Forts.
Om olja, dollar och Gr*ta:
Also inga grejer hier med om man so, myndigheterna som gjorde fel beslut kan man säga. I, i en slutändan. Oavsett, vad är slutet? Slutet är i på D*ghouse2022. Så enkelt är det. Men i eh i... innan jag ingår i den där frågan vill jag ingå i, jag hade idag i princip ett samtal där jag filosoferade vad som var den där klicken, i princip, som öh höh... som gjorde ey allting-är-fel-klicken, typ. Och det var en föreläsning på Technische Universitet i Dresden, mm... där en östtysk ställde sig för ett ganska stor, also det var, det var full i salen säger vi hmmh okej. Ställde han sig dit och säger "Mina damer och mina herrar, jag är professor i geologi, jag har upptäckt en sak. Det finns olja där nånstans det inte får finnas olja!", om Gr*tas klima-grej ska på nåt sätt vara eh bara relevant för någonting.
Hmh okej. Och sen ställde han sig di, tja, vad betyder detta hm!? Och sen ungefär, ni måste tänka själva vad det betyder. Det var för ganska längesen, som jag hade i alla fall den, om man so, petrodollarinsikten, mm. Öh, also, från 73, där N*xon band öh i princip dollarn till eh öh olja till dollarn, nä öh ah skit samma nu kommer det egentligen inte här wiktig so oder so, det är inte wiktig, det är inte wiktig överhuvudtaget. Varför z, varför sä... sa jag hier nu egentligen om Nixon, detta mit, naja, also alla den där valutaberget.
Om C*rl N*rberg:
By the way, förresten eh... Vi är ju i kontakt med ändå en ganska många människor, och öh eh i anledning till detta vill jag bara kundgöra min, jag har pratat med Fr*tjof P*rsson om C*rl N*rberg. Hmmh... Ja, det vill jag bara lämna i princip som uttrycket tillbaka hmmh... Öh, jag vet inte, det var på nåt sätt wiktig med C*rl N*rberg mm, tänkte jag hähh... för mig, för min självkänsla framförallt gentemot C*rl N*rberg, ni vet ja där med tyska historie och Goe*he och allting, och vad han inte vill vara.