Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Ny video ute som heter Gestapo https://www.youtube.com/watch?v=yI2L_1sbPtk

Notera i beskrivningen hur de länkar till både Fritjof och Tom Lutmark numera. Helvette.

Någon som förstod kopplingen mellan potatischips och Gestapo som kan förklara?

(Var säkert jag som inte hängde med ordentligt där.)
Citera
2023-01-07, 23:20
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Jadu, hoppet om att det fanns något underfundigt, ja till och med ett konstprojekt, dalar fort nu. Som någon kommenterade på videon undrar man varför alla dessa tomtar stannar i Sverige. Dr Ekman uppmuntrar ju mörtarna att ha sina pass i ordning för att kunna fly landet.

Konstprojekt var ju en enorm efterkonstruktion som aldrig omnämndes av dem förrän vi skrev det här i tråden från första början.
Däremot länkades det ju till väldigt intressanta Lutmark-videos där han filmar under sitt tvångsomhändertagande, dessa har jag inte sett så nu fick jag en timme räddad, återkommer
Citera
2023-01-07, 23:23
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash

I deras ögon så är det säkerligen bara att man kan göra små fel och ändå förlora sitt barn, för de ser inte helheten. Medan det i verkligheten kan vara att Socialtjänsten förstått att mamman och hennes barn har ätit ett rör pringles-chips under ett dygn och att det är undermåligt.
Citera
2023-01-07, 23:33
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash

Citat:
I deras ögon så är det säkerligen bara att man kan göra små fel och ändå förlora sitt barn, för de ser inte helheten. Medan det i verkligheten kan vara att Socialtjänsten förstått att mamman och hennes barn har ätit ett rör pringles-chips under ett dygn och att det är undermåligt.

Tror det var Tom som var stött över att inte en kotte slöt upp idag, han kan ha nämnt något om att en del hellre ligger hemma i soffan och äter chips och tittar på. Dom tycker nog att vi som kommenterar är lata som inte går igång på deras kamp utan hellre kollar på spektaklet. Tom var i alla fall redigt upprörd över det. Och mörtarna har ju kritiserat överviktiga tidigare, samtidigt som dom blev överlyckliga över att ha fått godis ikväll... Andemeningen var nog att vi bakom tangentborden ska banne mig inte tro att vi är säkra från den onda staten...
Citera
2023-01-07, 23:34
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Konstprojekt var ju en enorm efterkonstruktion som aldrig omnämndes av dem förrän vi skrev det här i tråden från första början.
Däremot länkades det ju till väldigt intressanta Lutmark-videos där han filmar under sitt tvångsomhändertagande, dessa har jag inte sett så nu fick jag en timme räddad, återkommer

Nä jag vet att konstprojekt var en efterkonstruktion, men hoppet är det sista som överger människan.
Citera
2023-01-08, 00:06
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Fritjofs ord mot läkaren som pratar med Tom är inte nådiga:
"Jag vill påstå offentligt att Pa*rik M*rdh, han är en Auschwitzgestapokommendant, han är van att mörda folk."
Citera
2023-01-08, 00:14
Medlem
aivas avatar
Efter att ha lagt oförsvarbart många timmar på de här jävla pissluffarnas värld;

Att P och R inte skulle syssla med droger håller jag för högst otroligt. Några av klippen som lagts upp har de svårt att ens formulera meningar, andra flyter det på hyggligt även om budskapet är virrpanna. Långvarigt microdoserande av ex LSD som förstärker en redan paranoid världsbild, toppat med oerhört begränsad social input, skulle vara min gissning på cocktail som resulterat i det vi ser i villa Kappman.

Det som händer i interaktionen med Fritjof, Tom och alla de andra supermupparna är att P och Rs skeva världsuppfattning kommer fortsätta bekräftas och därför också förstärkas. Tom verkar vara försupen och lätt efterbliven men den där Fritojof känns ju direkt farlig. Han hasplar ur sig i nått bandat samtala mellan honom och Tom att han har låg tröskel till våld och inga problem med att skada poliser. Som någon redan konstaterat har Fritjof förmodligen norra Europas sämsta munhygien, baserat på kulörten på tänderna, samt är förståndshandikappad.
Citera
2023-01-08, 01:12
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Det är faktiskt oklart om det togs upp här först eller i en kommentar på youtube, så vi vet inte med säkerhet om de läser här.
Citera
2023-01-08, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aiva
Efter att ha lagt oförsvarbart många timmar på de här jävla pissluffarnas värld;

Att P och R inte skulle syssla med droger håller jag för högst otroligt. Några av klippen som lagts upp har de svårt att ens formulera meningar, andra flyter det på hyggligt även om budskapet är virrpanna. Långvarigt microdoserande av ex LSD som förstärker en redan paranoid världsbild, toppat med oerhört begränsad social input, skulle vara min gissning på cocktail som resulterat i det vi ser i villa Kappman.

Det som händer i interaktionen med Fritjof, Tom och alla de andra supermupparna är att P och Rs skeva världsuppfattning kommer fortsätta bekräftas och därför också förstärkas. Tom verkar vara försupen och lätt efterbliven men den där Fritojof känns ju direkt farlig. Han hasplar ur sig i nått bandat samtala mellan honom och Tom att han har låg tröskel till våld och inga problem med att skada poliser. Som någon redan konstaterat har Fritjof förmodligen norra Europas sämsta munhygien, baserat på kulörten på tänderna, samt är förståndshandikappad.

Hahaha bästa jag läst. Ser ut som han har en hundskit i käften.
Vad är för brott på Fritojof?
Citera
2023-01-08, 04:50
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Jag kanske svävade ut något i språkbruket. Det fanns inget underfundigt utan über anspelade bara på tyskan, väldigt skeptiska. Det blåste kraftigt ute när jag skrev, så svaja i kronorna var bara en metafor för snurriga huvuden.

Vad din sista fråga beträffar så blir den diskussionen väldigt off topic för tråden. Vi är i detta fall i ABoK-forumet så fokus ska vara på det aktuella brottet. Nog för att KFM har fått komma in nu, vilket var rubriken, men grupperingen fortsätter ju att motsätta sig utmätningen så ärendet är väl relevant ännu, samt att nya brott, som drogerna, uppdagats.

Har en känsla av att dom inte kommer flytta frivilligt heller. Det vore tråkigt att se det hela sluta med att kvarvarande bärs ut av farbror blå. Jag skulle fortfarande ärligt vilja höra dom berätta om hur dom hamnade i situationen med skulderna och vad dom själva tycker att dom kan göra åt det.

Varsågod att sväva ut något.
Ang. om att svaja i kronorna.
Den här tråden borde väl snarast flyttas till YouTubers-forumet eller till något forum för klassiska dramer?
Vilket brott har begåtts och av vem?
Mindre klart.

Vad är det för nya brott, inkl. droger, som har uppdagats?
Är det här forumet ALGA-spelet Cluedo återbesökt?
Citera
2023-01-08, 05:10
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiva

Villa Kappman?
Den ursprungliga heter väl denna, trots olika stavning.
Vem är Fritojof? Någon, som glömdes i eller av fritösen?
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2023-01-08 kl. 05:43.
Citera
2023-01-08, 05:24
Medlem
Christopher.s avatar
https://swebbtube.se/w/5DTcXgajwR5Mb3dUZ2Brmq

Det här är lyteskomik på hög nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem