Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-15, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Vad var det vi såg här egentligen?

"Flödet" fungerade tydligen men vad är det de själva tror på och försöker bevisa?

Rebecca hajar ju absolut ingenting men Emil verkar ju i alla fall ha en tanke med sitt svammel.

Är det korrekt att de bara testade GEET-röret och att "det fungerar som det ska"?

Ingenting är klart utan under arbete?

Och nu ska vi också sluta missförstå Emil och det är väl rimligt?

Innan doghouse hade jag aldrig hört talas om geet. Kollade lite på yt och det finns en del grabbar som verkar ha lyckats fixa helt klart fungerande geet-generatorer. Ska bli mkt intressant att se om det här gänget lyckas rodda ihop projektet. Börjar faktiskt få sympatier med E och R. De kämpar på och R verkar ha tagit E under sina vingar och försöker få ordning på grabben. Hoppas det går bra. Efter att ha läst här verkar ju tysken ha flippat för några år sedan från att ha varit reko. Psykisk ohälsa, droger, isolering ställer till det för människor…
Men fan det är underhållande…
Citera
2023-02-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Intressanta fakta om tysken. Han förefaller ha haft ett ganska aktivt liv med sina hobbies och träning. Det är annars lätt att få intrycket att han levt isolerad ett helt liv. Jobbet som han haft bör ha varit någorlunda välbetalt vilket i förlängningen borde ge en hygglig tjänstepension när han väljer att plocka ut den, givet att han inte redan gör det eller att allt redan har plockats ut. Minns inte hur gammal han är.

Han är 57 år idag. Det enda som står i denna tråd om hans yrkesliv är att han började på Siemens 2001. Det troliga är väl att han hade slutat där när han startade taxirörelsen 2010. Det är mycket möjligt att han hade ett eller flera jobb i Sverige innan Siemens, men det vet vi inget om.

Tjänstepension kan ge ett helt OK tillskott till den allmänna pensionen om man har tjänat in den under lång tid. Om han bara har tjänat in den under ett tiotal år så blir den nog inte så hög. Det vanliga är att man kan börja ta ut tjänstepension som tidigast från 55 år.
Citera
2023-02-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
Nu har Emil skaffat ett ölglas men det är inte den typen man ska ha för Erdinger eller hur?

Han säger sig själv helst velat haft ett 3 liters så det verkar han åtminstone tycka själv. Vad han sen ska med det till när han redan klagar på att ölet smakar avslaget, men ska skumma ordentligt, men ändå helst drickas direkt ur förpackningen. Förklarar nog mer att det egentligen handlar om att minimera risken att hälla över sig och inte någon 3 liters kagge ur kran som han påstår att han ska ha den till.

Tyskens memoarer borde vara den riktiga GEET maskinen han borde satsa på!
Citera
2023-02-15, 20:24
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodiltand123
Innan doghouse hade jag aldrig hört talas om geet. Kollade lite på yt och det finns en del grabbar som verkar ha lyckats fixa helt klart fungerande geet-generatorer. Ska bli mkt intressant att se om det här gänget lyckas rodda ihop projektet. Börjar faktiskt få sympatier med E och R. De kämpar på och R verkar ha tagit E under sina vingar och försöker få ordning på grabben. Hoppas det går bra. Efter att ha läst här verkar ju tysken ha flippat för några år sedan från att ha varit reko. Psykisk ohälsa, droger, isolering ställer till det för människor…
Men fan det är underhållande…

Vad menar du m,ed att det finns en del fungerande geet-generatorer? det finns typ 2, och inte direkt gjorda av biltemas kompressor och elverk.
Citera
2023-02-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodiltand123
Innan doghouse hade jag aldrig hört talas om geet. Kollade lite på yt och det finns en del grabbar som verkar ha lyckats fixa helt klart fungerande geet-generatorer.

Du menar att det finns fungerande motorer som drivs helt och hållet av vatten som bränsle?
Citera
2023-02-15, 20:27
Medlem
Tycker mig även utläsa ur äldre Youtube klipp att Tysken näst intill utlovar Rebecca en egen festival med självaste Rammstein som förband, i hennes ära och välkomnande. Så hans memoarer som allt annat ur detta projekt bör nog tas med en rejäl nypa salt.
Citera
2023-02-15, 20:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Närstående: - Varför kollar du på en video med bara en massa motorbuller? Du är ju inte ens intresserad av motorer.
Jag: - Sch! Det är spännande nu.

