2023-01-15, 18:05
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Vem är du att bestämma det? De lägger upp sitt liv offentligt med sin alternativa syn på saker och ting, då gör de det själva öppet för andra att tolka, ifrågasätta och granska.
Du sitter ju själv och dömer både det ena och det andra duinte har att göra med.

Det är helt ok. Det som inte är ok är att anmäla det för myndigheterna för att man inte gillar deras stil
Och det är inte ok av myndigheterna att döma dem för annat än det som är relevant.
Citera
2023-01-15, 18:05
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, ingen aning.
Jag skrev bara så för att dämpa skribenten jag citerar.

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Är ni säkra på att det här inte är ett konstprojekt? De kanske trollar hela världen med sin YT kanal?
Det är bortom allt rimligt tvivel.
Citera
2023-01-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ja man får tycka vad man vill.
Det jag reagerar mot är att det är personer i verkligheten runt dessa människor som reagerar så och anmäler/trakasserar dom. Jag vet inte vilka här som också bor där på riktigt.

Men då skall du inte heller anklaga alla människor i hela världen (eller i detta fallet i hela den här tråden) så där obefogat! Verkligen aggressivt och sinnessvagt av dig!

Kommer bara sluta med att du blir missförstådd, eller att alla förstår att du är totalt oseriös och bara ute efter att "slåss"/trolla.
Citera
2023-01-15, 18:12
Medlem
Citat:
Garanterat att det finns en hatmaffia därute som inte gör annat än snackar skit om dom och letar detaljer att anmäla och anmärka på. Det är mitt problem i detta. Att de häxdrevar.

Den enda "hatmaffian" som jag läser om här kommer från dig. Du verkar full av hat och aggression mot allt och alla utan urskiljning?
Citera
2023-01-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ja det var hårt uttryckt, men när man läser att såna här blir utsatta för socialt häxbål börjar man ju undra vad det är för mentalitet som råder på såna orter.

Men då får du väl rikta hatet mot de människorna, och inte mot oss?

Du verkar ju gå igång på det felaktiga i att utan fakta hata/ogilla människor, och så gör du precis just nu samma sak själv?
Citera
2023-01-15, 18:16
Medlem
Citat:
Som sagt - det vittnar om en konstig social mentalitet när folk drevar mot folk på det här sättet för att de inte lever efter den sociala normen.

Jag utgår från att många i den här tråden lever i närheten eller i liknande orter/miljöer - och att det är just sån mentalitet som gör att många drar sig från att flytta till landet och som gör att många flyttar därifrån. Sorgligt nog.

Den enda som är totalt sorglig här är ju ditt förakt för människor som du inte känner och har den minsta aning om, som oss här i tråden, och utan orsak hittar på falska anklagelser att vi skall bo i någon djävla by i närheten.

Du framstår i mina ögon som den värsta fördomsfulla skitstöveln någonsin.
Citera
2023-01-15, 18:16
Medlem
Citat:
Som sagt - det vittnar om en konstig social mentalitet när folk drevar mot folk på det här sättet för att de inte lever efter den sociala normen.

Jag utgår från att många i den här tråden lever i närheten eller i liknande orter/miljöer - och att det är just sån mentalitet som gör att många drar sig från att flytta till landet och som gör att många flyttar därifrån. Sorgligt nog.

Den enda som är totalt sorglig här är ju ditt förakt för människor som du inte känner och har den minsta aning om, som oss här i tråden, och utan orsak hittar på falska anklagelser att vi skall bo i någon djävla by i närheten.

Du framstår i mina ögon som den värsta fördomsfulla skitstöveln någonsin. Det är sorgligt om något vilket människoförakt du uppvisar.
Citera
2023-01-15, 18:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Det enda av relevans i detta är att barnet fått i sig THC + ev. djurplågeri. Resten är livsstilsfaktorer som andra inte har med att göra.

Det som du benämner livsstilsfaktorer är såklart helt öppet att diskutera om här.

Citat:
Är ni säkra på att det här inte är ett konstprojekt? De kanske trollar hela världen med sin YT kanal?

Oj.
Det är uppenbart att du inte hängt med här och sett utvecklingen av det hela.
Citera
2023-01-15, 18:19
Medlem
Citat:
Jag ger mig själv den rätten. Skiter i om det krävs en rätt för den delen. Gör det ändå.

