Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-08, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
https://swebbtube.se/w/5DTcXgajwR5Mb3dUZ2Brmq

Det här är lyteskomik på hög nivå.

Det där Swebbtube -vem ligger bakom den måntro? En hel videoplattform är väl inget de här små rättshaveristerna har resurser till och där finns några RT= Russia Today, Swebb-TV -typ nazister? Samt diverse antivax, konspirationer och skit. Kan det möjligtvis vara främmande makt som sponsrar denna dynga?
Citera
2023-01-08, 05:41
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
https://swebbtube.se/w/5DTcXgajwR5Mb3dUZ2Brmq

Det här är lyteskomik på hög nivå.

Omedvetet eller medvetet?
Citera
2023-01-08, 05:46
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det där Swebbtube -vem ligger bakom den måntro? En hel videoplattform är väl inget de här små rättshaveristerna har resurser till och där finns några RT= Russia Today, Swebb-TV -typ nazister? Samt diverse antivax, konspirationer och skit. Kan det möjligtvis vara främmande makt som sponsrar denna dynga?

Absolut.
Renat genom filtret från väst.
Likt blåjeans, blåblus, Coca, Pepsi, Kalle och hans moster.
Citera
2023-01-08, 07:01
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Varsågod att sväva ut något.
Ang. om att svaja i kronorna.
Den här tråden borde väl snarast flyttas till YouTubers-forumet eller till något forum för klassiska dramer?
Vilket brott har begåtts och av vem?
Mindre klart.

Vad är det för nya brott, inkl. droger, som har uppdagats?
Är det här forumet ALGA-spelet Cluedo återbesökt?

Åh, du fick mig att minnas det förnämliga Algaspelet Sherlock Holmes från 50-talet. https://sokisamlingar.sormlandsmuseu...=4017&offset=1

Jag hoppades att Doghouse skulle utveckla sin konst-performance, men nu har de snärjts av bovarna Tom och Fritjof som är ute i eget ärende. Att stjäla väskan.
Citera
2023-01-08, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Dom han respekterar verkar han låta komma till tals. Märkte samma när han pratade med Malin Karlsson idag. Hon tog inte heller någon skit ifrån honom, där hade han sin överkvinna.

Var det bara jag som la märke till hur han försökte dölja att han blev kränkt när hon kallade honom för ”tjock liten bonde”?
Varför avlutas meningarna med ”över”, som att dom pratar i en komradio.
Citera
2023-01-08, 08:47
Medlem
Har försökt följa tråden eftersom jag är intresserad av vad som leder fram till en sådan här "radikaliseringsprocess" där kontakten med majoritetssamhällets regler och överenskommelser bryts helt. Hos Doghouse verkar det röra sig om en "Folie ā Trois" där någon (oklart vem) snabbt radikaliserat de andra två. Jag har inte hunnit med riktigt på sistone och undrar därför om någon som känt medlemmarna tidigare i livet har trätt fram och berättat hur medlemmens förändring gick till? Ber om ursäkt om frågan ställts - och besvarats- tusen gånger tidigare!

Peter har uppenbarligen ett kraschat företag och stora ekonomiska svårigheter i bagaget vilket förklarar rättshaverismen (och Fuck You-statements om hampa), men inte de psykotiskt anstrukna tankarna om Stasi, Wallenberg och färglära. Bipolär? (Pre)dement?

Lisa har ett barn som tillkommit under oklara förhållanden och där pappan inte finns med i bilden. Alla som haft småbarn vet hur ansträngande det kan vara, även med stabil partner, ordnad ekonomi och socialt nätverk. Döljer hon sin egen känsla av misslyckande genom att köra en yogamammaattityd ( mitt barn behöver iaf inte vaccineras, gå med onaturliga kläder och skor och äta processad mat)? Eller har hon ärvt sin fars eventuella psykiska sjukdom?

Av det jag hunnit läsa verkar Rebecca ses som offer/följare. Jag tror inte hon själv ser sig så, utan som någon som funnit sitt syfte, sin flock. Hon har en nyfrälst, varm glimt i ögonen. Samma blick som syntes hos kommunistiska överklasskids -68, och som syns hos nyblivna sektmedlemmar. Är det den blicken som gör att många finner henne så attraktiv? Hos Lisa finns samma glöd, men den är inte längre oförvanskadt naiv och hon har/hade ett småbarn. Båda är juunga, slanka och har fina flätfrisyrer, men ingen (har som sagt missat mycket) skriver att hon är attraktiv.

