Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
i nån film så sprutar tårarna rätt ut.
I de andra filmerna så ser det ut som hon har gråtit eller är på väg att totalt brista.
Att komma ut till landet var kanske hennes sätt att bearbeta det, speciellt när hennes vän är i samma situation.

Jag tycker synd om henne.
Jag har tittat väldigt lite, mycket för att det är så obegripligt men mest för att det gör så ont, och har inte sett några tårar men det är uppenbart av det jag sett att de aldrig är långt borta. Hon mår riktigt riktigt dåligt och det är skitjobbigt att se.

Det gör rejält ont i pappanerven att se henne. Hade jag varit yngre och dummare än jag är idag så hade jag varit väldigt sugen på att slita upp henne på en springare och white knighta henne till säkerhet. Man vill hjälpa henne.

Jag vet ännu inte om Lisa agerar utifrån egen narcissism eller är en produkt av i mitt tycke faderns uppenbara narcissism. Hon verkar hård och kall mitt i allt hennes prat om kärlek men det är skitsvårt att avgöra var det kommer från. Om hon växt upp med honom på det sätt som är mycket lätt att föreställa sig har hon även mina sympatier men som mor till ännu ett barn som oombett befinner sig mitt i den här skiten så finns det inget utrymme för att befria henne från eget ansvar i något hänseende. Men det är ännu väl värt att försöka hjälpa båda, frågan är bara om det går.
Citera
2022-12-18, 13:16
Svårt att ha att se människor förlora kontroll över sina känslor som yrke.

På sätt och vis är det både bra och dåligt att människor kan nå ut med sina känslor men det är också mycket tråkigt att se människor agera ut på det här viset utan att kunna kontrollera sig.

Jag tycker det är ett exempel på svenska kvinnor i fritt fall. Det är mycket tragiskt att höra hennes välklingande och befallande medelklassvenska användas mot polis och tjänstemän som ser hur liten hon är inför deras makt.

Jag hoppas alla inblandade hittar en stabil familjebildning som får dem att ägna sig åt annat än sociala media.
Citera
2022-12-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoghurtbyxor
Skulle gissa att det är i Herräng, norr om Hallstavik. L*sa (*=i) är skriven på adressen. R*b*cca (*=e) är skriven i Upplands-väsby och P*t*r (*=e)finns inte att hitta i folkbokföring. Kanske har ett annat efternamn egentligen?
Har också funderat i dom banorna. Rebecka är skriven på en adress och bor på en annan vilket inte är tillåtet. Kostar en hel del ifall det uppdagas.

Den som medvetet folkbokför sig felaktigt
riskerar i dag att straffas med böter, eller i värsta fall fängelse i högst sex månader. Vid grövre fall, som till exempel systematiska eller mycket omfattande folkbokföringsbrott, är straffet fängelse i upp till två år.

peter plötze. Plötze betyder Mört. Frågan är om det är ett namn eller ett alias?
Senast redigerad av Han där borta 2022-12-18 kl. 13:20.
Citera
2022-12-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Haha va?
De är uppenbarligen låntagare som ej gör det dom är skyldiga till - betala av lånet.
Terror? Vilket vänsterblocket dravel…

Snubben du skriver till är nazist. Och den där tysken är Trump-anhängare. Men visst, är man höger och ser något man ogillar så kallar man det kanske vänster av gammal vana.
Citera
2022-12-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Man borde suga tag i den där gubbfan. Tror snuten kan provocera lite om så krävs och så in i finkan för våld mot utmätningsman. Synd om barnet.

Hahaha Roligaste ja hört idag "våld mot utmätningsman".
Citera
2022-12-18, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoghurtbyxor
Det låter rimligt. Problemet är att jag inte hittar honom skriven nånstans i Sverige. Kanske inte är medborgare?
Testa Peter *umell
*=H
Citera
2022-12-18, 13:27
Medlem
Om man tittar på filmen där socialtjänsten är på besök så får jag uppfattningen att pojken varit omhändertagen, antagligen inte speciellt länge. (14.24). Soc-damen säger ”när jag hämtade saker till J”.

Och 28 minuter in säger L*sa att ”vi vill ju åka till Tyskland, det går ju inte att bo här”…

Jag hoppas att socialtjänsten i Norrtan jobbar snabbt och omhändertar pojken innan de hinner till Tyskland.
Citera
2022-12-18, 13:27
Medlem
NickLidstroms avatar
Får ändå medge att reklamen fungerade blir garanterat några Erdinger Weissbier till Jul!
Citera
2022-12-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Testa Peter *umell
*=H

vem är peter *umell ?

tror att det är utrett att pappan och dottern är

B*rt P*ter Åk*rblom (du hittar bilder på "fiskarn" onlien)
och dottern
Lisa Åk*rblom
+ rebecca

edit rättade, fel nman
Senast redigerad av slö 2022-12-18 kl. 13:35.
Citera
2022-12-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Testa Peter *umell
*=H

Häng inte ut människor som inte har med det där här att göra. Den du namnger är inte pappan! Pappan finns, men är inte skriven på någon adress. L*sa däremot är skriven på adressen i Herräng.
Citera
2022-12-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Vilka zigenarbeteenden de uppvisar. Gapa och skrika som värsta trashet.
Det är nog ingen slump. Zigenare har också gjort den självpåtagna utsattheten till den absolut starkaste delen av hela sin identitet så det är väl inte så konstigt att argumenten är förbluffande lika och kommer ut på liknande sätt.
Citera
2022-12-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
vem är peter *umell ?

tror att det är utrett att pappan och dottern är

B*rt P*ter Åk*rblom (du hittar bilder på "fiskarn" onlien)
och dottern
R*b*cca Åk*rblom
+ Lisa

L*sa är dottern och har samma efternamn som sin pappa. R*becca har ett annat efternamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in