Du klagar på att andra, enligt dig obefogat, attackerar andra människor, och påstår att det är fel.

Men själv så tar du dig rätten att göra _precis detta själv_ mot andra. Sjukt.

Om du inte är en föraktfull och hemsk människa, så är iaf. en enorm hycklare av stora mått.

Patetiskt.
Citera
2023-01-15, 18:20
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Jag försöker se det här i ett större perspektiv. Jag förstår också att de där människorna inte är helt hemma och att det är massa infekterade turer fram och tillbaka.
Men i sin helhet handlar det om att det är ett motstånd mot alternativa människor. En kollektiv mobbing som står emot det individuella rättigheterna.

Jag förstår hur du menar. Lisa hävdar att hon druckit te med hampa i. Analyssvar, om hur mycket thc hampan innehåller som beslagtagits, har ej inkommit när rätten tar beslut om tvångsomhändertagande.

Lisa säger att hon är villig att samarbeta med socialtjänsten. Detta tas ingen hänsyn till i beslutet, vilket jag tycker är helt uppåt väggarna med tanke på Josefs anknytning till sin mamma och det trauma ett tvångsomhändertagande medför. Någon skrev att så brukar det vara i Förvaltningsrätten, att föräldrar plötsligt vill samarbeta; ja men ta vara på det då, istället för att underförstått mena att "det är så dags att vilja det nu"; det argumentet är illvilligt och ser inte till barnets bästa (om det inte handlar om misshandel eller grov vanvård förstås).

I domen står vidare att det är högst osannolikt att Lisas thc-värden kommer från tedrickning; högst osannolikt betyder inte 100% fastlagt. Jag tror ärligt inte att hon röker. Det står heller inga värden, eller om det var urin eller blodprov. Därför blir det svårt att bilda sig en uppfattning. Är det trots allt så att hon ammar och röker ser jag det självklart som helt förkastligt; det är skadligt för ett barn att ha föräldrar som missbrukar.

För övrigt finns det faktiskt inget som tyder på direkt vanvård av Josef. Någon polis ser fimpar i ett rum med barnets leksaker, men Lisa hävdar att dom förvarar leksaker där och att det inte är Josefs lekrum. Vad säger att hon inte talar sant? Det är en tolkning om man vill vara illvillig.

Det har uppenbart skurit sig mellan Lisa och Socialtjänsten, där tror jag problemet ligger. L beskriver i en film hur någon handläggare/chef från soc. slänger på luren och skriker "Hejdå!", vilket inte framstår som professionellt. Det finns människor inom socialtjänsten som är ytterst trångsynta (i stil med dom inlägg i denna tråd som anser att samtliga i Doghousegruppen bör tvångsomhändertas); det är människor som förespråkar maktmissbruk och inte kan tåla om någon rör sig utanför deras norm. Till exempel: man ska diska direkt när man har ätit, inte låta disken stå i flera timmar (nu talar jag ej om misär utan om man väntar en dag), man ska dammsuga så fort man ser en dammtuss, man ska duscha varje dag, man ska tycka att allt som samhället erbjuder är bra (exempelvis vaccinering). Gör man på annat sätt är man genast misstänkt och "fel".

Jag tror att Lisa hamnat i någon slags chock när det börjar ramla in brev från socialtjänsten med uppmaning om möten och orosanmälningar. Det värsta som kan hända en förälder är om något hotar ens barn. Det har triggat barnhandelsrädsla/säpo/konspiration osv. som tysken har underblåst. Sveriges regeringar har underlåtit att undersöka den omfattande handel som pågått med adoptivbarn, trots att de visste, och detta är en stor fet skandal. Så Lisas rädsla är inte så svår att förstå. Lyssna till Patrik Lundgrens Vinterprat, det ger en tankeställare, från 27 minuter in i programmet berättar han om Sveriges handel med barn. https://sverigesradio.se/avsnitt/pat...interprat-2022

Det är även känt att HVB-hem kan medföra att barn kommer ur askan i elden när de hamnar där. https://socialpolitik.com/2019/10/17...g-vinstmaskin/

Pengar, pengar, pengar ..
Citera
2023-01-15, 18:25
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Den enda "hatmaffian" som jag läser om här kommer från dig. Du verkar full av hat och aggression mot allt och alla utan urskiljning?

