Citat:
Ursprungligen postat av
Trihard
Tjena!
Gammal tråd oja.
Tänkte dock nämna att Foodoras säkerhet för rabattkoder är usel, har flertal gånger stött på problem och alltid kommit förbi det vilket gör det roligt att jävlas.
Har under kort tid listat ut följande är "blacklistat/flaggat" av foodora.
IP-Adress (Bara köra en VPN så kringgår du detta)
Namn & Efternamn (Återanvändning av samma namn)
Lösenord (Återanvändning av samma lösenord)
Telefonnummer (Givetvis kan du inte använda samma nummer, men Foodora har också börjat blockera ett par länder från att använda rabattkoder, några av de är Ryssland, Ukraina, Indien, Nederländerna)
Betalmetod (Kortuppgifter samlas av Foodora, går att kringgå med hjälp av Klarna, ibland fått problem med att de sparar data för PayPal.)
Enheten (Mobiltelefoners seriellnummer o dylikt sparas hos Foodora samt att de lämnar efter sig filer på enheten för förhindra ominstallation av app.)
Rabattkodslänk (RAF / Refer-a-friend länkar, förr kunde du återanvända samma inbjudning länk hur mycket du än ville men de har nu lagt in ett system som flaggar länken efter för många användningar)
De har också gjort så att för att skapa en ny RAF länk så krävs det att personen som skapar länken redan har gjort 2 vanliga beställningar i fulla belopp.
Emails (Förr så kunde du ta återanvända samma epost, exempel: "Test@Gmail.com" kunde användas igen som "Test+1@gmail.com" - > Där av epostlådan skickades till första.)
Kanske du får någon nytta av informationen jag har samlat på mig, eller så kanske du har gått vidare o slutat helt med Foodora köpandet.
Håll mig gärna uppdaterad!