lite bättre är de vanliga smarta ungarna som det går ett par av på varje skola, men inte ljusår framför dom. Vad jag kan minnas så fanns där ett par i min skola som jag tror hade klarat av samma sak i 3:an som senast.
Citera
2022-12-08, 14:55
Medlem
ett par år före i matte.

ett par år efter i idrott.
Citera
2022-12-08, 15:19
Medlem
poirotmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432

Värt att poängtera är väl att dessa begåvningar inte gjorde annat än att studera matematik hela dagarna.
Citera
2022-12-08, 19:31
Medlem
Intressanta synpunkter. Som sagt i var och varannan klass är det någon som tuggar på ett åk över. Jag såg en som låg tre över idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in