2023-04-01, 17:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
In och beställ en pizza till både dig och tysken. Häng på!
Det är väl det också att man då riskerar att bli filmad - bäst å hålla sig väck om man inte vill outa sig - vad händer förresten? Gått en halvtimme nu - ingen livesändning
Citera
2023-04-01, 17:44
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det är väl det också att man då riskerar att bli filmad - bäst å hålla sig väck om man inte vill outa sig - vad händer förresten? Gått en halvtimme nu - ingen livesändning

Jo, filming är ju dubbelt svärd. Kul om tysken lägger ut det på YT efteråt för oss här, men tror som du att det bromsar antalet människor som deltar på plats (hade inte heller velat bli filmad med min närvaro för att riskera att bli offentligt igenkänd och associerad med dessa goof-balls).
Citera
2023-04-01, 17:50
Medlem
HVIT.s avatar
Är företrädare från BMW Tyskland där? SVT, TV4?
Citera
2023-04-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Är företrädare från BMW Tyskland där? SVT, TV4?

Kamraterna från Östtyska flottan kommer tydligen inte. De blev stoppade i svenska tullen enligt en kommentar på Youtube!

Ärligt talat tror jag inte att det kommer att hållas någon presentation av något slag. Det är varken Tysken eller Emil kapabel till. Vad skulle de i så fall visa upp? En plunk?
Senast redigerad av Sonny00 2023-04-01 kl. 18:23.
Citera
2023-04-01, 18:24
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Kamraterna från Östtyska flottan kommer tydligen inte. De blev stoppade i svenska tullen enligt en kommentar på Youtube!

Tack, läste det också. De hade svårt att förklara deras stora last med Erdinger Weissbier var för eget bruk. Deras 10-pack av Aborremössor hade dock varit helt OK för införsel.
Citera
2023-04-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Om hon har sålt in det för i något clip så sa han att de hade bokat ett bord och inget mer, eller tror du att det liksom är en ”grej” så, d v s kommer han att ställa sig upp och prata till alla?

Det vore intressant och är nog inte omöjligt men stackars Peter om så.

Min tanke var lite att han nog inte räknar med fullsatt ”publik” men dock ett gäng som vill veta mer inför vilka han gärna håller låda.

Tror vi att någon överhuvudtaget kommer och är det för nyfikenhet på GEETen eller intresse för lyteskomik?

Ingen här inne på plats?

Boka bord - fantastisk strategi. Jag fick för mig att den grandiosa Peter den store tog tillfället i akt att undervisa massorna med en storartad tillställning. Att det bara skulle handla om en simpel bordsbokning där vem som helst kan komma och gå gör mig lite besviken. Men å andra sidan, när har tysken lyckats planera och genomföra något ordentligt? Allt sker tillsynes ad hoc. Ska bli väldigt intressant att se filmen sen. Vågar inte spekulera kring publik men jag gissar att det var tämligen tomt.
Citera
2023-04-01, 18:57
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Boka bord - fantastisk strategi. Jag fick för mig att den grandiosa Peter den store tog tillfället i akt att undervisa massorna med en storartad tillställning. Att det bara skulle handla om en simpel bordsbokning där vem som helst kan komma och gå gör mig lite besviken. Men å andra sidan, när har tysken lyckats planera och genomföra något ordentligt? Allt sker tillsynes ad hoc. Ska bli väldigt intressant att se filmen sen. Vågar inte spekulera kring publik men jag gissar att det var tämligen tomt.
Det är väl lite samma grej som när han ringer återförsäljare för BMW och verkligen tror sig ha nått fram på allvar.

Jag funderade där, d v s lokal pizzeria inte allt för sent kan ju vara allt från öldrickare som startar upp lördagskvällen till barnfamiljer på middag. Har de TV med, t ex, fotboll så nog fler ur första kategorin där.

