Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-18, 12:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
Ja, en riktigt snygg arisk tjej med fint utseende och kropp. Vad saknar denna donna anser du? Förutom lite vett möjligtvis

Djävla tjöt om hennes utseende sida upp o sida ner?
Det är väl inget märkvärdigt med henne, ser ut som en servitris faktiskt. Varken mer eller mindre.
Citera
2022-12-18, 12:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han är inte hotfull bara dryg och otrevlig.

Mja, labil, oberäknelig till den grad att såväl KFM som polis ser sig nädd att ha flera personal på plats för en värdering inför utmätning.
Dessutom detta jiddrande om att hans förfader dog i Stalingrad, lägervakter etc insinuerande att han har en uppfattning om sig själv som varande ett offer i något likartat livshotande tillstånd. Vilket ju inte stämmer med verkliga läget men oklart om han inser det och medvetet överdriver relevansen av de storys han jiddrar om eller om han han i något slags psykos tror det. Han verkar utmåla sig som vara en person som potentiellt skulle ha rätt till självförsvar (fast tyskar i Stalingrad eller tyskar och andra vaktandes lägerfångar inte heller hade det).

Jag vet inte hur många tjänstemän från KFM och polis som normalt brukar närvara på sådana förrättningar, men det var ganska många på just denna, vilket får mig att anta att de bedömt det som att hotfull situation kan uppstå.

I ett avsnitt de beklagar sig över att soc bett dem redogöra för sin ekonomi med inkomster och utgifter för ett par månader bakåt när de sökt bistånd så gaggar Lisa om att hon inte kan det för att polisen tagit kort och annat som gör att hon inte kan komma åt sitt bankkonto och mumlar om att det var för utredning av försäkringsbedrägeri. Vet inte vad de sysslat med. Måhända det har med den efterlysta bilen att göra, eller annat? Men de har då inte "bara" räkningsstrejkande på gång utan är tydligen också föremål för brottsmisstankar.

Reflektion, gubben gynnar ju inte precis sitt företagande om han är med i dessa vloggar. Hur många skulle kliva in i hans taxi om man sett någon vlogg med honom?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-12-18 kl. 12:14.
Citera
2022-12-18, 12:10
Medlem
qaaqs avatar
Vilka zigenarbeteenden de uppvisar. Gapa och skrika som värsta trashet.
Citera
2022-12-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du och anomalign verkar ha fått nåt slags grepp om den här trion Är tysken pappa till Lisa alltså?
Ok. Men då hoppas jag att ni kan hjälpa mej med adressen också så ska jag ringa Kvinnofridslinjen
020 50 50 50 och be dom skicka några att titta till Rebecca. Rebecca kan fortfarande räddas från
tokstollarna som utnyttjar henne.

Rättelse: jag skrev i tidigare inlägg att jag trodde det var Lisas skulder fogden
krävde in. Jag menar naturligtvis Rebeckas. Jag tror att hon har stått och står
för fiolerna som trions tillvaro kostar. (ok. kvartetten då).
Jag skulle tro att alla tänkbara myndigheter och tjänstemän redan har så bra koll på Rebecca som man kan begära men hon är trots allt en vuxen, myndig och fri människa som av allt att döma uttrycker att hon lever under de här omständigheterna högst frivilligt. Då finns det inte så mycket att göra. Både Rebecca och vi vet att det finns minst en farmor som står beredd att hjälpa den dagen hon själv vill ha hjälp men en familj är lika maktlös som myndigheterna innan hon är redo att ta emot den. Hade det varit min dotter eller syster hade jag velat mer eller mindre kidnappa henne till säkerhet men det låter sig inte göras så lätt.

Hur skulderna ser ut och hur de är fördelade och vem som försörjer vem på vilket vis har jag ingen aning om. Jag har inte hört några summor nämnas utöver de 135000 (?) som patriarken krävdes på av Kronofogden och inte ens det är ju en dödsdom. Jag pyntade in nästan lika mycket i restskatt för någon månad sedan och har betalat av en dryg halvmijon som jag en gång i tiden blev stående själv med. Allt går med lite tålamod.

