Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-16, 21:10
Medlem
Är det någon som förstått den tvist som tysken har med Norrtälje kommun? Han påstår ofta att kommunen är skyldig honom mängder med pengar men jag har aldrig förstått varför. Ibland brukar han svamla om skyltar i samband med detta vilket är helt obegripligt.
Citera
2023-02-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Han håller i en patron (ja, du och jag vet att det är en liten kniv som han själv valde att säga att den var för svamp) och i svamliga ordalag hotar Ove.

Jag hade inte varit bekväm om det var mig han pratade om och även, som tidigare, nämnde mina barn.

Inbillning eller inte så känns det som han kliver lite längre för varje dag och det där var, i min värld, ett övertramp.

Personangrepp om märkvärdighet bara för att man tycker olika känns lite onödigt, eller? 😀

Bryr mig inte om att diskutera saken mer, FB vet vid det här laget hur jag tolkar honom. Folk har svårt för hans svenska uttal det är min slutsats av det hela.

Ja kanske var lite väl långt av mig, men jag är trött på hans/hennes tjat om det där med hot, har dragit upp det flera ggr här.
Varför inte polisanmäla istället då? Så får de som har det som profession avgöra om det kan ses som hot eller inte att han visar upp en svampkniv för att referera till sin kompis vilken han vill att Ove skall diskutera med.

Ja nu råkade jag ju diskutera det fortsättningsvis, lika bra att skriva det för att slippa få en kommentar om det

Förövrigt känns det som att det är dags att begrava den här tråden snart eller? Huset är ju sålt idag och därmed är utmätningen klar och deras vägran hjälpte inte.
Istället starta en ny tråd under YouTubers om det nu kommer finnas något nytt material från Doghouse att diskutera i framtiden.
Senast redigerad av RA_86 2023-02-16 kl. 21:29.
Citera
2023-02-16, 22:03
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Bryr mig inte om att diskutera saken mer, FB vet vid det här laget hur jag tolkar honom. Folk har svårt för hans svenska uttal det är min slutsats av det hela.

Ja kanske var lite väl långt av mig, men jag är trött på hans/hennes tjat om det där med hot, har dragit upp det flera ggr här.
Varför inte polisanmäla istället då? Så får de som har det som profession avgöra om det kan ses som hot eller inte att han visar upp en svampkniv för att referera till sin kompis vilken han vill att Ove skall diskutera med.

Ja nu råkade jag ju diskutera det fortsättningsvis, lika bra att skriva det för att slippa få en kommentar om det

Förövrigt känns det som att det är dags att begrava den här tråden snart eller? Huset är ju sålt idag och därmed är utmätningen klar och deras vägran hjälpte inte.
Istället starta en ny tråd under YouTubers om det nu kommer finnas något nytt material från Doghouse att diskutera i framtiden.

Försök inte begrava tråden när det inte ännu är slut!
Bara inse att du sjönk så lågt så du började tjafsa med en annan fb:are om en helt intetsägande sak.
Doghouse2022 lever kvar, huset är fortfarande deras till tillträdesdagen inträtt.
Citera
2023-02-16, 22:13
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86

Fast hans fixering vid just Ove känns ofräsch oavsett uttal, patron eller inte men visst, bättre att polisanmäla om man känner så än att tjafsa här. 👍🏻

Det är väl egentligen nu denna tråd blir relevant om man ser det så när saker som försäljning, vräkning, GEET och dylikt verkligen ställs på sin spets?

Om tråkigt så lämna bara även om jag personligen tycker att ju fler vinklar och åsikter desto bättre. 👍🏻

Tror du de kommer att producera mindre nu? Jag tänker att det, minst sagt, kommer att öka markant i och med olagliga försäljningen orkestrerad av kommunen, SÄPO, Ove/Polisen och de som kidnappat hans kära dotter som han inte verkar sakna alls på allvar.
Citera
2023-02-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Är det någon som förstått den tvist som tysken har med Norrtälje kommun? Han påstår ofta att kommunen är skyldig honom mängder med pengar men jag har aldrig förstått varför. Ibland brukar han svamla om skyltar i samband med detta vilket är helt obegripligt.

Han tror att polisen är kommunal. Och polisen pajade hans hampaodling, som han skulle sälja. Det är i varje fall vad jag fått för mig.
Citera
2023-02-16, 22:31
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Men snälla, huset är ju ordentligt nedgånget, men visst inte ödehusskick.

Taket måste läggas om
Allt inne måste renoveras
Kök obefintligt
WC obefintlig
Duschrum obefintligt
Tvättstuga obefintlig
Skador på tegelfasaden
Sättningar i den där betongkonstruktionen utomhus
Flagnande puts/färg på grund vilket tyder på fuktskador
Garanterat att dräneringen måste göras om
Ingen fungerande VVS ingen riktigt fungerande värme för hela huset.
Säkerligen så gammalt avloppssystem att det kommer underkännas av kommunen vid inspektion.

Vad räknas som ordentligt nedgånget/ruckel i era ögon egentligen?

Värderingsmannen skrev tom. "Byggnaden har ett totalt renoveringsbehov och erfordrar stora, omfattande och kostsamma åtgärder"

Visst att allt detta går att fixa till men det är inte "bara" och det kommer kosta en jävla massa pengar så jag är ytterst tveksam till att det är så bra affär köparen gjort. Men huvudsaken är ju att de blir nöjda.

