Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det grundläggande är att värna om individens rättigheter. Inte att värna om vad andra vill att andra ska göra och inte göra. Det är själva definitionen av förtryck.
Det är skrämmande att det finns folk som inte har det som rättesnöre.

Det enda relevanta är att hon ammat när hon rökt på. Det är inte ok och det motiverar att man omhändertar barnet.

Men det är inte det enda detta fall handlar om utan det är ett drev mot deras livsstil. Ett övergrepp på deras (och allas) individuella rättigheter. Det här är inte ett islamist-land där folk ska rätta sig efter någon form av samhällsnorm. Flytta till Iran om ni vill kontrollera folk.

Tramssvar men igen . . .

Det enda relevanta är att hon ammat när hon rökt på. Det är inte ok och det motiverar att man omhändertar barnet.

Men det är inte det enda detta fall handlar om utan det är ett drev mot deras livsstil. Ett övergrepp på deras (och allas) individuella rättigheter. Det här är inte ett islamist-land där folk ska rätta sig efter någon form av samhällsnorm. Flytta till Iran om ni vill kontrollera folk.

Nej det går inte ut över skattebetalare för att soc kommer dit. De har inte bett soc komma dit.
Lägger du dig i vad dina andra grannar har i personliga skulder?
Anser du på fullt allvar att du anser att andra människor har med folks privatekonomi att göra?
Såna som du är farliga för samhället. Ni har angiveri ert DNA och bör rensas bort.
Vill ni att andra ska få lägga sig i andras liv så kan det bli som ni önskar.

Att slå sina barn skadar barnen. Att röka i sig skadar inte barnen så länge de inte ammar.

Den enda relevanta i detta är att hon ammade. Det är inte ok. Men det är bara en punkt av många. Så det handlar om något större.

Soc ska inte tycka någonting så länge inget direkt skadligt förelogger barnet. Fattar du hur sjukt det är att soc ska "tycka om dig" för att du ska få ha ditt barn? Det är ju för fan värre än i en diktatur.

Vad är liknelsen i detta?

Oavsett det så är det så att du inte är insatt i ärendet. Din uppfattning om vad det här handlar är därför bara en gissning. Du vet ju inte hur det har fungerat mellan dessa människor, grannar, släktingar och myndigheter.

Du gillar banjo och röka, och det är därför du pratar om sådant. Inget fel i det, men det gör inte automatiskt din uppfattning till den rätta.
Vilket dravel. Det jag säger är att det är ett angrepp på deras livsstil. Det enda relevanta är detta med amningen. Resten är ett socialt drev. Socialen kommer förlora detta då de blandar in orelevanta saker.[/quote]

Jag har erfarenhet av paranoia. Den som är paranoid kan inte ta hand om själv, allt blir galet. För att döva ångesten av alla konflikter som uppstår pga paranoian, är det väldigt vanligt med droger. Dessutom är det väldigt svårt att bara leva en förmiddag med paranoia. Skräcken de upplever gör att de gör de mest galna saker för att fly det som de räds.

Barn ska inte vara i närheten av paranoida människor. Helst ska heller inte anhöriga eller utomstående vara i närheten av en obehandlad paranoid människa. De är farliga. För sig själv, och för sin omgivning.

Det börjar i liten skaka, sen blir det kaos.
Citera
2023-01-15, 17:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Som sagt - det vittnar om en konstig social mentalitet när folk drevar mot folk på det här sättet för att de inte lever efter den sociala normen.

Jag utgår från att många i den här tråden lever i närheten eller i liknande orter/miljöer - och att det är just sån mentalitet som gör att många drar sig från att flytta till landet och som gör att många flyttar därifrån. Sorgligt nog.

Jag tror att det finns spår bakåt i tiden som leder till frikyrkorörelsen. Den var stark förr i tiden och den lever kvar på sina håll. Antingen så att vissa är aktiva inom frikyrkan eller som ett slags mentalt arv.
Vet att det finns en gammeldags social moral på landsbygden som är mycket emot droger och allt som inte är "normalt". Det sitter djup rotat. När det flyttar ut såna här familjer blir de offer för traktens skvallerkärringar och drevet är igång.

Drevar?
Eftersom barnet riskerat att äta fimpar som ligger lite varstans i hemmet, samt även verkar sakna tillgång till rinnande vatten och stabil värme, fanns det ju fog för anmälningar.
Det verkar som folk i deras närhet reagerat på att barnet farit illa, men det verkar du tycka är okej?
Lisa säger rakt upp och ner till socialsekreteraren att:
" Neehää du, jag tänker inte börja jobba. Jag vill inte att någon bestämmer över mig."