Som jag förstått tråden så är Lisa dotter till tysken. Var mamma är och hur familjen levt och formats till dagens konstellation vet jag inte men förnekar inte att jag är lite nyfiken då jag inte kan låta bli att undra hur fan allting kunde bli så här tokigt.
Citera
2022-12-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Helt klart en tysk som kommit hit för att stödja tyska nazisters möjligheter att stötta politisk verksamhet.
Damen ifråga är blond (check).
Hon verkar även ha en släng av någon psykisk sjuka som gör att hon gärna skriker(check).
Hon har definitivt något emot hur samhället sköts(check).
Normalt sett är tyskar i Sverige ett tänkande folk men inte den här mannen(check).
Han är dominant och tvingar folk att lukta på cigarrettrök som han blåser på dem(check)

En tysk har utmärkt sig i Sverige i ett mycket uppmärksammat fall dock där en tysk man mördade sitt styvbarn, som även fick rättsliga konsekvenser för tjänstemän på soc.

https://vision.se/tidningenvision/ar...sa-i-medierna/
Citera
2022-12-18, 12:22
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag skulle tro att alla tänkbara myndigheter och tjänstemän redan har så bra koll på Rebecca som man kan begära men hon är trots allt en vuxen, myndig och fri människa som av allt att döma uttrycker att hon lever under de här omständigheterna högst frivilligt. Då finns det inte så mycket att göra. Både Rebecca och vi vet att det finns minst en farmor som står beredd att hjälpa den dagen hon själv vill ha hjälp men en familj är lika maktlös som myndigheterna innan hon är redo att ta emot den. Hade det varit min dotter eller syster hade jag velat mer eller mindre kidnappa henne till säkerhet men det låter sig inte göras så lätt.

Hur skulderna ser ut och hur de är fördelade och vem som försörjer vem på vilket vis har jag ingen aning om. Jag har inte hört några summor nämnas utöver de 135000 (?) som patriarken krävdes på av Kronofogden och inte ens det är ju en dödsdom. Jag pyntade in nästan lika mycket i restskatt för någon månad sedan och har betalat av en dryg halvmijon som jag en gång i tiden blev stående själv med. Allt går med lite tålamod.

Som jag förstått tråden så är Lisa dotter till tysken. Var mamma är och hur familjen levt och formats till dagens konstellation vet jag inte men förnekar inte att jag är lite nyfiken då jag inte kan låta bli att undra hur fan allting kunde bli så här tokigt.

Är mer nyfiken på Rebeckas historia.
Liza kan man förstå när farsan till ungen bor utomlands, hennes far jagas av kronofogden, skriker och gapar.

Men vad som gick snett i Rebeckas liv kan man ju undra.
Citera
2022-12-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
I ett avsnitt de beklagar sig över att soc bett dem redogöra för sin ekonomi med inkomster och utgifter för ett par månader bakåt när de sökt bistånd så gaggar Lisa om att hon inte kan det för att polisen tagit kort och annat som gör att hon inte kan komma åt sitt bankkonto och mumlar om att det var för utredning av försäkringsbedrägeri. Vet inte vad de sysslat med. Måhända det har med den efterlysta bilen att göra, eller annat? Men de har då inte "bara" räkningsstrejkande på gång utan är tydligen också föremål för brottsmisstankar.
Åh. Det gör ju det hela lite stökigare. Skulder är väl en sak men brottsmisstankar en helt annan.

Skum inställning annars att inte betala skatter och skulder och i allt övrigt vilja ha så lite som möjligt att göra med det onda samhället som omger dem men ändå vara villig att ta emot bistånd från det. Att leva som självständig eremit av det som jorden ger är något som jag inte bara accepterar hos andra utan även i någon mån lockas av själv men jag är inte tillräckligt ohederlig för att inte låtsas som att det är svårt och ytterst obekvämt att få det att hänga ihop.
Citera
2022-12-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Liza kan man förstå när farsan till ungen bor utomlands, hennes far jagas av kronofogden, skriker och gapar.

