Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-25, 20:30
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Jag förstår vad du menar men vill bara flika in med att det där "lyxlivet" är väldigt ytligt och tom på riktig mening så att de valde att lämna det är inte så svårt att förstå. Men som du är inne på är det ju livet i misären de valt som chockar en.

Man undrar ju vad som hände under 2022 som till slut fick R att göra de val hon gjorde. Den helvändningen som hon och L har gjort gör man bara inte över en natt. Dessa konspiratoriska ideér har de nog suttit på i flera år och i år hände något som till slut fick bägaren att rinna över. Nu är de fast i psykosen...men det har de nog varit länge.

Hade varit väldigt intressant om några av deras vänner kunde komma in hit och berätta lite hur de uppfattade dem innan de valde psykosen.
Säkert tagit någon psykadelisk drog och fått en uppenbarelse/psykos
Citera
2022-12-25, 20:39
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound

Tänkte samma sak. Var dom inte i Austrialien nyligen? Säkert ayahuasca flummeri.
Citera
2022-12-25, 20:40
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
Vilken förvandling tjejerna verkar ha genomgått. Bara för exakt ett år sedan satt Rebecca och åt julmiddag på ett lyxhotell.

Man kan se Lisa på en bild på Stureplan. Sminkad, drickandes vitt med Gucci väskan på Taverna Brillo. https://www.instagram.com/p/Bm8mYaEFSpI/

Varför har de frivilligt (?) gått till ett liv i misär?

Jävlar, vilken radikal förändring! Från Stureplan och USA-resor till att leva ute i obygden där livet kretsar kring fullkomligt rättshaveristiskt beteende, vanföreställningar och tro att man är jagad av SÄPO som bedriver "barnhandel". Att skulden som Kronofogden vill driva in är påhittad och att bussolyckan hon var med om skulle vara planerad.

Jag undrar verkligen hur dessa tjejer kom in allt detta och vad det var som började detta vansinniga.

Undra vad Rebeccas föräldrar (och syskon, om hon har några tänker om allt detta) samt Lisas mamma, om hon lever?

Detta skulle vara ett perfekt manus för Lukas Moodysson att hitta inspiration ifrån och skapa en film av...
Senast redigerad av Long-Gone-Day 2022-12-25 kl. 20:53.
Citera
2022-12-25, 21:04
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Jävlar, vilken radikal förändring! Från Stureplan och USA-resor till att leva ute i obygden där livet kretsar kring fullkomligt rättshaveristiskt beteende, vanföreställningar och tro att man är jagad av SÄPO som bedriver "barnhandel". Att skulden som Kronofogden vill driva in är påhittad och att bussolyckan hon var med om skulle vara planerad.

Jag undrar verkligen hur dessa tjejer kom in allt detta och vad det var som började detta vansinniga.

Undra vad Rebeccas föräldrar (och syskon, om hon har några tänker om allt detta) samt Lisas mamma, om hon lever?

Detta skulle vara ett perfekt manus för Lukas Moodysson att hitta inspiration ifrån och skapa en film av...

Kanske tröttna på alla killar, bo i lägenhet, storstaden, alla rån och våldtäkter.

Hennes sätt att koppla av kanske var att komma till landet, att odla tomater, koppla av, sola och bada.
Vissa kan få den vurpan att helt enkelt vända på två röda.

Jag tror Rebecka tröttna på fester och Stureplan.

Personligen hata jag att bo i lägenhet, flyttade till hus så fort jag hade kapital.

En person som gjorde likadant var Travis filmmel i Vikings, han ser inget behov av förhållande, hatar storstaden, flydde direkt till landet så fort han hade kapital, noll kontakt med media.

Rebecka påminner om flera jag växte upp med, även om valet kanske inte var det bästa.
De drog direkt till banken så fort de hade stålar, köpte hus på landet och flydde storstaden.

Odlar sina grönsaker och klippte helt med omvärlden typ, speciellt tjejer.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-12-25 kl. 21:24.
Citera
2022-12-25, 21:07
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Kanske tröttna på alla killar, bo i lägenhet, storstaden, alla rån och våldtäkter.

