Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-16, 18:13
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Även om tysken verkar vara en jobbig jävel hoppas jag att han blir skuldfri och kan börja om på nytt och få ordning på livet. Frågan är om Norrtälje kommun har möjlighet att erbjuda honom någon form av bostad. Om de ens tycker att det är deras ansvar, han är ju inte folkbokförd någonstans!

Ett stort frågetecken är väl också hans möjlighet att försörja sig själv. Om han har körkortet i behåll så kan han kanske börja köra taxi för någon åkare. Inget som ger några stora pengar, men det räcker kanske till hyra och mat. Frågan är väl bara om han är beredd att satsa det som krävs för att få en ordnad tillvaro?

Det känns tveksamt med tanke på att han synes ha påtagliga vanföreställningar av tilltagande paranoid karaktär. Han behöver nog egentligen vård men mer sannolikt är väl att han kommer fortsätta röka "hampa", dricka Erdinger och bygga GEET till dess att det fullständigt slår slint.
Citera
2023-02-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Det känns tveksamt med tanke på att han synes ha påtagliga vanföreställningar av tilltagande paranoid karaktär. Han behöver nog egentligen vård men mer sannolikt är väl att han kommer fortsätta röka "hampa", dricka Erdinger och bygga GEET till dess att det fullständigt slår slint.
Eller att polisen kommer och hämtar honom till arresten för någon har anmält honom för narkotrikabruk samt kanske även överlåtelse eller något i den stilen. Fast "tysken" kanske är av den sorten att han bara tycker det är kul att skaka galler, samt att han får gratis mat o husrum. En plats på "kåken" kanske är något han eftersträvar.
Citera
2023-02-16, 19:06
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Men snälla, huset är ju ordentligt nedgånget, men visst inte ödehusskick.

Taket måste läggas om
Allt inne måste renoveras
Kök obefintligt
WC obefintlig
Duschrum obefintligt
Tvättstuga obefintlig
Skador på tegelfasaden
Sättningar i den där betongkonstruktionen utomhus
Flagnande puts/färg på grund vilket tyder på fuktskador
Garanterat att dräneringen måste göras om
Ingen fungerande VVS ingen riktigt fungerande värme för hela huset.
Säkerligen så gammalt avloppssystem att det kommer underkännas av kommunen vid inspektion.

Vad räknas som ordentligt nedgånget/ruckel i era ögon egentligen?

Värderingsmannen skrev tom. "Byggnaden har ett totalt renoveringsbehov och erfordrar stora, omfattande och kostsamma åtgärder"

Visst att allt detta går att fixa till men det är inte "bara" och det kommer kosta en jävla massa pengar så jag är ytterst tveksam till att det är så bra affär köparen gjort. Men huvudsaken är ju att de blir nöjda.

"Gården säljs till den med hjärtat på rätt plats, plunken mitt i handen men även den som är en hemmafixare. Det anrika förflutna är väl dokumenterat och har sina rötter i energi- och emultionsmedelsforskning.

Det är rätt enkelt, ja, precis. Lägg ett bud och sätt dig fri från räkningar och bekymmer."
Citera
2023-02-16, 19:07
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja det där var för mycket. Han passerade gränsen iom att han visar upp en gevärspatron och i förtäckta ordalag hotar Ove - se 23:50 in i videon. Han leker verkligen med elden....
Det är en svampkniv, men visst. Han är labil.
Citera
2023-02-16, 19:13
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Det är en svampkniv, men visst. Han är labil.
Det är symboliken som gäller. Kniven ser ut som en patron! (FB) Doghousegruppering i Hallstavik vägrar låta kronofogden göra utmätning dec 2022
Citera
2023-02-16, 19:14
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Det är symboliken som gäller. Kniven ser ut som en patron! (FB) Doghousegruppering i Hallstavik vägrar låta kronofogden göra utmätning dec 2022
Anmäl det till polisen om du är orolig.
Citera
2023-02-16, 19:19
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Anmäl det till polisen om du är orolig.
Det är naturligtvis ett tomt hot men även ett sådant är olagligt. Jag är såklart inte orolig jag bara påvisar vad han håller på med för eventuella forumläsare som inte observerat det
Citera
2023-02-16, 19:20
Medlem
Citat:

Men sluta nu, det är hans gamla polare som gett honom patronkniven och det han menar är att Ove skall tala med honom för han är den som kan något/vet något.

Du har tittat för mycket på Doghouse och Peter Plötze så du börjar få vanföreställningar själv. Dags att ta en paus, jag fick också göra det ett tag inget att skämmas för.
Citera
2023-02-16, 19:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Men sluta nu, det är hans gamla polare som gett honom patronkniven och det han menar är att Ove skall tala med honom för han är den som kan något/vet något.

Du har tittat för mycket på Doghouse och Peter Plötze så du börjar få vanföreställningar själv. Dags att ta en paus, jag fick också göra det ett tag inget att skämmas för.
Jag och du har inte samma förutsättningar vilket också klart märks. Helt klart håller han på med förtäckta hot. Ja så men tomma är nog bäst att tillägga för dig.
Citera
2023-02-16, 19:25
Medlem
Citat:
Jag och du har inte samma förutsättningar vilket också klart märks. Helt klart håller han på med förtäckta hot.

Nej det har du rätt i att vi inte har, jag är förskonad från inbillningssjuka

Eller så är det så att du har svårt med hans brytning och därför inte fattar vad han egentligen säger.
Men troligast är att du bara gör det för att försöka framstå som märkvärdig här i tråden och försöker hitta din nisch.
Citera
2023-02-16, 19:40
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:

Eller så är det så att du har svårt med hans brytning och därför inte fattar vad han egentligen säger.
Men troligast är att du bara gör det för att försöka framstå som märkvärdig här i tråden och försöker hitta din nisch.

Jag anser också att det handlar om mer eller mindre förtäckta hot. Men jag är övertygad om att polisen redan håller koll på dårfinkarnas kanaler, eftersom hundhusisarna flera gånger förut uttalat hot mot tjänstemän.
Citera
2023-02-16, 21:05
Medlem
Marmoths avatar
Citat:

Han håller i en patron (ja, du och jag vet att det är en liten kniv som han själv valde att säga att den var för svamp) och i svamliga ordalag hotar Ove.

Jag hade inte varit bekväm om det var mig han pratade om och även, som tidigare, nämnde mina barn.

Inbillning eller inte så känns det som han kliver lite längre för varje dag och det där var, i min värld, ett övertramp.

Personangrepp om märkvärdighet bara för att man tycker olika känns lite onödigt, eller? 😀
Senast redigerad av Marmoth 2023-02-16 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in