När det sen uppdagas att pojken förmodligen druckit thc-mjölk är det väl ganska klart.
Sen har vi en morfar som går runt och sprider hampa som fastnat på hans kläder i hela huset.
En pojke som är konstant glad och klurig bör ju ägnas lite uppmärksamhet på, då något inte står rätt till.

Hus-ägarens skulder som innebär avstängning av el samt utmätning etc andra bekymmer, ger ju en bostads-framtid som är högst oklar.

Det finns en mixad variation av hat som utformas av den här grupperingen. Man kastar anklagelser åt minoritetsgrupper över hela skalan, lite beroende på vilken sida man vaknat på för dagen.

Man ägnar sig åt djurplågeri, genom att ha två starka hundar sammankopplade i en och samma lina med Y-avslutning utomhus dag in och dag ut.

Lägg härtill ett icke avvägt myndighetshat/hets utformat av dessa individer, så ger ju även det en bild av att framtiden för den här pojken inte är så ljus, om han ens överlevt detta året i det huset.
I fortsatt vårdnad hade ju han vuxit upp till en halvt utvecklingsstörd och kraftigt aggressiv kravallunge med noll känsla för samhällsansvar och lojalitet.

Nu, som färskast, verkar man bygga iordning sig en rejäl brandbomb i form av en generator vars avgaser man skall pressa in i en flaska med en bensinblandning.
I denna miljön skulle ett barn leva, anser du?

Det är inte konstigt att folk över hela skalan reagerat på dom här personernas förehavanden och är oroliga för barn och framtid.
Citera
2023-01-15, 17:53
Medlem
Citat:
Jag försöker se det här i ett större perspektiv. Jag förstår också att de där människorna inte är helt hemma och att det är massa infekterade turer fram och tillbaka.
Men i sin helhet handlar det om att det är ett motstånd mot alternativa människor. En kollektiv mobbing som står emot det individuella rättigheterna.

Skitsnack!

Vi mobbar inte någon. Du har uppenbarligen inte den minsta förståelse för vad ordet mobbing innebär. Om man nu skall använda det ordet i ett väldigt löst sammanhang, så är den enda som mobbar folk här i tråden du (fast jag misstänker starkt att du mest trollar).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Inom kort kommer gänget i stugan att inse att det inte går att koppla ihop trattar och slangar och sen driva ett dieselaggregat med sjövatten. Vad tror ni att de kommer att ha för ursäkter när det inte funkar?

Att det är SÄPO eller judarnas fel att det inte fungerar.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Har du någon länk till tråden om den familjen?

Oavsett så kan jag tänka mig att det är helt andra förhållanden som råder där än med Doghouse.

Nej, ingen aning.
Jag skrev bara så för att dämpa skribenten jag citerar.
Citera
2023-01-15, 17:54
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ah, så det där är faktan du bygger hela din argumentation på?

Ja men då så, case closed och sista frågan igen då; har du själv barn?
Jag uttalar mig inte om min familjesituation. Vad har det med saken att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Det har aldrig slagit dig att du tar den knarkbubbla du lever i, och extrapolerar den felaktigt till att gälla hela landet eller hela världen?
Jag lever inte i en knakbubbla - jag lever i stockholm - bland vanliga människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Nu gör du dig dum igen, d v s var och ett för sig av grejorna du räknar upp så visst, MEN slå ihop dessa och det blir verkligen, minst sagt, skäl nog.

Citat:
Nej, jag förstår inte geografin?
Jag kan tänka mig att många i den här tråden lever i närheten rent geografiskt.

Citat:
Men, ÅTERIGEN, vilket drev menar du? Du bygger ju allt på gissningar och vad andra skriver och går igång känslomässigt.
Japp. Det gör väl alla här? Har du 1:a handsinfo från platsen?
Citera
2023-01-15, 17:59
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Drevar?
Eftersom barnet riskerat att äta fimpar som ligger lite varstans i hemmet, samt även verkar sakna tillgång till rinnande vatten och stabil värme, fanns det ju fog för anmälningar.
Det verkar som folk i deras närhet reagerat på att barnet farit illa, men det verkar du tycka är okej?
Lisa säger rakt upp och ner till socialsekreteraren att:
" Neehää du, jag tänker inte börja jobba. Jag vill inte att någon bestämmer över mig."

