Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-24, 19:43
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorePunk
Hela historien får mig att tänka på Sovereign Citizenrörelsen som finns i USA. Medborgare som tycker sig stå över lagen eller göra sina egna tolkningar av den.
Doghousegruppen tycker ju sig stå över även fysikens lagar. Är det på samma sätt med de i USA?

Edit: Tittar på det länkade YT-klippet. Jisses vilka likheter med Doghousegruppen.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-01-24 kl. 20:26.
Citera
2023-01-24, 20:05
Medlem
Rashygiens avatar
Kan inte någon här i tråden som bor nära Hallstavik åka på visningen och smygfota lite på insidan. Vore kul att se hur rucklet ser ut
Citera
2023-01-24, 20:06
Medlem
rotesaus avatar
Har inkommit lite om Blyg-Emil nu från anonym läsande men icke deltagande fb:are.
Som vanligt, får uppgifter värderas efter eget huvud, men just denna fb:are har tidigare skrivit till mig och jag håller därför uppgifterna som trovärdiga.

Emil är boende med sina föräldrar i Herräng, men har tidigare haft en sambo som numera är inlåst på rättspsyk med särskild utskrivningsprövning.
Paret har blivit avhysta från tidigare boende i Roslagen pga hon ej betalat för sig, samt det finns en tingsrättsdom på henne för olaga hot (3 tillfällen), hot mot tjänsteman (kronofogden), ofredande och överträdelse av myndighets bud.

Emil saknar körkort men kör ändå.
Som person är han gärna andra till lags och verkar ha någon benägenhet att hjälpa andra.

Min reflektion är att det är ju en snäll kille, men som uppenbarligen inte vet vad för personer har bör ha i sitt liv och inte. Det finns någon slags förblindande strävan av hjälpsamhet över honom.
Citera
2023-01-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Sådär förstörd har han väl inte sett ut tidigare?

Tycker han ser lika nedgången ut som vanligt. Åtminstone lika osammanhängande. Bristen på självinsikt och förståelse för stundens allvar är dock alarmerande.
Citera
2023-01-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Har inkommit lite om Blyg-Emil nu från anonym läsande men icke deltagande fb:are.
Som vanligt, får uppgifter värderas efter eget huvud, men just denna fb:are har tidigare skrivit till mig och jag håller därför uppgifterna som trovärdiga.

Emil är boende med sina föräldrar i Herräng, men har tidigare haft en sambo som numera är inlåst på rättspsyk med särskild utskrivningsprövning.
Paret har blivit avhysta från tidigare boende i Roslagen pga hon ej betalat för sig, samt det finns en tingsrättsdom på henne för olaga hot (3 tillfällen), hot mot tjänsteman (kronofogden), ofredande och överträdelse av myndighets bud.

Emil saknar körkort men kör ändå.
Som person är han gärna andra till lags och verkar ha någon benägenhet att hjälpa andra.

Min reflektion är att det är ju en snäll kille, men som uppenbarligen inte vet vad för personer har bör ha i sitt liv och inte. Det finns någon slags förblindande strävan av hjälpsamhet över honom.

Haha, hur fan lyckas dessa människor attrahera varandra som flugor till skit? Helt ofattbart. Det är som att de har en slags inbyggd radar som scannar av närliggande områden efter andra rättshaverister att slå följe med.
Citera
2023-01-24, 20:22
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Emil är boende med sina föräldrar i Herräng

Det finns 4 Emil i Herräng varav en är 27 år och matchar beskrivningen.

Emil P*tt*rsson
Citera
2023-01-24, 20:35
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Undrar om de kommer att tillåtas att filma eller kan de komma att omhändertagas under visningen?

Jag är verkligen ingen jurist, men vad finns det för lagstöd för att hindra folk från att vistas i sin bostad?

Men om tysken m fl med våld försöker hindra Kronofogden i dennes verksamhet så kan säkert polisen gripa honom.
Citera
2023-01-24, 20:39
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Kan inte någon här i tråden som bor nära Hallstavik åka på visningen och smygfota lite på insidan. Vore kul att se hur rucklet ser ut
Det finns en video där all interiör visas. Den när soc-kärringen är på besök.
Citera
2023-01-24, 20:39
Medlem
skogs08s avatar
Allt med Doghouse2022 och Peter Plötzes Youtubekanaler med dess videos är enbart för att få fler intressenter till auktionen och därmed driva upp priset på fastigheten.

Ingen annan verkar fatta det, märkligt.
Citera
2023-01-24, 20:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Allt med Doghouse2022 och Peter Plötzes Youtubekanaler med dess videos är enbart för att få fler intressenter till auktionen och därmed driva upp priset på fastigheten.

Det är nog bara du som tycker det är märkligt
Citera
2023-01-24, 20:41
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:

Varför skulle priset öka av deras beteende? Själv skulle jag kanske gå på en visning för att se vad som händer, men ett bud skulle snarare bli lägre än högre tack vare dom.
Citera
2023-01-24, 20:50
Citat:

Skulle säga det gör noll skillnad hur många videor de lägger upp. Folk vill ändå inte bo i ett ruckel utan toa och bajsa i ett tält på gården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in