Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-16, 19:22
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Hellre att vi hjälper för många än för få.
Det alternativet finns tyvärr inte.
Citera
2023-01-16, 19:22
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Hon säger: -Med flera döda och flera skadade.

Språkligt anser jag att man kan tolka det som att det är flera som antingen är döda eller skadade.

Men okej, jag hade fel.

Jo, jag förstår att du skulle kunna tolka det så.

Gött så, nu tar jag en paus. Allt väl!
Citera
2023-01-16, 19:26
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Om jag får gissa så är R kallad till soc som något slags karaktärsvittne i L´s barnatvist, tror inte det är svårare än så.

1. Du blir inte kallad till socialtjänsten som karaktärsvittne genom en orosanmälan.
2. Hon ringde upp personen som kallade henne och kom till avdelningen för unga vuxna och vuxna vilket tyder på att det är en orosanmälan och att det enbart gäller R.
Citera
2023-01-16, 19:29
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Det är väl socialens uppgift att avgöra vem som behöver hjälp (och hur mycket). Sannolikt går de inte efter vad som skrivs här utan börjar med att tala med R, följt av någon form av mer eller mindre grundlig utredning. Jag tror inte du behöver oroa dig om detta.
Jag oroar mig inte. Bara skriver att jag inte tycker något av det som framkommit om R här i tråden är skäl till en orosanmälan.

Hon har tak över huvudet, skadar ingen annan, äter och sover, ser glad ut. Och hon skadar sig inte själv.

Jag har i alla fall inte sett något annat. Att ha vanföreställningar är knappast ovanligt. Bara för att ta några exempel på personer med sådana, Carola Häggkvist, Ulf Ekman, John Travolta, Tom Cruise...
Citera
2023-01-16, 19:32
Medlem
Citat:
Det jag har sagt är att inget av det som framkommit här tyder på skäl för en orosanmälan.

Om du tror att en tråd på FB har precis all information och all sanning, så kanske du skulle tipsa soc. att de skall sluta med sina arbeten och värderingar? Låt oss på FB "jobba gratis". Perfekt outsourcing!
Citera
2023-01-16, 19:37
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Om du tror att en tråd på FB har precis all information och all sanning, så kanske du skulle tipsa soc. att de skall sluta med sina arbeten och värderingar?
Om du backar tills du hittar starten till den här diskussionen, så kommer du se att den startade med att någon skrev att R är ett klockrent exempel på en orosanmälan.

Jag frågade ungefär varför. Och frågar mig fortfarande varför. Jag har aldrig påstått att allt finns i den här tråden, snarare tvärt om. Har flera gånger påpekat att min åsikt baseras på vad vi här vet.

Om du vill följa tråden bakåt så kan du använda dig av pilen i det citerade. Efter ett gäng klick så är du på ursprungsinlägget.
Citera
2023-01-16, 19:41
Medlem
Citat:
Om du backar tills du hittar starten till den här diskussionen, så kommer du se att den startade med att någon skrev att R är ett klockrent exempel på en orosanmälan.

Jag frågade ungefär varför. Och frågar mig fortfarande varför. Jag har aldrig påstått att allt finns i den här tråden, snarare tvärt om. Har flera gånger påpekat att min åsikt baseras på vad vi här vet.

Om du vill följa tråden bakåt så kan du använda dig av pilen i det citerade. Efter ett gäng klick så är du på ursprungsinlägget.

Ok, då förstår jag din tekniska reservation. Missade den.

Men oavsett; det där är väl inte värt speciellt mycket?

Du måste väl ändå förstå att soc. troligen har bättre information och verktyg för att avgöra vilka som de behöver träffa, än vad vi i denna tråden känner till (som baserar sig främst på den information och verklighetsbeskrivning som Doghouse-kollektivet själva valt att släppa)?
Citera
2023-01-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis
Vår husgud är återuppstånden! https://www.youtube.com/watch?v=hppy5gYpWTI

Edit: Förtydligande, länken leder till färskt klipp på P:s egen kanal.

Ja, jag har citerat mig själv. Jag anser att det är en särskild händelse att P åter kör på sin egen kanal och tycker därav vi gör en djupdykning i vad han eventuellt vill ha sagt. Har därav försökt transkribera videon och sätta lite egna rubriker som kan vara fel. Hoppade över Erdinger-delen.

Inledning:
Ehm, mja, vi har måndag idag och jag kommer tillbaka nu, som P*ter Pl*tze som ni ser mig hier med min snygga väggen hier.

Utan den snygga R*becka! Men, ja, jag måste prata lite själv hier, bland annat.

Prata lite själv, jag har alldeles nyss pratat med några kabelläggande norsk vän kan man säga, ute på trädgården. Ja ehm, det är många frågor men nu börjar det faktiskt mina vänner, nu börjar detta! Nu, nu, börjar detta, jag vet inte hur jag kan uttrycka detta annorlunda. Nu börjar detta ehm... Ja, alltihop är naturligtvis en stor paj grej men nu börjar detta. Hur börjar jag är ju frågan, hmh?

