Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-17, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Vilka är det som köpt stället. Det kan ge tips om vart Peter hsr t a gift vägen.
tagit vägen ska det stå på slutet.
Citera
2023-03-17, 06:10
Medlem
Marmoths avatar
Fortfarande Peter på lagfarten hos Lantmäteriet. I alla fall på webbsidan än så länge.
Citera
2023-03-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Fortfarande Peter på lagfarten hos Lantmäteriet. I alla fall på webbsidan än så länge.

Fördelningssammanträdet var igår. Därefter upprättar KFM ett köpebrev som köparen ska skicka in till Lantmäteriet för att söka lagfart med. Lägg därtill handläggningstiden om 5-7 dagar. Därefter kan du leta efter annan lagfaren ägare till fastigheten.
Citera
2023-03-17, 09:40
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Man får ju hoppas att han inte dragit ut och kampat i skogen och att han har någon han kan bo hos om han inte är kvar i huset. Minus 5 ute nu och en del snö kvar.
Men det är inte likt han att inte svara på några kommentarer.
Undrar om han har båda hundarna eller om Ylva följt med R. Känns lite mycket om han ska ha hand om båda.

Gubben är ju kvar i huset

https://www.youtube.com/watch?v=zZntHLo9J5I
Citera
2023-03-17, 10:22
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08

Var som jag misstänkte då. Fast jag började tveka lite när det pratades om att campa. Kan han ha kommit överens med köparen att han får stanna där ett tag till och allt prat om camping och polisinsats bara var teater?
Citera
2023-03-17, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Fördelningssammanträdet var igår. Därefter upprättar KFM ett köpebrev som köparen ska skicka in till Lantmäteriet för att söka lagfart med. Lägg därtill handläggningstiden om 5-7 dagar. Därefter kan du leta efter annan lagfaren ägare till fastigheten.
Då borde KFM kunna svara på vilka som köpt huset. Antagligen får de nya ägarna begära handräckning av KFMför att få ut Peter ur huset.
Citera
2023-03-17, 10:30
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Var som jag misstänkte då. Fast jag började tveka lite när det pratades om att campa. Kan han ha kommit överens med köparen att han får stanna där ett tag till och allt prat om camping och polisinsats bara var teater?

Han lät verkligen övertygande i gårdagens video om campandet. Nä nu törs jag inte göra några fler gissningar om framtiden för honom längre.
Han förklarar så svamligt om vilken nationalitet köparen av huset har så jag begriper inte. Trodde först det också var en (öst)tysk men det är nog inte så.
Senast redigerad av skogs08 2023-03-17 kl. 10:35.
Citera
2023-03-17, 10:35
Medlem
Hookes avatar
R verkar ha flyttat in hos blind-E och hans päron.
Citera
2023-03-17, 10:50
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
R verkar ha flyttat in hos blind-E och hans päron.

Kan inte säga att jag inte hade vissa misstankar att det skulle bli så. Hoppades ändå att hon hade lyckats få tag på något eget (men är väl svårare om hennes skulder till KFM är korrekt) men verkar föredra att vara inneboende
För efter E:s snack för någon vecka sedan verkar de inte vara ett par iaf. och ett ev. par på snart 28 år som bor hemma i källaren hos morsan låter ju inte som någon höjdare heller...........

Många som trodde hon hade slitit sig loss från tyskens idéer och nu skulle nyktra till så flyttar hon till en annan rättshaverist
Senast redigerad av skogs08 2023-03-17 kl. 11:30.
Citera
2023-03-17, 11:56
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
OK, tack!
Citera
2023-03-17, 12:11
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08

"Allting hänger som tur ihop...."

Han verkar ha landat i att flytta ut och ser GEETen som lösningen vilket känns lite tragiskt för jag tror faktiskt inte ens han tror på den själv längre. De har väl inte ens byggt klart eller försökt testa den?
Citera
2023-03-17, 12:33
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
De har väl inte ens byggt klart eller försökt testa den?

Jag tror att de filmade sin demo och GEET tvärdog när de hällde i vatten. Den videon ville de såklart inte ladda upp och alla visuella uppdateringar om GEET avbröts abrupt; för att det inte fungerar att driva en bensinmotor med vatten.

Det var nog därför den där videon sket sig och GEET började användas som bord i vardagsrummet. Nu lovar de April för att det tar tid för Emil att spara tillräckligt med bidrag för att köpa en ny bensinmotor.

Samma visa som med filmerna de skulle ladda upp när Kronofogden visade huset för potentiella köpare och Doghouse skulle visa sin GEET. De skämde ut sig ordentligt och fick gömma sig i skogen medan visningen pågick så de laddade inte upp något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in