Hennes sätt att koppla av kanske var att komma till landet, att odla tomater, koppla av, sola och bada.
Vissa kan få den vurpan att helt enkelt vända på två röda.

Jag tror Rebecka tröttna på fester och Stureplan.

Personligen hata jag att bo i lägenhet, flyttade till hus så fort jag hade kapital.

En person som gjorde likadant var Travis filmmel i Vikings, han ser inget behov av förhållande, hatar storstaden, flydde direkt till landet så fort han hade kapital, noll kontakt med media.
Hon lär inom sinom tid få ett bryskt uppvaknande.

Det är inget fel med att bo på landet, men det är fel att parasitera på samhället. Mig veterligen jobbar ingen av dessa tre knäppgökar. Vad som en gång hamnar på internet, stannar på internet. Dessa videos och trådar kommer ligga henne i fatet lååång tid framöver. Men - det är så dom vill ha det.
Citera
2022-12-25, 21:13
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Hon lär inom sinom tid få ett bryskt uppvaknande.

Det är inget fel med att bo på landet, men det är fel att parasitera på samhället. Mig veterligen jobbar ingen av dessa tre knäppgökar. Vad som en gång hamnar på internet, stannar på internet. Dessa videos och trådar kommer ligga henne i fatet lååång tid framöver. Men - det är så dom vill ha det.

Tror inte hon räkna med det från början.
Eskalera nyligen.
Förut rökte de bara gräs och odla tomater.
Nu är det något helt annat.

Ser man äldre filmer så är de i princip normala utan konspirationsteorier. Det kom senare.
Citera
2022-12-25, 21:52
Medlem
lmao vad ä detta
Citera
2022-12-25, 22:05
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Tror inte hon räkna med det från början.
Eskalera nyligen.
Förut rökte de bara gräs och odla tomater.
Nu är det något helt annat.

Ser man äldre filmer så är de i princip normala utan konspirationsteorier. Det kom senare.

Tycker ändå Lisa alltid kört sin tuffa Uffe barnmördargrej? Och Rebecca har mer börjat säga det på senare videos?

Tror att Lisa har dragit med Rebecca under lång tid.

Vad tror ni för övrigt det är för fel på Lisa? Vissa psykiska sjukdomar (hon är helt klart psykiskt sjuk) artar sig i tidiga vuxenlivet ungefär vid 27 års ålder, exempelvis schizofreni. Det är inte långsökt att tänka att hon är ungefär som sin far var i den åldern, psykisk sjukdom är högt arvsbetingat.

Till er som tror att Rebecca är med på allt, jag tror fortfarande att hon är ett offer. Lyssna på P3 dokumentär om 'mor lily', https://sverigesradio.se/avsnitt/p3-...aren-mor-lilly

Där jag tänker att Rebecca är som den som berättar hur hon blint följde i sekten i alla år.

Det finns olika typer av människor, särskilt ledare/följare. Intressant läsning om sekter i allmänhet: https://www.sandahls.se/2019/03/20/f...ken-i-en-sekt/
Det jag tänker är relevant i det här sammanhanget är kontrollbehovet som P kräver (uppenbart från filmerna med KF och även socialen), både P och Ls intolerans mot myndigheter och olika (Rebeccas föräldrar), hur de använder Rebeccas familj mot henne där Rebecca har flera videos där hon pratar om sina känslor för föräldrarna och även mormor. I ett inlägg på Rebeccas Instagram skriver mormorns något fint till Rebecca och hon svarar med tack och hjärtan. Knappast något man gör om man hatar någon. Allt det kombinerat är det som används för att ställa 'vi mot dem', så R har bara L och P kvar.

I senare videos är R glad, även P verkar positiv. Jag tror att det bara beror på att under längre tid har hon blivit gaslightad till den grad att när hon INTE blir gaslightad så är det helt plötsligt något positivt. L har i stort sett aldrig låtit R säga ett enda ord utan att rätta det eller fylla i, R har ingen självbild kvar. Den skadliga dynamiken mellan ledare/följare som beskrivs i ovanstående länk.