Tror graft du underskattar pengarna som finns att plocka i den här typen av verksamhet, samt hur erfarna och professionella dom som pysslar med det är. (Dom skulle aldrig buda över sin noga uträknade budget)

(Är det en privatperson som tänkt lösa det själv med några flak Åbro och flensluktande gamla hemmafix-yt-klipp med Martin Timell så håller jag nog med om att det är en dålig affär dock... Men jaja.)

Som någonslags byggfirma med rätt kontakter är det lätt att få det där i toppskick för under millen, och med läget som jag förstått det är väl inte tre mille orimligt att plocka ut vid en ny auktion om säg ett halvår eller så.

Jag menar det går sommarstugor i närheten för 1,5 mkr. Några mil bort finns det inlandsvillor till salu runt fem mille. Så håller icke med. Tror det blir en gynnsam affär och en 3-4 arbetstillfällen ett par, tre månader.
Citera
2023-02-16, 22:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Fast hans fixering vid just Ove känns ofräsch oavsett uttal, patron eller inte men visst, bättre att polisanmäla om man känner så än att tjafsa här. 👍🏻
Har aldrig haft för avsikt att polisanmäla då jag ser det som munväder och jag har heller aldrig förut skrivit något om att jag uppfattat Bert som hotande mot Ove utan precis tvärtom så skrev jag en gång att Bert aldrig uttalade några hot mot Oves barn som någon menade att han gjort.
Citat:
Det är väl egentligen nu denna tråd blir relevant om man ser det så när saker som försäljning, vräkning, GEET och dylikt verkligen ställs på sin spets?

Om tråkigt så lämna bara även om jag personligen tycker att ju fler vinklar och åsikter desto bättre. 👍🏻
Håller med då Bert säkerligen inte lagt upp sin sista video från villan och heller inte flyttat ut. Bert kan till och med komma att rent handgripligen behöva bäras ut till slut.

Detta med försäljningen var ett delmål för en sträcka och en ny fas är inledd. Ska bli intressant å höra hur han kommenterar försäljningen eller om han väljer att ignorera den och främst laddar för nya GEET-demonstrationer där han ju enligt eget förmenande har sin stora revansch att inhösta.
Citat:
Tror du de kommer att producera mindre nu? Jag tänker att det, minst sagt, kommer att öka markant i och med olagliga försäljningen orkestrerad av kommunen, SÄPO, Ove/Polisen och de som kidnappat hans kära dotter som han inte verkar sakna alls på allvar.
Som sagt, vi har sannerligen inte sett det sista av Bert och kanhända hans kniviga kompis likaså
Senast redigerad av kubun 2023-02-16 kl. 22:56.
Citera
2023-02-16, 23:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybergubben426
Tror graft du underskattar pengarna som finns att plocka i den här typen av verksamhet, samt hur erfarna och professionella dom som pysslar med det är. (Dom skulle aldrig buda över sin noga uträknade budget)

(Är det en privatperson som tänkt lösa det själv med några flak Åbro och flensluktande gamla hemmafix-yt-klipp med Martin Timell så håller jag nog med om att det är en dålig affär dock... Men jaja.)

Som någonslags byggfirma med rätt kontakter är det lätt att få det där i toppskick för under millen, och med läget som jag förstått det är väl inte tre mille orimligt att plocka ut vid en ny auktion om säg ett halvår eller så.

Jag menar det går sommarstugor i närheten för 1,5 mkr. Några mil bort finns det inlandsvillor till salu runt fem mille. Så håller icke med. Tror det blir en gynnsam affär och en 3-4 arbetstillfällen ett par, tre månader.

Precis. Just nu vankas det väl det stiltje på byggfronten för mesta annat som inte ligger i beställningar i offentligt finansierade projekt så en firma med ett par anställda kan likväl sätta lite kapital i arbete i egen regi om det är luckor i orderboken.
Citera
2023-02-16, 23:30
Medlem
skogs08s avatar
Kvällsfilm igen från Doghouse https://www.youtube.com/watch?v=ak4bkig0iEk

Sen angående framtida värde och ev. försäljningar igen av fastigheten, ja vi får helt enkelt se hur det blir.
Men är det en privat som köpt det som jag gissar tycker jag det är en dålig affär. Firma ja kanske lite bättre, men blir ju inga enorma vinster ändå löner, avgifter och skatteverket kommer ta hand om det mesta.
Sen är inte Herräng något Norrtälje eller Öregrund. Men som sagt vi får se.
Senast redigerad av skogs08 2023-02-16 kl. 23:36.
Citera
2023-02-16, 23:41
Medlem
BjörnHellbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Kvällsfilm igen från Doghouse https://www.youtube.com/watch?v=ak4bkig0iEk

13:30 både Rebecka och hundarna reagerar på Emils utbrott. De vet precis vilken instabil individ de har att göra med.
Citera
2023-02-16, 23:50
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnHellberg
13:30 både Rebecka och hundarna reagerar på Emils utbrott. De vet precis vilken instabil individ de har att göra med.

Haha ja
Han är bra stor i käften nu, värre än någonsin. Noterade att Peter inte nämnde ett dugg om KFM auktion, lite konstigt ändå.
Citera
2023-02-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnHellberg
13:30 både Rebecka och hundarJna reagerar på Emils utbrott. De vet precis vilken instabil individ de har att göra med.
Ja hunden morrade nästan lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in