Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-24, 20:54
Medlem
200sxs avatar
Ny film på tuben.

Nu röks det öppet, dricks Erdinger och svamlas om Greta och vatten.
Citera
2023-01-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 200sx
Ny film på tuben.

Elverksgrejen avslutad.
Emil stenad.
Citera
2023-01-24, 21:05
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ny film på tuben.

En länk vore inte fel.
Citera
2023-01-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Har inkommit lite om Blyg-Emil nu från anonym läsande men icke deltagande fb:are.
Som vanligt, får uppgifter värderas efter eget huvud, men just denna fb:are har tidigare skrivit till mig och jag håller därför uppgifterna som trovärdiga.

Emil är boende med sina föräldrar i Herräng, men har tidigare haft en sambo som numera är inlåst på rättspsyk med särskild utskrivningsprövning.
Paret har blivit avhysta från tidigare boende i Roslagen pga hon ej betalat för sig, samt det finns en tingsrättsdom på henne för olaga hot (3 tillfällen), hot mot tjänsteman (kronofogden), ofredande och överträdelse av myndighets bud.

Emil saknar körkort men kör ändå.
Som person är han gärna andra till lags och verkar ha någon benägenhet att hjälpa andra.

Min reflektion är att det är ju en snäll kille, men som uppenbarligen inte vet vad för personer har bör ha i sitt liv och inte. Det finns någon slags förblindande strävan av hjälpsamhet över honom.

Men jösses! Om det där stämmer så är de ju mer än lovligt lika. Jo jo, kaka söker maka osv. men är Emil svagbegåvad? Helt ärlig fråga.
Senast redigerad av Morrmorromorrfarr 2023-01-24 kl. 21:13. Anledning: Edit: Ändrade det till de
Citera
2023-01-24, 21:11
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ny film på tuben.

Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Elverksgrejen avslutad.
Emil stenad.

Man dricker förihelvete inte Erdinger rakt ur flaska!!
Om Tysken vore äkta tysk, skulle han stoppat henne!

Annars är det ett mycket elegant panelsamtal. Nivån är sas hög.
Citera
2023-01-24, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag är verkligen ingen jurist, men vad finns det för lagstöd för att hindra folk från att vistas i sin bostad?

Men om tysken m fl med våld försöker hindra Kronofogden i dennes verksamhet så kan säkert polisen gripa honom.

Det är inte hans egendom eftersom fastigheten är utmätt, den tillhör kronofogden.
Citera
2023-01-24, 21:12
Medlem
200sxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
En länk vore inte fel.

https://youtu.be/xSZ3JwY7uL4

Sorry, glömde bifoga.
Citera
2023-01-24, 21:18
Medlem
Haha varför i helvete har de länkat till en youtube video i beskrivningen på deras senaste video där någon överviktig unge sjunger låten om Volvo 142?

De driver satan med oss nu
Citera
2023-01-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Skulle säga det gör noll skillnad hur många videor de lägger upp. Folk vill ändå inte bo i ett ruckel utan toa och bajsa i ett tält på gården.

Jag skulle inte kalla det för ruckel. Ett renoveringsprojekt ja. Saknas kök och badrum. Vatten och avlopp måste kopplas in. Hade det varit ett ruckel så tror jag att KF hade skrivit det. T.ex. stora vattenskador i tak eller mögelangrepp i källaren. Då hade inte värderingen varit 600´.

Eftersom Mörten påstår att förre ägaren har kapat vatten- och avloppsrör så undrar vän av ordning om huset den gången oxå såldes av KF och ägaren gjort det för att jäklas/hämnas.
Citera
2023-01-24, 21:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Haha varför i helvete har de länkat till en youtube video i beskrivningen på deras senaste video där någon överviktig unge sjunger låten om Volvo 142?

De driver satan med oss nu

Länk:
https://www.youtube.com/watch?v=ZfvVyTQZ91c&t=0s

Detta är i min mening mycket suspekt. Jag har i princip omöjligt att se ett samband med denna unge man som utför detta framträdande om Volvo 142.
Men tycker jag känner igen tapeten i bakgrunden. Är det inte tapeten i Lisa´s rum på övervåningen i Doghouse?
Sitter denna unge på övervåningen? Är det ett hittebarn?
Citera
2023-01-24, 21:32
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Det är inte hans egendom eftersom fastigheten är utmätt, den tillhör kronofogden.

Är du säker på att det funkar så? Äganderätten har alltså övergått till en statlig myndighet?
Citera
2023-01-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Är du säker på att det funkar så? Äganderätten har alltså övergått till en statlig myndighet?

Ja. KFM har utmätt fastigheten. Det är därför de kan sälja den vilket ju är syftet för att Mörtens skulder ska betalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in