Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-18, 11:01
Medlem
Unelads avatar
Här har vi mannen i klippet på en annan youtube kanal: https://www.youtube.com/channel/UC5X...AHzkhyh8h5KqoQ

Jag har ingen lust att kolla igenom allt, men kanske är intressant för andra
Senast redigerad av Unelad 2022-12-18 kl. 11:04.
Citera
2022-12-18, 11:04
Medlem
Detta är typiska tjejer som kan få för aig att åka och backpacka i Afghanistan. Likt dom två tjejer som blev våldtagna och halshuggna av några grottmänniskor.
Citera
2022-12-18, 11:17
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
https://www.youtube.com/watch?v=1Hb8t_ohomM

Är det någon mer än jag som har stött på de här klippen från en tysk man och två svenska kvinnor?
De motsätter sig är kronofogden ska göra en utmätning på deras hus och i de videoklipp som lagts upp har kronofogden fått begära hjälp av polisen. Det finns även ett litet barn på platsen och det resulterar i senare klipp i att socialen gör en utredning.

Är det någon som vet vad det här är för människor och vad de har för bakgrund? De måste ju vara hjärntvättade på något sätt.

Ber om ursäkt om det är fel val av kategori. Vart jävligt osäker på var den skulle ligga.
Helt klart en tysk som kommit hit för att stödja tyska nazisters möjligheter att stötta politisk verksamhet.
Damen ifråga är blond (check).
Hon verkar även ha en släng av någon psykisk sjuka som gör att hon gärna skriker(check).
Hon har definitivt något emot hur samhället sköts(check).
Normalt sett är tyskar i Sverige ett tänkande folk men inte den här mannen(check).
Han är dominant och tvingar folk att lukta på cigarrettrök som han blåser på dem(check)
Citera
2022-12-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switz
https://ibb.co/SVyVY74
https://ibb.co/9VfgSnm
https://ibb.co/f4Kn6tm

Är detta en riktig jävla pingla?

Ja. Psykosen drar ju ner betyget lite lagom dock.
Citera
2022-12-18, 11:22
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Poliserna som var på plats, såg hur hundarna var sammankopplade med varandra på ett sätt som är förbjudet. Därför gör sig polisen skyldig till tjänstefel! Ta omedelbart hundarna därifrån!
Och barnet med för den delen.

Hur hade dom kopplat hundarna? Orkar inte se eländet
Citera
2022-12-18, 11:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Det som åsyftas är för fan själva flaskan i sig, inte innehållet. Dvs en flaska kan användas som tillhygge.
Han är inte hotfull bara dryg och otrevlig.
Citera
2022-12-18, 11:26
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darfsson
Ja. Psykosen drar ju ner betyget lite lagom dock.
Hahaha låt vara oense. Vad är det som är så snyggt med henne?
Citera
2022-12-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag har kollat några av deras videor.

Jag har uppfattat det som att det inte (ännu åtminstone) handlar om en sekt, utan bara tre personer, (men det är så klart kanske fel).

Pappan, dottern och hennes kompis, vilka båda verkar ganska unga, knappt vuxna.

Pappan verkar vara missbrukare och psykiskt sjuk. I videorna är han verbalt aggressiv, oberäknelig, osammanhängande, och verkar även ha kort stubin. Han verkar ha en världsbild i linje med samtliga av de värsta tokstollarna i konspirationsavdelningen här på Flashback. Jag skulle gissa att han blir fysiskt våldsam emellanåt.

Dottern verkar vara ett extremt fall av medberoende. Märkligt och ironiskt nog är det ett ord som hon ofta använder (felaktigt) i videorna. (Jag undrar om hon har lärt sig det ordet av Socialtjänsten eller BUP.) Hon verkar vara lojal till den helt galna pappan, och även väldigt driven och energisk.

Kompisen verkar bara ha halkat in i den där destruktiva familjekonstellationen på ett bananskal typ, och stannat där för att känna någon tillhörighet, eller kanske till och med bara för att ha någonstans att bo. (Detta sistnämnda kanske är motivationen bakom dotterns engagemang också. Om de båda bor i det där huset som Kronofogden ska utmäta, då får de ändå mattan undanryckt från under sina fötter.)
Jag ser precis samma saker. Att dottern är som hon är är inget mysterium med en sådan far då jag inte ens kan föreställa mig hur det är för ett barn att växa upp i en tillvaro som formas av en sådan galenpanna. Har han burit sig åt på det här viset under hennes uppväxt så var det inte i en trygg och förutsägbar kontext och det enda halmstrået ett helt beroende och utsatt barn har att ta till är väl förälderns förklaringar till den onda, farliga och för ett barn obegripliga omvärlden. Sektmentalitet de luxe.

Hur Rebecca hamnade där vet jag inte men gissningsvis har hon någon gång tappat fotfästet i något annat sammanhang och var då lätt att fånga upp med förklaringar som för en sönderstressad och ångestfylld hjärna är lättare att ta till sig än den obekväma verkligheten man bara vill fly från. Det är ju ingen slump att olika knäppa rörelser i varierande grad av ohederlighet aktivt söker nya medlemmar bland missbrukare och andra vilsna själar. Om livet upplevs som ett nattsvart elände så är ett vänligt tilltal och en känsla av samhörighet ett oerhört kraftfullt verktyg när man vill sälja in en väg ut ur ångesten.

Dottern behandlar nog sin vän ungefär som hon själv blivit behandlad av sin far. Såvitt dottern vet så är det just hans idoga kämpande mot omvärlden som gjort att de ändå "klarat" sig genom livet och nu vill hon, säkerligen av genuin välvilja, hjälpa vännen med de enda metoder hon själv känner till. Att det sker på ett sätt som i vilken annan kontext som helst hade utgjort extrema övergrepp förstår nog ingen av dem själva. Hade det varit en partner som uttryckte sig på samma sätt om brevet från farmor hade det inte funnits några oklarheter men nu är det en "vän" som kontrollerar och begränsar kontakten med en familjemedlem och då är det bara fint.