Behöver nog inte vara något anmärkningsvärt. Kan vara en av alla som fick det extremt tufft under pandemin om hon exempelvis haft sin försörjning inom servicenäring och som barnlös har hon inte rätt till speciellt mycket stöd. Ungdomar utan barn kan få bostadsbidrag om de har eget kontrakt, 2handskontrakt accepteras om de är godkända av 1a hands hyresgästens hyresvärd (eller brf). Kanske fick flytta in hos dem i den vevan.
Citera
2022-12-18, 12:44
Medlem
Citat:
Åh. Det gör ju det hela lite stökigare. Skulder är väl en sak men brottsmisstankar en helt annan.

Skum inställning annars att inte betala skatter och skulder och i allt övrigt vilja ha så lite som möjligt att göra med det onda samhället som omger dem men ändå vara villig att ta emot bistånd från det. Att leva som självständig eremit av det som jorden ger är något som jag inte bara accepterar hos andra utan även i någon mån lockas av själv men jag är inte tillräckligt ohederlig för att inte låtsas som att det är svårt och ytterst obekvämt att få det att hänga ihop.

Ja eller hur? Folk får leva spartanskt i vad de flesta ser som ruckel utan att störa andra, man får väl åtminstone försöka leva på sin lön. KFM kan ju folk hamna hos pga av diverse tillfälliga svårigheter men de brukar ju inte vara sådant hullaballo då de flesta ändå försöker komma ifatt med att matcha inkomster och utgifter även om de hamnat i situationen av sjukdom, arbetslöshet. En hel del väljer väl också att ha en livsstil som är markant under deras ekonomiska förmåga.
Man kan ju undra hur tysken skulle tänka om hans taxikunder skulle sätta i system att bara dra från notan efter de blivit körda någonstans?
Citera
2022-12-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp

Det kan mycket väl vara något helt otrivialt. När man tittar och lyssnar är det lätt att föreställa sig en uppväxt bland religiösa extremister, extrema övergrepp genom barndomen, missbrukande föräldrar och liknande trauman som gjorde henne till den hon är. Men det kanske också bara är en pytteliten psykisk ohälsa som inte blev behandlad i tid eller på rätt sätt och istället blommade upp rejält när hon av en händelse råkade halka in i den här familjen. Eller en riktigt risig pojkvän. Eller en lite chockartad övergång till vuxenlivet och ett missöde med en hyresavi. Ett litet oskyldigt partyknarkande som utvecklades till självmedicinering av en ännu ej färdigutvecklad hjärna.

Vem vet.
Citera
2022-12-18, 12:53
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Det kan mycket väl vara något helt otrivialt. När man tittar och lyssnar är det lätt att föreställa sig en uppväxt bland religiösa extremister, extrema övergrepp genom barndomen, missbrukande föräldrar och liknande trauman som gjorde henne till den hon är. Men det kanske också bara är en pytteliten psykisk ohälsa som inte blev behandlad i tid eller på rätt sätt och istället blommade upp rejält när hon av en händelse råkade halka in i den här familjen. Eller en riktigt risig pojkvän. Eller en lite chockartad övergång till vuxenlivet och ett missöde med en hyresavi. Ett litet oskyldigt partyknarkande som utvecklades till självmedicinering av en ännu ej färdigutvecklad hjärna.

Vem vet.

i nån film så sprutar tårarna rätt ut.
I de andra filmerna så ser det ut som hon har gråtit eller är på väg att totalt brista.
Att komma ut till landet var kanske hennes sätt att bearbeta det, speciellt när hennes vän är i samma situation.

Jag tycker synd om henne.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-12-18 kl. 12:59.
Citera
2022-12-18, 12:57
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det enda jag med säkerhet kan tro, är att den här trion nog inte gärna sätter titel på vad dom är sinsemellan, och/eller vad dom gör mot/med varandra.
Precis som exakt allt annat i deras liv, skall sådant hållas högst oklart.

tror nog hon har gjort en och annan valkyrieritt på herr obers käsekrainer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in