Vill nå svenska själen:
Har jag tänkt länge, hur kan man nå den svenska själen? På nåt enkelt, billigt sätt, det blir tyvärr så att en del yngre kanske inte förstår vad jag menar, men man måste inte vara så mycket ung, yngre om man hör på namnet M*na S*hlin. Okej, känner ni henne? Där hmh. ET(?)-kommisionen där och Est*nia och så vidare. Hon, so öh, hon inte fick bli svensk statspresident eller vad det nu heter, på grund av hon köpte en T*blerone. Höh... Kommer ni ihåg detta? Vilket väsen det var! (?) fick kreditkort och vad vet jag, kvitto i R*ksdagen och allting.

Därför kunde inte hon bli statsminister, hmm... För en T*blerone. Från M*rabou för den delen, för att göra lite reklam för T*blerone. Huh, M*na S*hlin-T*blerone.

T*blerone vs. barnhandel, vilket är värst:
Ja! Och nu frågar du "häh häh häh häh", jaja det får ni fråga er, ni har en statspresident som svarade på följande fråga på öff... offentlig svenskt ox*nstjärnsgata-TV, på en fråga om wo det har försch... wo det har blivit över två tusend barn, alltså inga T*blerone i detta fall utan barn. So. Wo dom har, wo dom har varit, wo dom, wo dom, dom, dom är försvunnen, wo är dom? Öh och öh ni kanske tittar själva i eran egen TV-skärm eller vad ni nu vill ha, vad han svarade på den där frågan, det är bara, jag vet inte, naja det är, titta på SVT. I sökrot... rutan!

Ja, mina damer och herrer, det berör, eller!? Inte!? T*blerone eller barn, okej T*blerone smakar bra hmm... T*blerone... Förresten, i eh... U*f Kr*sterssons barnhandel handlar det om ganska mycket pengar för den resta delen också va, som är i första hand organiserat och verkställt av H*ndelsbanken, mmm... Det säger jag med en extra hälsning till min dotter, hrrmm, som jobbar där... Mm. Efter avslutat statistikstudium. Ja, hej Th*a, wow eller hur, din far han är helt galen. Jag förstår detta.

Forts. följer
Citera
2023-01-16, 19:44
Medlem
Forts.

Norrmän är klarsynta:
Ja, detta till statsministerfrågan i Sv*rige, oh my Gott, egentligen vill jag inte diskutera detta så mycket. För att det är ju eran grej, det är ju eran hmhmmm... Vad kallar ni detta, jag tror ni kallar detta för demokrati. Som har spolat fram honom. Ja öh... Det vill jag inte prata om, svensk demokrati! Tysk inte heller för den delen. Den kommer vi lite senare till, ni som er känner angripen som svensk. Hier var en norsk i princip, han begrep allting, på plats! Okej!? Mm...

Ja, naja, allt detta är antagligen bara en kommentar till kommentar på nåt sätt för att, jag var ju, eller... eh, jag är ju med hier i ett gäng som vill världen förbättra, som håller på på ett D*ghouse2022 mm... Hier på Y*utube.

Sanningen är naken:
Ja! Detta var detta, det var T*bleronefrågan okej, mhm... Undrar ni inte? Also jag, oavsett vem jag är, om jag är Ch*quita eller so, jag skulle undra om den där frågan i alla fall, mina kära svenskar, ursäkta om jag verkar lite provokativ, det är mitt sätt mm. Tror jag, det behövs tydliggn tydligen, ja na oavsett detta i vilken utsträckning man kan se mig hier på den där kanalen, sanningen är som tur fram! Mina s*po-anställda, okej? Den är fram!!

Och inte mer kan vi stoppa den tillbaka i säcken, mina herrar och damer. Och ja, sanningen kommer nu fram, naken! Det är lite riskutabelt, faktiskt. Alla dom där som C*rl N*rberg betecknar som klintenupphängvillig folk sådär. Det är inte jag! Jag apellerar mer förnunftet av människor i nåt avseende.
Citera
2023-01-16, 19:45
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Det är ganska uppenbart för mig att du av någon outgrundlig anledning försöker släta över och normalisera de problemen som ändå kommit upp kring R.

- Hon tror som sagt att socialen iscensatte en bussolycka för att döda henne. En bussolycka vars passagerare enbart ådrog sig lindriga skador men där R hävdar att flera dog och flera skadade sig allvarligt trots att det enbart var en person som dog, personen i personbilen som krockade med bussen.
- Hon tror SÄPO är stör deras videosändningar.
- Hennes vän avslutade sin vänskap med henne efter att hon delade ett grovt anti-semitiskt youtube-klipp. Något som inte var likt R enligt hennes vän.
- Hennes tillstånd har även resulterat i att hon dragit på sig skulder som hon absolut inte har någon aning om hur hon ska betala tillbaka.
- Hon och L har i princip samma omvärldsanalys vilket är väldigt intressant om du lyssnar till vad L tycker och tänker om diverse myndigheter till exempel.

