Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-14, 13:40
Medlem
DiogenesDoxas avatar
Gubbtips
Ha lite tålamod, ge mig er tid, även om det enkom är ert tidsfördriv.
Jag ska berätta en saga om gubbarna två, båda två är nu döda - ingen kan stå.
Den ena städa källarn direkt efter pension, den andra samla på prylar, helt utan pardon.
Så kom plötsligt dagen, där de föll på en skarv, då kvarvarande saker, skulle skiftas i arv.
En begravdes värdigt, familjen där svartklädda stå, den andra hade en son - som ej ville gå.
Så för helvete gubbar, om ni ej gjort det förr, släng ut den onödiga lasten - öppna er dörr.
Saker ur källaren, eller känslor ur själ? Vad fan vet jag - men jag vill er mest väl.

Tack för er tid.
Citera
2024-11-17, 00:08
Medlem
DiggerNicksons avatar
Blöter toapapperet som sista piece-de-resistance och torkar försiktigt rent i gubbstjärtens grav när jag gjort nr2. Rent och snyggt!

För mycket pappersgnidande ökar risken för hemoroijder har jag nämligen märkt.
Citera
Igår, 19:42
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
En kapsyl ättika eller klorin i samtliga vattenlås innan man åker på semester, så slipper man förhoppningsvis unken lukt därifrån när man kommer hem. Men är man bortrest flera månader så har man väl fixat så att någon kommer och spolar med jämna mellanrum.

Är detta verkligen ett problem? Man vädrar väl ut sån lukt på någon minut. Eller är gubbar för snåla för att vädra?
Citera
Igår, 20:02
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Om du lagar mat, typ en sås och du av nån anledning inte vill dubbeldoppa, så kan du kasta av såsen på handen när du smakar av, för att slippa diska massor av skedar.
Om såsen är varm och har konsistens som lava, finns det inte risk för brännskador då?
Citera
Igår, 20:06
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Är detta verkligen ett problem? Man vädrar väl ut sån lukt på någon minut. Eller är gubbar för snåla för att vädra?

Det kan lukta jääävligt illa om det stått tomt länge, på någon minut går det inte.
Citera
Igår, 20:09
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Det kan lukta jääävligt illa om det stått tomt länge, på någon minut går det inte.

Men handlar det verkligen bara om torkade rör då undrar jag, eller är det någon annan stank som spridits?

Borde vara enklare att sätta tvärdrag och göra något annat medan det vädras, än att gå runt och hälla vätskor i alla avlopp, tänker jag...
Citera
Igår, 20:15
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Men handlar det verkligen bara om torkade rör då undrar jag, eller är det någon annan stank som spridits?

Borde vara enklare att sätta tvärdrag och göra något annat medan det vädras, än att gå runt och hälla vätskor i alla avlopp, tänker jag...

Det är ju inte rören som luktar, utan skiten som finns i dem. Att slå i några droppar paraffinolja innan man åker tar inte många minuter. Golvbrunnen i duschen brukar vara den som torkar ut fortast, alltså viktigast. Hos mig behöver även toastolen en dos om jag är borta typ ett par månader. Diskho och tvättställ brukar klara sig utan. Man får testa sig fram.
Citera
Igår, 20:18
Medlem
tamerejenfemmasajas avatar
Min tomma uppsnusade dosa blir papperskorg för snusen jag snusar i den nyöppnade dosan. Så går det runt och runt hela tiden. Endast hemma i soffan.
Senast redigerad av tamerejenfemmasaja Igår kl. 20:26.
Citera
Igår, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Det är ju inte rören som luktar, utan skiten som finns i dem. Att slå i några droppar paraffinolja innan man åker tar inte många minuter. Golvbrunnen i duschen brukar vara den som torkar ut fortast, alltså viktigast. Hos mig behöver även toastolen en dos om jag är borta typ ett par månader. Diskho och tvättställ brukar klara sig utan. Man får testa sig fram.
Jag fyller plastkassar med vatten och knyter åt.
Då har jag en vattenfylld blåsa som lägger sig over alla ojämnheter och stoppar avdunstning från diskho, handfat, golvbrunn och toalett.
Citera
Idag, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
En kapsyl ättika eller klorin i samtliga vattenlås innan man åker på semester, så slipper man förhoppningsvis unken lukt därifrån när man kommer hem. Men är man bortrest flera månader så har man väl fixat så att någon kommer och spolar med jämna mellanrum.

Så där funkar inte vattenlås. De torkar ut och då hjälper inte klorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in