När det sen uppdagas att pojken förmodligen druckit thc-mjölk är det väl ganska klart.
Sen har vi en morfar som går runt och sprider hampa som fastnat på hans kläder i hela huset.
En pojke som är konstant glad och klurig bör ju ägnas lite uppmärksamhet på, då något inte står rätt till.

Hus-ägarens skulder som innebär avstängning av el samt utmätning etc andra bekymmer, ger ju en bostads-framtid som är högst oklar.

Det finns en mixad variation av hat som utformas av den här grupperingen. Man kastar anklagelser åt minoritetsgrupper över hela skalan, lite beroende på vilken sida man vaknat på för dagen.

Man ägnar sig åt djurplågeri, genom att ha två starka hundar sammankopplade i en och samma lina med Y-avslutning utomhus dag in och dag ut.

Lägg härtill ett icke avvägt myndighetshat/hets utformat av dessa individer, så ger ju även det en bild av att framtiden för den här pojken inte är så ljus, om han ens överlevt detta året i det huset.
I fortsatt vårdnad hade ju han vuxit upp till en halvt utvecklingsstörd och kraftigt aggressiv kravallunge med noll känsla för samhällsansvar och lojalitet.

Nu, som färskast, verkar man bygga iordning sig en rejäl brandbomb i form av en generator vars avgaser man skall pressa in i en flaska med en bensinblandning.
I denna miljön skulle ett barn leva, anser du?

Det är inte konstigt att folk över hela skalan reagerat på dom här personernas förehavanden och är oroliga för barn och framtid.

Det enda av relevans i detta är att barnet fått i sig THC + ev. djurplågeri. Resten är livsstilsfaktorer som andra inte har med att göra.
Citera
2023-01-15, 18:01
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Jag uttalar mig inte om min familjesituation. Vad har det med saken att göra?

Jag lever inte i en knakbubbla - jag lever i stockholm - bland vanliga människor.

Jag kan tänka mig att många i den här tråden lever i närheten rent geografiskt.

Japp. Det gör väl alla här? Har du 1:a handsinfo från platsen?
Har man barn själv så ser man nog detta barns situation med aningen andra ögon.

Jag bor på samma sätt och ställe som du gör och varför skulle alla här som ser lagar som bra och droger som dåligt bo där uppe? Den där håller inte. 😀

Snygg glidning men det du och jag vred på här var hatet och drevet vilket det är DU som hävdar. Då frågar jag om du kan påvisa eller styrka detta på något vis. Antingen kan du det, eller inte. Enkelt. 👍🏻
Citera
2023-01-15, 18:02
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Så nu kan vi flytta fokus från 526 till utvecklingen av den makalösa maniken hos Doghouse2022

https://www.youtube.com/watch?v=HI-OVH1cl-I

Ja precis!
Kul att se att dom gör sådana överraskande framsteg med gratisenergimaskinen.
Jag tvivlade lite först, men det här avsnittet övertygande mig.
Citera
2023-01-15, 18:02
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Det enda av relevans i detta är att barnet fått i sig THC + ev. djurplågeri. Resten är livsstilsfaktorer som andra inte har med att göra.

Vem är du att bestämma det? De lägger upp sitt liv offentligt med sin alternativa syn på saker och ting, då gör de det själva öppet för andra att tolka, ifrågasätta och granska.
Du sitter ju själv och dömer både det ena och det andra duinte har att göra med.
Citera
2023-01-15, 18:03
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Så nu kan vi flytta fokus från 526 till utvecklingen av den makalösa maniken hos Doghouse2022

Är ni säkra på att det här inte är ett konstprojekt? De kanske trollar hela världen med sin YT kanal?
Citera
2023-01-15, 18:05
Medlem
Citat:
Jodå - jag har tillfört ett nytt perspektiv till den här frågan ingen av er häxbrännare hade tänkt på.

Där kom den Går det inte att anmäla till soc så försöker man med moderatorerna.
Det här är Flashback. Här är det tillåtet att kritisera och diskutera. Om du inte gillar det är du på fel ställe.

Lite hot också. Passar jag inte in din sociala mall. Jobbigt. Det här är inte din by förstår du.

Det är tillåtet att diskutera här. Det är själva poängen med ett forum (därav att jag inte förstår ditt hat och aggression mot oss som diskuterar saker här i denna tråden). Men inte utan regler. Precis som i samhället i stort. Du kan läsa mer om de här: https://www.flashback.org/regler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in