Det stämmer inte, finns en del hårresande och fördomsfulla inlägg om Doghouse i denna tråd. Livet är inte svartvitt utan olika grå.
Citera
2023-01-15, 18:31
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jag förstår hur du menar. Lisa hävdar att hon druckit te med hampa i. Analyssvar, om hur mycket thc hampan innehåller som beslagtagits, har ej inkommit när rätten tar beslut om tvångsomhändertagande.

Lisa säger att hon är villig att samarbeta med socialtjänsten. Detta tas ingen hänsyn till i beslutet, vilket jag tycker är helt uppåt väggarna med tanke på Josefs anknytning till sin mamma och det trauma ett tvångsomhändertagande medför. Någon skrev att så brukar det vara i Förvaltningsrätten, att föräldrar plötsligt vill samarbeta; ja men ta vara på det då, istället för att underförstått mena att "det är så dags att vilja det nu"; det argumentet är illvilligt och ser inte till barnets bästa (om det inte handlar om misshandel eller grov vanvård förstås).

I domen står vidare att det är högst osannolikt att Lisas thc-värden kommer från tedrickning; högst osannolikt betyder inte 100% fastlagt. Jag tror ärligt inte att hon röker. Det står heller inga värden, eller om det var urin eller blodprov. Därför blir det svårt att bilda sig en uppfattning. Är det trots allt så att hon ammar och röker ser jag det självklart som helt förkastligt; det är skadligt för ett barn att ha föräldrar som missbrukar.

För övrigt finns det faktiskt inget som tyder på direkt vanvård av Josef. Någon polis ser fimpar i ett rum med barnets leksaker, men Lisa hävdar att dom förvarar leksaker där och att det inte är Josefs lekrum. Vad säger att hon inte talar sant? Det är en tolkning om man vill vara illvillig.

Det har uppenbart skurit sig mellan Lisa och Socialtjänsten, där tror jag problemet ligger. L beskriver i en film hur någon handläggare/chef från soc. slänger på luren och skriker "Hejdå!", vilket inte framstår som professionellt. Det finns människor inom socialtjänsten som är ytterst trångsynta (i stil med dom inlägg i denna tråd som anser att samtliga i Doghousegruppen bör tvångsomhändertas); det är människor som förespråkar maktmissbruk och inte kan tåla om någon rör sig utanför deras norm. Till exempel: man ska diska direkt när man har ätit, inte låta disken stå i flera timmar (nu talar jag ej om misär utan om man väntar en dag), man ska dammsuga så fort man ser en dammtuss, man ska duscha varje dag, man ska tycka att allt som samhället erbjuder är bra (exempelvis vaccinering). Gör man på annat sätt är man genast misstänkt och "fel".

Jag tror att Lisa hamnat i någon slags chock när det börjar ramla in brev från socialtjänsten med uppmaning om möten och orosanmälningar. Det värsta som kan hända en förälder är om något hotar ens barn. Det har triggat barnhandelsrädsla/säpo/konspiration osv. som tysken har underblåst. Sveriges regeringar har underlåtit att undersöka den omfattande handel som pågått med adoptivbarn, trots att de visste, och detta är en stor fet skandal. Så Lisas rädsla är inte så svår att förstå. Lyssna till Patrik Lundgrens Vinterprat, det ger en tankeställare, från 27 minuter in i programmet berättar han om Sveriges handel med barn. https://sverigesradio.se/avsnitt/pat...interprat-2022

Det är även känt att HVB-hem kan medföra att barn kommer ur askan i elden när de hamnar där. https://socialpolitik.com/2019/10/17...g-vinstmaskin/

Pengar, pengar, pengar ..

Ja den aspekten har jag inte ens vägt in. Utan att vara konspiratorisk har faktiskt hanteringen av adoptivbarn och tvångsomhändertagande i Sverige fått mycket kritik. Något verkar vara ordentligt fel. Borde utredas.

Det finns en röd tråd i det här som vore intressant att nysta i. Socialens lättvindiga bedömningar av omhändertagande, Sveriges fundamentalistiska drogpolitik, svenska frikyrkliga rörelsen, socialdemokratins alla tentakler.
Det är något osunt under ytan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in