2023-03-05, 22:06
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Ja efter den 16:e går det att ta reda på det via lagfarten.

Man kan också välja att låta köparen vara i fred.
Citera
2023-03-05, 22:08
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Hej Bert-Peter!

Du frågar:
Vad man gör i din situation?
https://youtu.be/XUlPvsocxiY?t=100

Jag har ingen aning om du kommer att läsa detta, men jag låtsas att du kommer att göra det.

Det här är vad jag tycker att du ska göra och tänka på:

Mycket bra skrivet. Jag visste att du var en vettig person när jag såg ditt alias.
Citera
2023-03-05, 22:49
Medlem
skogs08s avatar
Nä den här tystnaden från Doghouse är oroväckande, kom att tänka på vad Lisa sade i ett par filmer när det hade börjat bli oroligt i Villa Kassman "kommer det ingen video imorgon så har det hänt något"
Peter som brukade vara inne och härja i kommentarerna till sent på kvällarna har hållit sig lugn flera kvällar/nätter också. Även om han nu postar en video om dagen ännu.

Så vad tror vi FB?
Citera
2023-03-05, 23:22
Medlem
skoputss avatar
Har Rebecca flyttat? Inga uppdateringar på Youtube. Insåg hon hur galen tysken är när när han hyllar Emil i video efter video? Vattenfrälsarmaskinen skar ihop och filosofiska utläggningar att smälla till kvinnor kanske fick hennes öron att krokna; och så Lutmark på det.

Dessutom servade hon väl herrarna med mat då tysken lovordade hennes kokkonst i någon video. Rebecca var också den enda som hade ett arbete så jag gissar att hon känt sig utnyttjad och tröttnat.
Citera
2023-03-05, 23:33
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Har Rebecca flyttat? Inga uppdateringar på Youtube. Insåg hon hur galen tysken är när när han hyllar Emil i video efter video? Vattenfrälsarmaskinen skar ihop och filosofiska utläggningar att smälla till kvinnor kanske fick hennes öron att krokna; och så Lutmark på det.

Dessutom servade hon väl herrarna med mat då tysken lovordade hennes kokkonst i någon video. Rebecca var också den enda som hade ett arbete så jag gissar att hon känt sig utnyttjad och tröttnat.

Osannolikt. Rebecca var den sista som laddade upp en video på Doghouse-kanalen för 3 dagar sen. Då hade hon storslagna planer för att odla i bajstältet. ”Tomat och gurka och djungelgurka och… Aaaah… Javenne!”

Peter var i Upplands Väsby enligt senaste video, där är Rebecca folkbokförd. Han flyttar kanske in hos henne efter vräkning och Rebecca till Emil och hans föräldrar.

Någon större splittring lär inte ske. Och ärligt talat, är det någon som saknar Emil? Ju mindre man ser av honom desto bättre.
Citera
2023-03-05, 23:37
Medlem
skoputss avatar
En annan sak som talar för att Rebecca flyttat är att Bert-Peter var i Upplands Väsby i lördags; är det inte där Rebeccas familj bor?

Alldeles i början av videon säger han att det var för något ärende och sedan mumlar han bort vad det handlade om.

Undrar hur hundarna har det.
https://m.youtube.com/watch?v=Rht7q2fnGMM
Citera
2023-03-05, 23:42
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Osannolikt. Rebecca var den sista som laddade upp en video på Doghouse-kanalen för 3 dagar sen. Då hade hon storslagna planer för att odla i bajstältet. ”Tomat och gurka och djungelgurka och… Aaaah… Javenne!”

Peter var i Upplands Väsby enligt senaste video, där är Rebecca folkbokförd. Han flyttar kanske in hos henne efter vräkning och Rebecca till Emil och hans föräldrar.

Någon större splittring lär inte ske. Och ärligt talat, är det någon som saknar Emil? Ju mindre man ser av honom desto bättre.

Hon kanske fick en insikt, ibland kan en dylik ramla ner i skallen när man minst anar det. ”Vad gör jag här?”, ”Vem är jag?”.