Jag tror inte ens Peter i allt sitt sus räknar med att nå alla som är där för mat och öl utan tror nog att hans klipp och inbjudningar har givit resultat och att han drar sin egen publik.
Citera
2023-04-01, 21:01
Medlem
Jag frågade AI:n i Bing (tror det är en variant av ChatGPT) om en förbränningsmotor kan drivas av vatten. Här är svaret:

Nej, det är inte möjligt att använda vatten som bränsle i en förbränningsmotor. En förbränningsmotor är en motor där ett bränsle reagerar med en oxidator, oftast luft och kemisk energi omvandlas till mekanisk energi. Vätgas vore åtminstone teoretiskt möjligt att köra våra bensinmotorer på och ur avgasröret skulle det i så fall komma ren vattenånga. Det går dessutom att tillverka vätgas av vanligt vatten. Men gasen är svår att hantera, framförallt i en förbränningsmotor, och den är ganska energikrävande att framställa.
Hoppas det hjälper! Låt mig veta om du har några andra frågor.
Citera
2023-04-01, 21:46
Medlem
Tribe^s avatar
Jag åkte förbi strax efter 18 tiden och det var tomt då inne på blåan så tror inte på något stort genomslag direkt, såg även karln med aborrmössan när han gick därifrån med en hund vid busshållplatsen vid holmens huvudingång.

Visste faktiskt inte vem karl fan var, har bara hållit koll på den här tråden för det händer inte så jävla mycket här runt.
Citera
2023-04-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tribe^
Jag åkte förbi strax efter 18 tiden och det var tomt då inne på blåan så tror inte på något stort genomslag direkt, såg även karln med aborrmössan när han gick därifrån med en hund vid busshållplatsen vid holmens huvudingång.

Visste faktiskt inte vem karl fan var, har bara hållit koll på den här tråden för det händer inte så jävla mycket här runt.

Bor du i trakten? Är tysken känd i Herräng? Pratas det om honom?
Citera
2023-04-01, 22:16
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Jag frågade AI:n i Bing (tror det är en variant av ChatGPT) om en förbränningsmotor kan drivas av vatten. Här är svaret:

Nej, det är inte möjligt att använda vatten som bränsle i en förbränningsmotor. En förbränningsmotor är en motor där ett bränsle reagerar med en oxidator, oftast luft och kemisk energi omvandlas till mekanisk energi. Vätgas vore åtminstone teoretiskt möjligt att köra våra bensinmotorer på och ur avgasröret skulle det i så fall komma ren vattenånga. Det går dessutom att tillverka vätgas av vanligt vatten. Men gasen är svår att hantera, framförallt i en förbränningsmotor, och den är ganska energikrävande att framställa.
Hoppas det hjälper! Låt mig veta om du har några andra frågor.

Hej mina vänner ... hmhm ... snörvel ...
MEGA!
Mmm ...
Bajz away ...
Alzo ... har den där ... Bing AI ... zå att zäga ... hmm
några kåmmetaarer ... i det här avzeendet ... hmm
angående vätgaaz ... hmm ... i exploziåns måtåårer ...
snörvel ... till det zom zägz här?

https://www.youtube.com/watch?v=l6ECwRnJ0Sg
https://www.youtube.com/watch?v=1Ajq46qHp0c
https://www.youtube.com/watch?v=AouW9_jyZck
https://www.youtube.com/watch?v=vJjKwSF9gT8

Kanske ... mmm ... behöver man använda ...
alzo ... en Dyzzk Bing förgaazare? Mmm ...
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-04-01 kl. 22:58.
Citera
2023-04-01, 22:22
Medlem
Tribe^s avatar
Citat:
Bor du i trakten? Är tysken känd i Herräng? Pratas det om honom?

Jo jag bor I Hallsta och är mycket ute I Herräng, nog har tysken lyckats med att lämna sitt märke där ute men efter den första youtube filmen och kalabaliken med polisen och allt runt så har det dött ner lite dom flesta året runt boende ute i Roslagen är vana med excentriker. Ska höra med en kompis som har en fascination av hampa som en viss annan person och är boende i Herräng om han vet mer.

Har haft roligare att reta våra lokalpoliser om detta när jag har sett dom, haha.
Senast redigerad av Tribe^ 2023-04-01 kl. 22:25. Anledning: Grammatik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in