Tycker spekulationer om vanföreställningar inte är så långt ifrån att träffa målet helt oavsett vad man tycker om Rs familj och vänner.

inget av det där motiverar utredning. vuxna människor får tro vad de vill, om säpo, covid och bussolyckor.

för övrigt jävla gnäll om antisemitism. hon delade en bild, big deal.
Citera
2023-01-16, 19:46
Medlem
Forts.

Om olja, dollar och Gr*ta:
Also inga grejer hier med om man so, myndigheterna som gjorde fel beslut kan man säga. I, i en slutändan. Oavsett, vad är slutet? Slutet är i på D*ghouse2022. Så enkelt är det. Men i eh i... innan jag ingår i den där frågan vill jag ingå i, jag hade idag i princip ett samtal där jag filosoferade vad som var den där klicken, i princip, som öh höh... som gjorde ey allting-är-fel-klicken, typ. Och det var en föreläsning på Technische Universitet i Dresden, mm... där en östtysk ställde sig för ett ganska stor, also det var, det var full i salen säger vi hmmh okej. Ställde han sig dit och säger "Mina damer och mina herrar, jag är professor i geologi, jag har upptäckt en sak. Det finns olja där nånstans det inte får finnas olja!", om Gr*tas klima-grej ska på nåt sätt vara eh bara relevant för någonting.

Hmh okej. Och sen ställde han sig di, tja, vad betyder detta hm!? Och sen ungefär, ni måste tänka själva vad det betyder. Det var för ganska längesen, som jag hade i alla fall den, om man so, petrodollarinsikten, mm. Öh, also, från 73, där N*xon band öh i princip dollarn till eh öh olja till dollarn, nä öh ah skit samma nu kommer det egentligen inte här wiktig so oder so, det är inte wiktig, det är inte wiktig överhuvudtaget. Varför z, varför sä... sa jag hier nu egentligen om Nixon, detta mit, naja, also alla den där valutaberget.

Om C*rl N*rberg:
By the way, förresten eh... Vi är ju i kontakt med ändå en ganska många människor, och öh eh i anledning till detta vill jag bara kundgöra min, jag har pratat med Fr*tjof P*rsson om C*rl N*rberg. Hmmh... Ja, det vill jag bara lämna i princip som uttrycket tillbaka hmmh... Öh, jag vet inte, det var på nåt sätt wiktig med C*rl N*rberg mm, tänkte jag hähh... för mig, för min självkänsla framförallt gentemot C*rl N*rberg, ni vet ja där med tyska historie och Goe*he och allting, och vad han inte vill vara.
Citera
2023-01-16, 19:48
Medlem
Forts.

Dumma svenskar:
Ja! Nu kommer vi till saken egentligen, ja varför sa jag detta, asso det var den där professorn, öh, som sa att det får inte finnas nån olja där! På en geografisk punkt! Mätbar, man kan åka dit och kanske va titta vad dom håller på där med. Vad säger ni eh, mina svenskar?? Om detta är sant. Tyskar för den delen också, men det är jättelite bara som pratar svenska i öh... i T*skland. Där säger man bara citat "Die dummen Schweden", som är tysk kulturgud, mm. Sen ungefär sextonhund... jag kan också för, den har jag gjort i mina andra videos, jag har flera hundra videos hier, det vet, det behöver bara bläddra tillbaka.

Försökt nå ut:
Jag har allting till, ursäkta jag är lite oförskämd, kräksgränsen okej, har jag i princip försökt få fram mig, och vad vi håller, eller mig naturligtvis, det var mina videos, men vi är ju ett gäng ihop. Ja! Och nu är dagen måndagen där hmmh... och öh för alla som i princip tvekar i saken att vi leker i sanden, det hade vi också till diskussionen, att folk tänker vi leker i sanden. Det är precis detta som vi gör, mina vänner, okej?

Nu till saken:
So, nu kommer saken, saken heter GEET! G E E T! Detta är världsbefirelse! För den som kan tänka längre än sin nästa elräkning.

Avslutning:
Mm, so kan man ju avsluta okej. Hoouuoohooho jag tror jag vet naturligtvis inte so riktig hur jag förä...jag tror att jag har förändrat mig också, öh det blir spännande att se mig själva. Och sen eeh, är en stor del i min förändring den omgivelse som jag hade, som gav mig öh, also om man är över nån kulm so har man bara insikter, man lever från en insikt i den annan. Mit modifikation, eftersom N*etzsche säger att man lever från en irrtum till en nästa. Waow jag fick afsluta med en N*etzsche, nu gråter jag faktiskt litegrann, hejdå, waow...

Jag tror att det han ville ha sagt är att han tycker det var orättvist att M*na inte fick bli statsminister pga en T*blerone, när U*f kan vara det trots att han slarvat bort 2000 barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in