2022-12-10, 23:11
Medlem
https://www.dn.se/debatt/det-ar-dags...ven-i-sverige/

Tyvrr lst artikel. Men jag kommer rsta KD nsta gng, dvs om hon hller vad hon lovar!

Vad tycker ni, r Sverige p rtt vg??
Citera
2022-12-10, 23:14
Medlem
Det finns ju tv sidor av det mesta s ven hr. Hade det inte varit hon som tog upp detta hade sett mera serist p det. Kvinnan r sjuk och vill bara ha uppmrksamhet.
Citera
2022-12-10, 23:17
Medlem
Frn aftonblaskan!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...isera-cannabis

Citat:
Svensk narkotikapolitik borde helt ses ver, anser Sara Skyttedal, EU-parlamentariker fr Kristdemokraterna.

Den pgende narkotikautredningen br frska bringa klarhet i hur en avkriminalisering av narkotikabruk skulle kunna frbttra missbruksvrden. Ett tungt argument fr att helt legalisera cannabis r dessutom de gngkriminellas ekonomiska beroende av just cannabisintkter, skriver Skyttedal i en debattartikel i Dagens Nyheter.

Det finns ett brett, i princip enhlligt, politiskt std fr den rdande nolltoleranslinjen och utrymmet fr att problematisera nuvarande ordning r minst sagt begrnsat. Det vet jag inte minst fr att jag sjlv tidigare har bidragit till den rdande siktshegemonin, skriver hon och konstaterar att hon nu omvrderat sin stndpunkt.

Citera
2022-12-10, 23:19
Bannlyst
Vare inte den hr svennefittan som hade debatt med aron flam fr ngra r sedan, nr cannabis var s jvla farligt enligt henne, och att legalisering eller avkriminalisering var en dlig id? r det den nya patchen som har gjort att det inte r lika farlgit lngre elelr vad? Eller r hon bara en svennefitta som inte har ngra egna sikter utan bara vnder kappan efter vinden?
Citera
2022-12-10, 23:19
Medlem
Kackotopis avatar
I sak ja, alkohol r p alla stt vrre. Fast det sista Sverige behver just nu r en massa hga mnniskor, frst hur bra det hade varit fr etablissemanget, nnu frre som vaknar upp och ser att Sverige r p vg ut fr ett stup, d de r upptagna med att rka p.
Citera
2022-12-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader14
Det finns ju tv sidor av det mesta s ven hr. Hade det inte varit hon som tog upp detta hade sett mera serist p det. Kvinnan r sjuk och vill bara ha uppmrksamhet.

Jag tycker Skyttedal har ganska bra sikter och detta hoppas jag att hon tar upp bland den s.k siktshegemonin. Nolltoleranslinjen skrdar liv!
Citera
2022-12-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terroristpartiet
Jag tycker Skyttedal har ganska bra sikter och detta hoppas jag att hon tar upp bland den s.k siktshegemonin. Nolltoleranslinjen skrdar liv!
Bra sikter? Kvinnorna i det partiet fr ju tankarna till Hitler Jugend, ft fan.
Citera
2022-12-10, 23:27
Medlem
Zhkards avatar
Tankar gr ju lite. Varfr har men helt pltsligt brjat legalisera cannabis i fler och fler lnder p senaste tiden. Vad r det egentliga syftet ?
Citera
2022-12-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhkard
Tankar gr ju lite. Varfr har men helt pltsligt brjat legalisera cannabis i fler och fler lnder p senaste tiden. Vad r det egentliga syftet ?

1. Mer kontroll.
2. $$$
3. Det r gtt.
Citera
2022-12-10, 23:34
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
I sak ja, alkohol r p alla stt vrre. Fast det sista Sverige behver just nu r en massa hga mnniskor, frst hur bra det hade varit fr etablissemanget, nnu frre som vaknar upp och ser att Sverige r p vg ut fr ett stup, d de r upptagna med att rka p.
Fast det r precis helt tvrtom ditt pstende. Man har ju rstat fram samma parti i Sverige under nstan 20 r mer eller mindre!

Snarare s behvs cannabis just fr att folk ska VAKNA UPP!
Senast redigerad av LostinDarkness 2022-12-10 kl. 23:38.
Citera
2022-12-10, 23:36
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Fast det r precis helt tvrtom ditt pstende. Man har ju rstat fram samma parti Sverige ca 20 r mer eller mindre istllet!

Snarare s behvs cannabis just fr att folk ska VAKNA UPP!

Ja, det kanske har motsatt effekt, vem vet.
Citera
2022-12-10, 23:42
Medlem
OdCaBos avatar
Hon gr tom lngre n vad ts skriver - hon vill legalisera cannabis OCH se ver ifall det inte vore en bra id att avkriminalisera vrigt drogbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in