Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-09, 18:35
  #1
Medlem
Kackotopis avatar
Aftonbladet-profilen "Mustiga Mauri", ja det är på riktigt hans smeknamn, kanske mer känd från "sin" (Aftonhorans?) andra youtube-kanal "Uppdrag Mat" - intervjuar ibland intressanta personligheter i podden "Topp 1 i Sverige", nu senast "Mauri möter: Sveriges mest jagade person": https://www.youtube.com/watch?v=4Q1qZs4p-LU

Citat:
I november 2015 blev Moder Mothanna Magid felaktigt utpekad som terrorist. Hans namn och bild spreds i rikstäckande media och nu, exakt 7 år senare, berättar han för första gången på svenska hur han upplevde det.

Om det nu mot all förmodan i en surrealistisk framtid där Moder Mothanna Magid faktiskt begår ett terrordåd, är Mauris karriär över då? Annars vad tycker ni om denna podd och tidigare gäster?

Den jag gillat mest hittills är nog "Mauri möter: Personen som kan flest språk i Sverige": https://www.youtube.com/watch?v=VDwF6Xoca7s

Citat:
Göteborgsbaserade Ingmar Söhrman har vigt ett helt liv åt att prata allt annat än svenska och han är en av få polyglotter i Sverige, dvs personer som har extremt lätt för språk.

Om intervjupodden:

Citat:
En underhållande intervjupodd med Mauri Hermundsson som träffar människor med unika erfarenheter och egenskaper - toppskiktet i sin kategori. Välkommen till Topp 1 i Sverige!
__________________
Senast redigerad av Kackotopi 2022-12-09 kl. 18:46. Anledning: Lade till ytterligare ett citat.
Citera
2022-12-09, 19:04
  #2
Medlem
den.dryges avatar
med tanke på ditt inlägg så undrar jag om det är någon du vill illa.
Citera
2022-12-09, 19:09
  #3
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
med tanke på ditt inlägg så undrar jag om det är någon du vill illa.

Jag skulle gärna se sosse-tidningen gå ur tiden och att Mauri slutar sälja sin själ till dom, annars vill jag ingen illa nej.
Citera
2022-12-09, 19:13
  #4
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Haha varför skulle den vara över för det? Hur många riktigt farliga människor har inte Oprah Winfrey intervjuat? Och inte fick hon sparken.
Citera
2022-12-09, 19:17
  #5
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Haha varför skulle den vara över för det? Hur många riktigt farliga människor har inte Oprah Winfrey intervjuat? Och inte fick hon sparken.

Tänkte mest på dagens cancelkultur, då det tydligen räcker med att bara ha varit i samma rum som någon systemet inte gillar så blir man också cancelad.
Citera
2022-12-09, 19:21
  #6
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Tänkte mest på dagens cancelkultur, då det tydligen räcker med att bara ha varit i samma rum som någon systemet inte gillar så blir man också cancelad.
Hoppas inte det, Mauri verkar vara genomsnäll!
Citera
2022-12-09, 19:25
  #7
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Hoppas inte det, Mauri verkar vara genomsnäll!

Nej, det hoppas inte jag heller i den surrealistiska framtiden, fast associationen hade kunnat ställa till det, jag kan redan nu se rubrikerna framför mig i både systemmedia, fast även i alternativmedia. Cancelkulturen är inte nådig.
Citera
2024-04-05, 00:13
  #8
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=Fa_XYKnviOA&t=94s

Sveriges största förhållande intressant avsnitt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback