Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-12-10, 13:27
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Det är en banal fundering men också banala funderingar är funderingar.

Funderar på hur festernas fest ikväll, Nobelfesten, kan påverka insatserna i Agendas stora partiledardebatt i SVT2 imorgon. Kommer alla vara hängiga/fyllesjuka förutom Jimmie Åkesson som inte var bjuden till festernas fest, Nobelfesten.

Det är kutym att dricka alko när/om man blir bjuden särskilt när monarkin och världen tittar på. Det skulle vara dålig stil av partiledarna att tacka nej till sponken bara för att vara klara i hjärnbalken nästkommande dag. När Tidöavtalet presenterades såg Johan Pehrson (l) något segsliten ut, vilket fick en förklaring i SvD:s reportage om att han supit hela natten och veckan. Många partiledare är gamla, åren tar ut sin rätt och man tål inte spriten lika bra som i ens glansdagar. Ulf Kristersson (m) är snart sextio, hur ska han klara det här? Ett rör resorb rätt ner i struphuvudet är inte heller nyttigt, man blir rejält kissig.

Frågorna:
1. Hur friskt sups det på Nobelfesten (efterfesten där journalister är portade)?
2. Åkesson (sd) är retoriskt okejbra, men kommer det bli en fullständig pungkross mot alla andra som bara mumlar osammanhängande och vill kräkas/ha salt och fet mat?
3. Varför lägger SVT debatten på söndagen när de vet hur det ligger till? Har Agenda en dold agenda?
Citera
2022-12-10, 13:32
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Åkesson sitter nog hemma i kallingarna och krökar ändå.
På nåt sätt måste han ju få ihop sin skeva världsbild där en neger från Zimbabwe kan bli svensk bara han tar på sig en midsommarkrans och hoppdansar till Små grodorna.
Kan inte se hur det går ihop utan rejäla doser alkohol dagligen.
Citera
2022-12-10, 13:59
Medlem
Påverkar nog inte Johan Pehrson, han tar väl alltid några bärs innan offentliga framträdanden?
Citera
2022-12-10, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Påverkar nog inte Johan Pehrson, han tar väl alltid några bärs innan offentliga framträdanden?
Han är lite forcerad, tvärtom vad man blir av att vara fyllesjuk, kanske kommer han ha ett lugnare tempo och ta pauser.
Citera
2022-12-10, 14:04
Medlem
bbcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
På nåt sätt måste han ju få ihop sin skeva världsbild där en neger från Zimbabwe kan bli svensk bara han tar på sig en midsommarkrans och hoppdansar till Små grodorna.
Kan inte se hur det går ihop utan rejäla doser alkohol dagligen.

Det är ju den tesen som Mp och centern driver!

SD är ju de enda som ser nyktert på den dumheten.
Citera
2022-12-10, 14:04
Medlem
TELAVIV91s avatar
Förr när man var bakis brukade jag tvärtom komma i riktigt bra form till kvällen då debatten väl är. Värre om det rört sig om en riksdagsdebatt 9.00.
Citera
2022-12-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Han är lite forcerad, tvärtom vad man blir av att vara fyllesjuk, kanske kommer han ha ett lugnare tempo och ta pauser.

Han tar nog en återställare innan debatten
Citera
2022-12-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Förr när man var bakis brukade jag tvärtom komma i riktigt bra form till kvällen då debatten väl är. Värre om det rört sig om en riksdagsdebatt 9.00.
Ulf Kristersson är monarkist och behöver dricka för att hedra kronan och konungen. Samtidigt är han till åren kommen, närmare 60, och har en låg kroppsfettsprocent, alltså känslig för alkoholen. Blir inte förvånad om han får en ersättare i debatten och sen skyller på covid. Skickar mina varmaste tankar och böner till Ulf Kristerssons lever ikväll.
Citera
2022-12-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Det är en banal fundering men också banala funderingar är funderingar.

Funderar på hur festernas fest ikväll, Nobelfesten, kan påverka insatserna i Agendas stora partiledardebatt i SVT2 imorgon. Kommer alla vara hängiga/fyllesjuka förutom Jimmie Åkesson som inte var bjuden till festernas fest, Nobelfesten.

Det är kutym att dricka alko när/om man blir bjuden särskilt när monarkin och världen tittar på. Det skulle vara dålig stil av partiledarna att tacka nej till sponken bara för att vara klara i hjärnbalken nästkommande dag. När Tidöavtalet presenterades såg Johan Pehrson (l) något segsliten ut, vilket fick en förklaring i SvD:s reportage om att han supit hela natten och veckan. Många partiledare är gamla, åren tar ut sin rätt och man tål inte spriten lika bra som i ens glansdagar. Ulf Kristersson (m) är snart sextio, hur ska han klara det här? Ett rör resorb rätt ner i struphuvudet är inte heller nyttigt, man blir rejält kissig.

Frågorna:
1. Hur friskt sups det på Nobelfesten (efterfesten där journalister är portade)?
2. Åkesson (sd) är retoriskt okejbra, men kommer det bli en fullständig pungkross mot alla andra som bara mumlar osammanhängande och vill kräkas/ha salt och fet mat?
3. Varför lägger SVT debatten på söndagen när de vet hur det ligger till? Har Agenda en dold agenda?
Om jag hade varit politiker hade jag inte passat på att supa till det på nobelfesten. Ett tillfälle när man inte vill göra bort sig inför folk. Jag hade druckit ett par glas vin till maten och stannat där.
Citera
2022-12-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om jag hade varit politiker hade jag inte passat på att supa till det på nobelfesten. Ett tillfälle när man inte vill göra bort sig inför folk. Jag hade druckit ett par glas vin till maten och stannat där.
Psykologiken fungerar inte som så att man alltid gör det rationella. Upproriskheten och grupptrycket kan få partiledarna att ta en extra klunk. Tänk på moderaten Per Bill som hade supit, sprang med barnvagn över Stadsgårdskajen, blev nedbrottad av en vakt på partybåten Patricia. Det var inte rationellt gjort, men förtryckande offentligheten och skammen kan få en att ta illavarslande beslut. En kompis, Kaj, jobbar på konsulting med politikbranschen och får inte göra bort sig, ändå fick han blackout efter en sup och började krypa erotiskt till "Rid mig som en dalahäst". Jag fick sätta honom i en tacksi hem till Grindtorp.
Citera
2022-12-10, 14:24
Medlem
Mlyrics avatar
Visste inte att det var debatt i morgon, tack för infon!

Blir intressant att se vilket skick partiledarna kommer vara i i morgon. Nu tror jag inte man super stenhårt men man vet ju aldrig
Citera
2022-12-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mlyric
Visste inte att det var debatt i morgon, tack för infon!

Blir intressant att se vilket skick partiledarna kommer vara i i morgon. Nu tror jag inte man super stenhårt men man vet ju aldrig
Brukar hantera misslyckanden med att ta till flaskan, så oppositionen kanske dricker för mycket, men då borde vi sett tecken på det. Sett festbilder på Ebba Busch och hon kan dansa och svänga rejält på kroppen men tror inte det syns om hon är sliten, ungdomar kan dricka hur mycket som helst utan att tappa fattningen. Annie Lööf ska sluta, det lär bli hennes sista tv-debatt, så hon borde unna sig hårt supande men tror hon är för präktig, medveten och kontrollerad för det. Ulf Kristersson är den sköraste i partiledargänget så han riskerar vara sluddrig om haspen inte är på, på flaskan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in