Så, finns det någon konsensus i tråden om hur det ligger till? Ber återigen om ursäkt, eftersom mina tankar säkert är ältade och förkastade till leda.

[Somliga av de här föräldrarna som inte längre får träffa eller ens prata med sina barn har när de haft umgänge istället för att ha det trevligt utsatt sina barn för något som liknar förhör och ägnat sig åt att berätta hur mycket de själva kämpar och pratat om vad som är dåligt , om nu är dum mot dem och gjort barnen allmänt ledsna eftersom de är för små för att förstå .[/quote]

Har haft nära inblick i ett sådant här fall, och försökte realitetsorientera föräldern i fråga men misslyckades. Barnet omhändertogs, och vill i dag inte alls ha kontakt med föräldern som barnet då klamrade sig fast vid som en klippa i storm. Jag tycker att du formulerar problemet otroligt bra, att konflikten kommer före att ha det trevligt. Tror att ett sådant argument hade fungerat bättre på föräldern jag kände än " du kommer aldrig att kunna förhindra umgänge, det är bättre att samarbeta".
Citera
2023-01-08, 10:01
Medlem
aivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Villa Kappman?
Den ursprungliga heter väl denna, trots olika stavning.
Vem är Fritojof? Någon, som glömdes i eller av fritösen?

Korrekt, gick lite snabbt. Villa DingDing, villa kassman eller villa nått annat.

Hela tråden bör, som flera andra lyft innan, flyttas och eventuellt lyftas tillbaka eller länkas till när Tokstollarna begår brott.
Citera
2023-01-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Har försökt följa tråden eftersom jag är intresserad av vad som leder fram till en sådan här "radikaliseringsprocess" där kontakten med majoritetssamhällets regler och överenskommelser bryts helt. Hos Doghouse verkar det röra sig om en "Folie ā Trois" där någon (oklart vem) snabbt radikaliserat de andra två. Jag har inte hunnit med riktigt på sistone och undrar därför om någon som känt medlemmarna tidigare i livet har trätt fram och berättat hur medlemmens förändring gick till? Ber om ursäkt om frågan ställts - och besvarats- tusen gånger tidigare!

Peter har uppenbarligen ett kraschat företag och stora ekonomiska svårigheter i bagaget vilket förklarar rättshaverismen (och Fuck You-statements om hampa), men inte de psykotiskt anstrukna tankarna om Stasi, Wallenberg och färglära. Bipolär? (Pre)dement?

Lisa har ett barn som tillkommit under oklara förhållanden och där pappan inte finns med i bilden. Alla som haft småbarn vet hur ansträngande det kan vara, även med stabil partner, ordnad ekonomi och socialt nätverk. Döljer hon sin egen känsla av misslyckande genom att köra en yogamammaattityd ( mitt barn behöver iaf inte vaccineras, gå med onaturliga kläder och skor och äta processad mat)? Eller har hon ärvt sin fars eventuella psykiska sjukdom?

Av det jag hunnit läsa verkar Rebecca ses som offer/följare. Jag tror inte hon själv ser sig så, utan som någon som funnit sitt syfte, sin flock. Hon har en nyfrälst, varm glimt i ögonen. Samma blick som syntes hos kommunistiska överklasskids -68, och som syns hos nyblivna sektmedlemmar. Är det den blicken som gör att många finner henne så attraktiv? Hos Lisa finns samma glöd, men den är inte längre oförvanskadt naiv och hon har/hade ett småbarn. Båda är juunga, slanka och har fina flätfrisyrer, men ingen (har som sagt missat mycket) skriver att hon är attraktiv.

Så, finns det någon konsensus i tråden om hur det ligger till? Ber återigen om ursäkt, eftersom mina tankar säkert är ältade och förkastade till leda.

[Somliga av de här föräldrarna som inte längre får träffa eller ens prata med sina barn har när de haft umgänge istället för att ha det trevligt utsatt sina barn för något som liknar förhör och ägnat sig åt att berätta hur mycket de själva kämpar och pratat om vad som är dåligt , om nu är dum mot dem och gjort barnen allmänt ledsna eftersom de är för små för att förstå .