Innan jag ser tecken på något annat är jag övertygad om att R är L och Ps lydiga hund. Gubben borde låsas in omgående.

Jag undrar om Rebecca kanske krälar tillbaka till sin familj när de blir vräkta, och P sticker till Tyskland. För FAN om R hänger med dit.
Senast redigerad av HaveFun 2022-12-25 kl. 22:09.
Citera
2022-12-25, 22:13
Medlem
darkSkyes avatar
Kan någon ge oss en liten sammanfattning om vad som har hänt & vilka de här människorna är, vad dom gör, hur dom har hamnat där dom är nu & vad det var för folk innan de tillsynes blev galna?

Mvh
Citera
2022-12-25, 22:16
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Jag gissar på hasch. Haschfördärv.
Citera
2022-12-25, 22:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Kan någon ge oss en liten sammanfattning om vad som har hänt & vilka de här människorna är, vad dom gör, hur dom har hamnat där dom är nu & vad det var för folk innan de tillsynes blev galna?

Mvh

Hear hear!

Jag har tyvärr inte heller följt med i den här följetongen. Har det framgått varför olika myndigheter intresserat sig för detta kollektiv från början? Vad för skulder är det som gått vidare till kronofogden exempelvis?
Citera
2022-12-25, 22:37
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye

Mvh

Min bild av det här är att Lisa (mor till barnet, rödhårig) och hennes pappa som kallar sig Peter Plötze på youtube, och Rebecca (smal blond, finns i senare filmer) Bodde tsm i Upplands Väsby tidigare, kanske inte tillsammans men i vilket fall är de alla uppväxta där. L och R är vänner sen tonåren, deras instagram är doxxade tidigare i tråden.

De har rest/festat ihop sen de var ca 20, bla Australien och Usa. För ca 1 år sedan hade L pluggat i Luleå, och på någon fest tsm med R träffade hon någon pakistansk engelsman och blev på smällen.

Vad jag förstår har R skulder, vilket har varit ett problem? Hon nämner CSN, och de skulderna är bara problem om man sumpar sina studier, annars är de enkla att betala. Jag utgår ifrån att hon har sumpat sina studier. Hon går i vilket fall från standard festmänniska till att lämna allt bakom sig och flytta till 'Villa Kassman'. Troligen dålig relation med föräldrarna? Osäker tjej. Det framgår även att hennes ex? Eller vän, och hennes mormor, har försökt att kontakta henne och berätta att hon är hjärntvättad av en sekt.

Det är för mig oklart i vilken ordning det här utspelar sig, jag gissar ungefär:

Innan 2018, de är ca 23 år gamla. De reser och festar. 2018-2020 plugg, båda pluggar. 2019 blir L gravid.

2021-06-04 är senaste säljdatumet för fastigheten (he*sviksväge* 46 *=n), så jag antar att gubben flyttar dit då. Han säger i mötet med socialtjänsten 'jag ville inte att de skulle flytta hit i det här skicket', kan bara anta att L och R flyttar dit senare efter gubben. Man kan säkert lista ut när mha deras youtube konto. Och ja, gubben står på lagfarten men är inte folkbokförd.

För någon månad sen var socialtjänsten och kronofogden på besök i olika ärenden. Socialtjänsten var där för R och Ls tidigare klasskompisar har orosanmälan dem. KF har haft en värderingsman på plats för att gubben har skulder(fordonsskatt, trängselskatt, pbot och något företagsrelaterat med hans taxifirma), och skulderna uppgår i skrivande stund till ca 150k?. Det är nog mer, gubben var i en video förvånad att inte vattenfall hade någon fordran mot honom.... Socialtjänsten har tagit barnet för ungefär 4 dagar sedan och jag gissar att Lisa även är tvångsomhändertagen för utredning. I vilket fall är hon bortkopplad. I någon video som var relativt ny säger gubben att om 'de inte får svar imorgon vet vi inte ', oklart.

Personligen fokuserar jag mest på gruppdynamiken mellan de 3. Se ett tidigare inlägg.
Senast redigerad av HaveFun 2022-12-25 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in