Citat:
Ursprungligen postat av
Creatur
Närstående: - Varför kollar du på en video med bara en massa motorbuller? Du är ju inte ens intresserad av motorer.
Jag: - Sch! Det är spännande nu.
Närstående är av samma frågande åsikt häromkring, trots att motorintresse här finns.
Den här typen av motorintresse verkar dock ett par dimensioner svårare att förstå, och då dialogerna från videos sprider sig inom hörbar radie kommer ganska snabbt kraftig ifrågasättande om jag inte har något vettigare att göra.
Jag har rent av försökt att visa och förklara, men möts efter en stunds förklaring av en hög mur av oförstånd, kyla och mild aggressivitet.
Jag lyckas ej förklara detta som ju faktiskt ej går att förklara, och oförståndet tar sjuka höjder då jag med tysk brytning talar ut över middagsbordet med citat ur videos jag sett.
Spelar ut hela mitt register för att illustrera min nuvarande verklighet.
Jag citerar ämnen rörande IG Farben, Wallenberg och polisinsatsledning, veteöl m.m, men det är inte uppskattat.
Närvarande upplever att jag blivit osammanhängande, och närvarande bryter av med andra för dom mer relevanta dagshändelser.
Jag har fått exakt samma problem i lunchrummet på jobbet.
Intresset för polisiär aktivitet är därtill totalt frånvarande och kan ej skattas inom någon kännbar skala.
Särskilt av 4,5åringen här hemma. Så fort jag för detta på tal möts jag av total ignorans och växling till monologer om prinsessor, slott, klistermärken med konstiga djur och hemmagjorda målningar av bebisar.
Jag flyr ständigt in i denna tråd där förståelse finns.
Citat:
Ursprungligen postat av
PickleJuice
Sen vill jag bara tillägga att i rätt format, dvs en kall öl i handen vid en lägereld efter kvällsfisket hade Tysken säkert haft en och annan trevlig skröna och teori att dela med sig av, man ser på karln att han levt och verkar ha hjärtat på rätt ställe.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lifewringer
Nu har Emil skaffat ett ölglas men det är inte den typen man ska ha för Erdinger eller hur?
En sejdel är för veteöl helt fel att använda.
Man måste ha ett riktigt veteölglas, och dom är smala i botten och breddar uppåt. Syftet är att behålla skummet så länge det går för att i förlängningen behålla smaken.
Ett vetöl skummar i regel av,,, mkt snabbare än tex en ljus lager. Därav smalare nedtill.
Vidare är upphällning av veteöl något som faktiskt kräver övning och erfarenhet, för att få rätt smak och rätt skummängd.