Rebecca går att rädda, det är jag ganska säker på. Hon kanske åtminstone känner till sedan tidigare att det finns ett annat sorts liv som kan fungera och kan nog med rätt hjälp komma in på ett tryggt spår igen utan det kaos och den stress som helt uppenbart genomsyrar henne just nu. Jag är inte lika optimistisk rörande dottern, mest för att jag inte vet om hon någonsin har upplevt en normal och förutsägbar tillvaro och därför inte ens vet att det finns alternativ till den nuvarande tillvaron. Men de är båda unga och har tiden för sig. Jag är inte alls samma person idag som när jag var i deras ålder och tänker mig att även dessa tjejer en vacker dag kan ta makten över sina liv. Hur det skulle påbörjas vet jag inte men jag är helt säker på att de inte ska göra det tillsammans.
Citera
2022-12-18, 11:34
Medlem
Det är som att bevittna en flerårigt pågående trafikolycka. Det kommer att sluta riktigt illa.
Citera
2022-12-18, 11:37
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Eller är du hjärntvättad ?

Detta är människor som alltså försvarar sin egendom och sina liv och barn från svenska myndigheters terror och övergrepp! Om dessa människors modiga agerande ses som märkligt eller fel så är det mycket illa ställt med gemene man i Sverige.....

Haha va?
De är uppenbarligen låntagare som ej gör det dom är skyldiga till - betala av lånet.
Terror? Vilket vänsterblocket dravel…
Citera
2022-12-18, 11:43
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag ser precis samma saker. Att dottern är som hon är är inget mysterium med en sådan far då jag inte ens kan föreställa mig hur det är för ett barn att växa upp i en tillvaro som formas av en sådan galenpanna. Har han burit sig åt på det här viset under hennes uppväxt så var det inte i en trygg och förutsägbar kontext och det enda halmstrået ett helt beroende och utsatt barn har att ta till är väl förälderns förklaringar till den onda, farliga och för ett barn obegripliga omvärlden. Sektmentalitet de luxe.

Hur Rebecca hamnade där vet jag inte men gissningsvis har hon någon gång tappat fotfästet i något annat sammanhang och var då lätt att fånga upp med förklaringar som för en sönderstressad och ångestfylld hjärna är lättare att ta till sig än den obekväma verkligheten man bara vill fly från. Det är ju ingen slump att olika knäppa rörelser i varierande grad av ohederlighet aktivt söker nya medlemmar bland missbrukare och andra vilsna själar. Om livet upplevs som ett nattsvart elände så är ett vänligt tilltal och en känsla av samhörighet ett oerhört kraftfullt verktyg när man vill sälja in en väg ut ur ångesten.

Dottern behandlar nog sin vän ungefär som hon själv blivit behandlad av sin far. Såvitt dottern vet så är det just hans idoga kämpande mot omvärlden som gjort att de ändå "klarat" sig genom livet och nu vill hon, säkerligen av genuin välvilja, hjälpa vännen med de enda metoder hon själv känner till. Att det sker på ett sätt som i vilken annan kontext som helst hade utgjort extrema övergrepp förstår nog ingen av dem själva. Hade det varit en partner som uttryckte sig på samma sätt om brevet från farmor hade det inte funnits några oklarheter men nu är det en "vän" som kontrollerar och begränsar kontakten med en familjemedlem och då är det bara fint.

Rebecca går att rädda, det är jag ganska säker på. Hon kanske åtminstone känner till sedan tidigare att det finns ett annat sorts liv som kan fungera och kan nog med rätt hjälp komma in på ett tryggt spår igen utan det kaos och den stress som helt uppenbart genomsyrar henne just nu. Jag är inte lika optimistisk rörande dottern, mest för att jag inte vet om hon någonsin har upplevt en normal och förutsägbar tillvaro och därför inte ens vet att det finns alternativ till den nuvarande tillvaron. Men de är båda unga och har tiden för sig. Jag är inte alls samma person idag som när jag var i deras ålder och tänker mig att även dessa tjejer en vacker dag kan ta makten över sina liv. Hur det skulle påbörjas vet jag inte men jag är helt säker på att de inte ska göra det tillsammans.
Du och anomalign verkar ha fått nåt slags grepp om den här trion Är tysken pappa till Lisa alltså?
Ok. Men då hoppas jag att ni kan hjälpa mej med adressen också så ska jag ringa Kvinnofridslinjen
020 50 50 50 och be dom skicka några att titta till Rebecca. Rebecca kan fortfarande räddas från
tokstollarna som utnyttjar henne.

Rättelse: jag skrev i tidigare inlägg att jag trodde det var Lisas skulder fogden
krävde in. Jag menar naturligtvis Rebeckas. Jag tror att hon har stått och står
för fiolerna som trions tillvaro kostar. (ok. kvartetten då).
Senast redigerad av Starback 2022-12-18 kl. 11:49.
Citera
2022-12-18, 11:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Hur hade dom kopplat hundarna? Orkar inte se eländet

Ser ut som en långt band där man satt ytterligare ett kortare band i änden, så hundarna är i stort sett sammankopplade.

Därtill är bandet så djävla långt att det når ut på vägen, vilket den obehaglige polisen reagerar på.

Att dom har hundarna på detta vis, därtill att det är två stissiga Husky’s, spär bara på min teori att den här gruppen övat/förberett sig på myndighetsbesök.
Samt att dessa besök skall bli så distraherade som möjligt att man skall få svårt eller omöjligt att uträtta sitt ärende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in