Bert-Peter säger att han har ångest och klipper bit efter bit från remsan, är det dagar som räknas ned? Till vad?
Citera
2023-03-05, 23:49
Medlem
G.Silverbanes avatar
Emil kanske sitter hos Polisen? På tanke på hotet han sa i svetsvideon.
Citera
2023-03-05, 23:51
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hon kanske fick en insikt, ibland kan en dylik ramla ner i skallen när man minst anar det. ”Vad gör jag här?”, ”Vem är jag?”.

Bert-Peter säger att han har ångest och klipper bit efter bit från remsan, är det dagar som räknas ned? Till vad?

Du tror för högt om henne. Sist det spekulerades om att hon skulle ha flyttat satt hon bara bakom kameran medan herrarna hyllade Hitler och briljerade. Hon är dum i huvudet, hon har inte flyttat någonstans.

Bert-Peter räknar väl dagar till då han ska orka svetsa färdigt sin vattendrivna bensinmotor. Den som han lovar finns och skulle ha visat flera gånger men sen låtsades som ingenting. Ifrågasätter man honom är man pedofil och barnhandlare.

Jag vet inte, det blev tragiskt att följa för länge sen. De har fortfarande inte vågat ladda upp sina inspelningar från när Kronofogden hade visning av huset, filmerna som Bert-Peter lovade att ladda upp innan han nekade att han kände till försäljningen i samtal med Kronofogden.

Ändhållplatsen är nära nu.
Citera
2023-03-05, 23:53
Medlem
skogs08s avatar
Det han klipper på måttbandet är en nedräkning av dagar till 8:e april när de skall presentera GEET på Arsenalsgatan 8C i Stockholm, alltså Investor/Wallenbergs kontor.
Citera
2023-03-06, 00:14
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Du tror för högt om henne. Sist det spekulerades om att hon skulle ha flyttat satt hon bara bakom kameran medan herrarna hyllade Hitler och briljerade. Hon är dum i huvudet, hon har inte flyttat någonstans.

Bert-Peter räknar väl dagar till då han ska orka svetsa färdigt sin vattendrivna bensinmotor. Den som han lovar finns och skulle ha visat flera gånger men sen låtsades som ingenting. Ifrågasätter man honom är man pedofil och barnhandlare.

Jag vet inte, det blev tragiskt att följa för länge sen. De har fortfarande inte vågat ladda upp sina inspelningar från när Kronofogden hade visning av huset, filmerna som Bert-Peter lovade att ladda upp innan han nekade att han kände till försäljningen i samtal med Kronofogden.

Ändhållplatsen är nära nu.

Det verkar stämma att hon stannat, i slutet av senaste videon hörs musik och stök i bakgrunden.

Men, det hela är så absurt, om en galning filmade och la ut, ok wow, men de är tre som samarbetar (får inte ihop det i mitt huvud).
Citera
2023-03-06, 00:15
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
https://www.youtube.com/watch?v=1Hb8t_ohomM

Är det någon mer än jag som har stött på de här klippen från en tysk man och två svenska kvinnor?
De motsätter sig är kronofogden ska göra en utmätning på deras hus och i de videoklipp som lagts upp har kronofogden fått begära hjälp av polisen. Det finns även ett litet barn på platsen och det resulterar i senare klipp i att socialen gör en utredning.

Är det någon som vet vad det här är för människor och vad de har för bakgrund? De måste ju vara hjärntvättade på något sätt.

Ber om ursäkt om det är fel val av kategori. Vart jävligt osäker på var den skulle ligga.
================================================
En översikt och sammanfattning för tråden finns i detta inlägg.

(FB) Doghousegruppering i Hallstavik vägrar låta kronofogden göra utmätning dec 2022

/Mod

Pinsamt att se hur de beter sig. Tysken vill in och bajsa skriker han X antal gånger. En riktig krutdurk det där som kan explodera när som helst om ingen polis är närvarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in