Närstående är av samma frågande åsikt häromkring, trots att motorintresse här finns.
Den här typen av motorintresse verkar dock ett par dimensioner svårare att förstå, och då dialogerna från videos sprider sig inom hörbar radie kommer ganska snabbt kraftig ifrågasättande om jag inte har något vettigare att göra.
Jag har rent av försökt att visa och förklara, men möts efter en stunds förklaring av en hög mur av oförstånd, kyla och mild aggressivitet.
Jag lyckas ej förklara detta som ju faktiskt ej går att förklara, och oförståndet tar sjuka höjder då jag med tysk brytning talar ut över middagsbordet med citat ur videos jag sett.
Spelar ut hela mitt register för att illustrera min nuvarande verklighet.
Jag citerar ämnen rörande IG Farben, Wallenberg och polisinsatsledning, veteöl m.m, men det är inte uppskattat.
Närvarande upplever att jag blivit osammanhängande, och närvarande bryter av med andra för dom mer relevanta dagshändelser.
Jag har fått exakt samma problem i lunchrummet på jobbet.

Intresset för polisiär aktivitet är därtill totalt frånvarande och kan ej skattas inom någon kännbar skala.
Särskilt av 4,5åringen här hemma. Så fort jag för detta på tal möts jag av total ignorans och växling till monologer om prinsessor, slott, klistermärken med konstiga djur och hemmagjorda målningar av bebisar.

Jag flyr ständigt in i denna tråd där förståelse finns.

Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Sen vill jag bara tillägga att i rätt format, dvs en kall öl i handen vid en lägereld efter kvällsfisket hade Tysken säkert haft en och annan trevlig skröna och teori att dela med sig av, man ser på karln att han levt och verkar ha hjärtat på rätt ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
Nu har Emil skaffat ett ölglas men det är inte den typen man ska ha för Erdinger eller hur?

En sejdel är för veteöl helt fel att använda.
Man måste ha ett riktigt veteölglas, och dom är smala i botten och breddar uppåt. Syftet är att behålla skummet så länge det går för att i förlängningen behålla smaken.
Ett vetöl skummar i regel av,,, mkt snabbare än tex en ljus lager. Därav smalare nedtill.

Vidare är upphällning av veteöl något som faktiskt kräver övning och erfarenhet, för att få rätt smak och rätt skummängd.
Citera
2023-02-15, 20:56
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vidare är upphällning av veteöl något som faktiskt kräver övning och erfarenhet, för att få rätt smak och rätt skummängd.

Emil får ju bara skum i glaset när han heller. Jag är inte någon sommelier eller Erdinger-expert men jag är ganska säker på att det inte är så man häller en bärs!
Citera
2023-02-15, 21:05
Medlem
Hinsebergs avatar
Känner stort medlidande till er som fastnat i de här klippen, sitter och lyssnar på oljud, börjar prata på tysk svenska och utropa woow woow woow. Sitter i samma sits och misstänker att folk snart kommer att idiotförklara mig

Funderar på när de blir utslängda om KF får in ett godtagbart bud. Brukar ju vara vid eller i alla fall kort efter fördelningssammanträdet (som kan hållas innan försäljningen).
I detta fall är det tydligen så att fördelningssammanträdet äger rum 2023-03-16 kl 10.00. Det är väl i samband med själva auktionen?
Citera
2023-02-15, 21:08
Medlem
Auktionen är i morgon, den 16 februari.
Citera
2023-02-15, 21:11
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Auktionen är i morgon, den 16 februari.

Men woow woow woow... Jag tänkte inte på att det var sammanträde i Mars.
My bad...
Citera
2023-02-15, 21:16
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Du menar att det finns fungerande motorer som drivs helt och hållet av vatten som bränsle?

Aa det vet jag inte men finns ju liknande projekt som verkar fungera (?)

https://youtu.be/RXTRCswC8lI

https://youtu.be/RBdLisFwbVc

Sen om de uppfyller definitionen av geet eller mer är en abrovink baserad på idén kan jag inte uttala mig om då jag är för dåligt påläst i ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in