Det finns ingen i tråden som säger sig känt galningarna tidigare i livet, men det finns en doghouse2022 video där de läser ett brev från Rebeccas farmor som vädjar till Rebecca att fly.
Senast redigerad av kockponcher 2023-01-08 kl. 10:03. Anledning: Blev lite tokigt
Citera
2023-01-08, 10:26
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Var det bara jag som la märke till hur han försökte dölja att han blev kränkt när hon kallade honom för ”tjock liten bonde”?
Varför avlutas meningarna med ”över”, som att dom pratar i en komradio.

För att han fram till nyligen varit yrkesofficer och utbildat värnpliktiga. Antingen har hon också erfarenhet av det militära eller så är det en "lek" han pådyvlat henne.
Citera
2023-01-08, 10:42
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder

Citat:
Somliga av de här föräldrarna som inte längre får träffa eller ens prata med sina barn har när de haft umgänge istället för att ha det trevligt utsatt sina barn för något som liknar förhör och ägnat sig åt att berätta hur mycket de själva kämpar och pratat om vad som är dåligt , om nu är dum mot dem och gjort barnen allmänt ledsna eftersom de är för små för att förstå .

Har haft nära inblick i ett sådant här fall, och försökte realitetsorientera föräldern i fråga men misslyckades. Barnet omhändertogs, och vill i dag inte alls ha kontakt med föräldern som barnet då klamrade sig fast vid som en klippa i storm. Jag tycker att du formulerar problemet otroligt bra, att konflikten kommer före att ha det trevligt. Tror att ett sådant argument hade fungerat bättre på föräldern jag kände än " du kommer aldrig att kunna förhindra umgänge, det är bättre att samarbeta".

Tycker du sammanfattar det kända läget väl. Jag har inte heller sett släktingar träda fram offentligt men som redan nämnts har farmodern skickat brev. När det läses upp kan Lisa knappt hålla sig mellan de otrevliga utspelen hon gör.

Helt enig med "Folie ā Trois". Många har dragit den sektliknande parallellen. Min högst lekmannamässiga tanke är att det kanske finns en genetisk predisposition hos far och dotter för psykisk ohälsa, såsom manodeprisivitet eller bipolär och att den ene av dom dragit med sig den andre. Utlösande faktor kanske är uppbrottet med Ls mamma, eller så är uppbrottet i sig kanske orsaken av långvarig psykisk ohälsa. Far och dotter känner sig kränkta och utanför när mamma går vidare med fungerande liv och ny livspartner, nu är det dom mot världen. En lättpåverkad bästa vän med egen trasig familj (farmodern undrar vad som egentligen hände i Australien - trauma?), och långvarigt bruk av psykadelika på det... Voila! Men jag gissar, bör tilläggas.

Blir förresten påmind nu att P påbörjar en utläggning för Tom om att hampan är helt laglig eftersom han har ett samarbete med en tysk firma (säger han ölproducent till och med?) och att han använder oljan för att fiska, fiskarna älskar det enligt honom...
Citera
2023-01-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Tycker du sammanfattar det kända läget väl. Jag har inte heller sett släktingar träda fram offentligt men som redan nämnts har farmodern skickat brev. När det läses upp kan Lisa knappt hålla sig mellan de otrevliga utspelen hon gör.

Helt enig med "Folie ā Trois". Många har dragit den sektliknande parallellen. Min högst lekmannamässiga tanke är att det kanske finns en genetisk predisposition hos far och dotter för psykisk ohälsa, såsom manodeprisivitet eller bipolär och att den ene av dom dragit med sig den andre. Utlösande faktor kanske är uppbrottet med Ls mamma, eller så är uppbrottet i sig kanske orsaken av långvarig psykisk ohälsa. Far och dotter känner sig kränkta och utanför när mamma går vidare med fungerande liv och ny livspartner, nu är det dom mot världen. En lättpåverkad bästa vän med egen trasig familj (farmodern undrar vad som egentligen hände i Australien - trauma?), och långvarigt bruk av psykadelika på det... Voila! Men jag gissar, bör tilläggas.

Blir förresten påmind nu att P påbörjar en utläggning för Tom om att hampan är helt laglig eftersom han har ett samarbete med en tysk firma (säger han ölproducent till och med?) och att han använder oljan för att fiska, fiskarna älskar det enligt honom...

Kollade nu och hampa som fiskbete är tydligen välkänt i fiskekretsar, åtminstone i usa.
Citera
2023-01-08, 11:46
Medlem
Polisbesök hos doghouse igen
Ny video som förtydligar att det är ett konstprojekt vilket varken kronofogden, socialtjänsten eller polisen tycks ha uppfattat ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in