Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-15, 21:05
  #1
Medlem
Låt oss säga att att elen slås av, butikerna stänger och vattenförsörjningen slås av... alltså ingen, el, mat eller vatten...

Hade det vart enklare att överleva i Gotland då?

Tänker att det är mycket bönder och gårdar där... så kan man också hjälpas åt liksom...

Sen så är Gotland en ö och därmed skyddad av idioter som ska komma och plundra utifrån...

Vad sägs? överlever man bättre i Gotland än i resten av Sverige?

Skulle ni säga att Gotland är det bäste överlevnadsstället i Sverige?

Nå?
Citera
2022-12-15, 21:18
  #2
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Hur ska du ta dig tänkte du mellan gårdarna? Bilen lär ju fungera sådär. Nej, jag tror faktiskt Stockholms innerstad eller någon villaförort är att förorda. Folk kan ju uppenbarligen kraftsamla och faktiskt ransonera lager de har hemma. Det såg vi inte minst i samband med terrordådet 2017 på Drottninggatan.
Citera
2022-12-15, 21:18
  #3
Medlem
Hur tar du dig till Gotland om samhället kollapsar?
Citera
2022-12-15, 21:39
  #4
Medlem
Blir det värre i Sverige med långa elavbrott, ännu dyrare priser på mat så hoppas jag det blir plundringar.
Folk behöver göra vad de måste för att överleva.
Om några år kommer Sverige och många andra länder i Europa att vara som vilka U-länder som helst.
Citera
2022-12-15, 21:44
  #5
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven9779
Vad sägs? överlever man bättre i Gotland än i resten av Sverige?

Bara om du har utrustning att generera egen el och vatten. Det finns inte mycket vatten på Gotland och de har inte egen el.
Citera
2022-12-15, 21:48
  #6
Moderator
yz44s avatar
Nej du klarar dig inte bättre på Gotland, snarare sämre med tanke på det strategiska läget.
Citera
2022-12-15, 22:32
  #7
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Blir det värre i Sverige med långa elavbrott, ännu dyrare priser på mat så hoppas jag det blir plundringar.
Folk behöver göra vad de måste för att överleva.
Om några år kommer Sverige och många andra länder i Europa att vara som vilka U-länder som helst.
Plundringar är alltså önskvärt enligt dig. Perfekt, då kan vi se fram emot mat till högstbjudande. Nog för att staten allt som oftast suger men ransoneringar lär de kunna införa. Tänk vad mycket kapital vi skulle kunna ha över om vi inte tog emot miljoner med invandrare...
Citera
2022-12-16, 03:07
  #8
Medlem
OpieWinstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
Hur tar du dig till Gotland om samhället kollapsar?

Han bör således ta sig dit innan kollapsen inträffar.
Citera
2022-12-16, 05:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven9779
Hade det vart enklare att överleva i Gotland då?

I Gotland? Ska du gräva dig in i kalkberget eller bo i en grotta, typ i Lummelunda?

Kommer samhället kollapsa så kommer det vara pga att ryssen har invaderat oss. Invaderar ryssen så är Gotland absolut första anhalt och därmed sista stället du vill befinna dig på.

Vill du komma undan ryssen så bör du söka dig till någon rövhåla som inte ens ryssen är intresserad av - exempelvis Sthlm.
__________________
Senast redigerad av HairyCojones 2022-12-16 kl. 05:16.
Citera
2023-09-18, 20:24
  #10
Medlem
Jag skulle nog säga att Gotland är den sista plats man skulle villja vara i en sådan situation. Gotland skulle definitivt vara en kolonisatörs första belägring. Däremot tror jag att en ö i allmänhet inte vore så illa. Inte för långt från fastlandet bara då dricksvatten kan bli svårt att fixa. Nu när jag tänker på det finns det en jävlans massa nackdelar med att bo på en ö långt ut i havet.
Citera
2023-09-19, 02:47
  #11
Medlem
Nej relativt lätt att ta över.
Citera
2023-11-09, 18:49
  #12
Medlem
JUST NU: Vattnet i Visby kan vara förorenat – måste kokas.
https://www.gotland.se

Region Gotland misstänker att det handlar om bakterien Clostridium som kan
orsaka magsjuka och som en säkerhetsåtgärd ska allt dricksvatten kokas.
https://sverigesradio.se/artikel/jus...by-maste-kokas
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback