• 1
  • 2
2022-12-08, 19:20
Medlem
Ännu en gång man kommer till tvättstugan. Min tid, är där någon minut över börjad tid, man ser på timern på maskinen att någon nyss dragit igång en ny maskin så en timme kvar. Tormtumlaren går på för fullt nyligen igångdragen också. Ingen respekt.

Nästan samma sak varje gång man ska tvätta, mer förvånad om man får tvätta i ifred nu för tiden. Är så tröttsamt detta folk som agerar på det sättet.

Vad ska man göra? Har kontaktat bostadsbolaget utan respons. Alltid orolig att någon ska stjäla tvätten av en när man går hem. Funderar på om man kanske blir tvungen att sitta och vakta tvätten varje pass.
Citera
2022-12-08, 19:23
Medlem
vemsfels avatar
Stoppa programmet (finns slltid ett sätt) oc släng ut det och sitt kvar medan din egen kör. Ta med surfplatta och bara ta det piano.
Citera
2022-12-08, 19:28
Medlem
snooper123s avatar
Håller med förra inlägget.
Ta ut deras tvätt för dom får skylla sig själva om dom tvättar under din tvättid.
Citera
2022-12-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Stoppa programmet (finns slltid ett sätt) oc släng ut det och sitt kvar medan din egen kör. Ta med surfplatta och bara ta det piano.

Gjorde detta förut, alltså satt och vaktade tvätten men är lite segt faktiskt och inga sittplatser finns det så man får stå i två timmar.

Men kanske är enda lösningen. Helst vill jag att folk ska ge fan i min tid bara.
Citera
2022-12-08, 19:36
Medlem
Tryck snabbspolning av programmet och töm maskinen på golvet. Lås sedan tvättstugan efter dig. Så gjorde jag. Personen ifråga stal inte fler tvättider, av mig ivf.
Citera
2022-12-08, 19:36
Medlem
Asmodeusvults avatar
Vad har ni för regler i tvättstugan?

I en bostadsrättsförening jag bodde i fick man ta andras tid efter en kvart, i en annan om maskinerna var tomma när tiden började.

Stjäl någon tiden plockar man ut deras kläder och tvättar själv.
Citera
2022-12-08, 19:37
Medlem
Bor man med slödder så blir det så. Har egen tvättmaskin och torktumlare så jag slipper dela med slödder.

Ts riv ut tvätten och kasta det på golvet.
Citera
2022-12-08, 19:40
Medlem
MonkeyD.Luffys avatar
Vet inte hur ditt fungerar men i min tvättstuga behöver man tagg för att komma in, och den funkar endast under tvättiden som man har bokat.
Citera
2022-12-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten112
Gjorde detta förut, alltså satt och vaktade tvätten men är lite segt faktiskt och inga sittplatser finns det så man får stå i två timmar.

Men kanske är enda lösningen. Helst vill jag att folk ska ge fan i min tid bara.

Ta med en solstol. Eller så skaffar du en egen tvättmaskin.
Citera
2022-12-08, 19:45
Medlem
Masingas avatar
Man har i regel 2h tvättid plus en extra h, men idioter(babblar) verkar tro att den där extra h är för att använda tvättmaskin. Jävla idioter som inte fattar att den tiden är bokad av nästa person, extra h är till för torka och stryka.
Citera
2022-12-08, 19:51
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten112

Du kan be fastighetsskötaren som sköter om området att han eller hon ställer dit en stol om dom hittar nån i källaren eller soprum som nån har dumpat, det händer ju hela tiden att folk ställer ut saker för att bli av med. Det vet jag att våran fastighetsskötare gjorde när framförallt en äldre tant ville ha någonstans att sitta under tvättiden.
Citera
2022-12-08, 19:53
Medlem
zombie-nations avatar
Jätteskönt att vi har datoriserat, ingen kan ta ens tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in