Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-16, 21:28
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Guld värt med dig i tråden som håller till i området

Troligen de nya ägarna då, du kunde inte se om Peters Merca och Volvo stod kvar antar jag då det är mörkt?

Det var för mörkt för att se om det stod några bilar där.
Citera
2023-03-16, 22:12
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Ja precis, samtidigt hade han packat sin ryggsäck och hundmat mm så det lät som han skulle lämna huset och campa i skogen, han tänkte väl att nya ägaren skulle komma dit snarast för att ta över nycklar mm. och det låter ju faktiskt inte fel.

Vidare sa han att han gör nog en video till senare men det har inte kommit någon och det är ju kanske ett tecken på att han inte har tillgång till el/dator/internet eller något sånt. Iofs. har han lovat videos tidigare som inte blivit av.

*Edit Ser att han inte besvarat en enda kommentar på dagens video heller som han alltid brukar göra.

Man får ju hoppas att han inte dragit ut och kampat i skogen och att han har någon han kan bo hos om han inte är kvar i huset. Minus 5 ute nu och en del snö kvar.
Men det är inte likt han att inte svara på några kommentarer.
Undrar om han har båda hundarna eller om Ylva följt med R. Känns lite mycket om han ska ha hand om båda.
Senast redigerad av Pottesnarkus 2023-03-16 kl. 22:17.
Citera
2023-03-16, 22:15
Medlem
G.Silverbanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Man får ju hoppas att han inte dragit ut och kampat i skogen och att han har någon han kan bo hos om han inte är kvar i huset. Minus 5 ute nu och en del snö kvar.
Undrar om han har båda hundarna eller om Ylva följt med Rebecca. Känns lite mycket om han ska ha hand om båda.
Undra vem som ska ta hand om katten.. 😿
Citera
2023-03-16, 22:17
Medlem
Ska mörten sova i skogen inatt? 😰 Det är ju iskallt ute! Det kan inte vara bra för en man i hans ålder och form.
Han har ju magrat en hel del senaste tiden, och känns inte jättestark.
Finns inte det både vildsvin och varg där ute i Herrängs skogar dessutom?!
Stackaren varför kan han inte få sova hos Rebecca nu när hon fått bo hos honom så pass länge!
Citera
2023-03-16, 22:19
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Silverbane
Undra vem som ska ta hand om katten.. 😿

Den hade jag glömt bort. Man har inte sett eller hört så mycket om den.
Citera
2023-03-16, 22:26
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Undrar om han har båda hundarna eller om Ylva följt med R. Känns lite mycket om han ska ha hand om båda.

Hoppas också det men det lät ju på honom som att just det var vad han skulle göra
Att han inte svarat på kommentarer kan ju tyda på det.
I dagens video i slutet lät det som han hade gråten i halsen när han sade att han väntar på de nya ägarna

Ylva var väl L:s hund? så den kanske följde med till henne när de hämtade hennes prylar igår. Annars har nog R hand om den får vi hoppas.
Senast redigerad av skogs08 2023-03-16 kl. 22:39.
Citera
2023-03-17, 00:12
Medlem
baron-brazils avatar
Har så många frågor.

Vart är Emil nu?

Vart är Lisa & Josef?

Vart bor Rebecca nu?

Har någon här på FB träffat personerna i fråga?
Citera
2023-03-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Ska mörten sova i skogen inatt? 😰 Det är ju iskallt ute! Det kan inte vara bra för en man i hans ålder och form.

Nu när flera tagit upp eventuellt utecampande kom jag att minnas en av hans tidiga videos där han pratade just om att han är härdad gällande kyla.

Han säger bland annat "vintern för mig är en utetid" och "jag är inte så riktig rädd för kylan i nåt avseende". Han fortsätter dock med att "jag tror att jag skulle kunna bo nu en vecka i en hett badkar, så litegrann känns det", så när videon gjordes kände han sig nog lite frusen ändå.

Källa: https://youtu.be/T704V7MBtXI?t=528

Men tror han är jävligt härdad just gällande kyla mot vad gemene man är.
Citera
2023-03-17, 00:26
Oklart alltså om Peter skall bli en Rambo i skogen som slåss mot världen eller en Ted Kaczynski som med sin GEET gör motstånd mot det moderna samhället och allt vad det står för. Ärofyllt ändå hur han oavsett vilket sjunker med skeppet, till skillnad från de unga råttorna som snabbt simmade vidare. Det brukar skojas om att de enda som stannade i Kuba var de som inte kunde simma.

Generationskrock månne, men det förvånar väl föga att de yngre förmågorna hade viktigare strider. Emil den blinde som såg tydligt att evighetsmaskinen var en svetsad hårsmån från att färdigställas, och Rebecca vaknar i en bekväm säng till varmt rinnande vatten.

Huset utan fönster tjuter av korsdrag medan Peter ligger sömnlös i trädgården, som han övat, och undrar hur det kunde gått såhär trots att han hade rätt om allt hela tiden.

Peters största fiende har visat sig vara han själv, som Nietzsche sade. Hmmmm… Nåt att tänka på.

Peter har vuxit på mig under resans gång. Det är nästan så jag kommer sakna honom. Han har åtminstone mina sympatier, vad nu det skulle vara bra för.

Jag hoppas att Peter kan få den hjälp han behöver. Naja, jag lyfter en Erdinger för vår fallna soldat.
Senast redigerad av kodapan 2023-03-17 kl. 00:28.
Citera
2023-03-17, 00:49
Medlem
Daria.Ms avatar
Ingen fara att tälta i -5, men jag hoppas att han har bra sovsäck. Är hunden med så hjälper ju den till att hålla värmen. Skulle inte förvåna mig om han bygger sig nåt litet hus i smyg mitt inne i skogen nånstans. Men blir förstås svårt med internetuppkopplingen då.
Citera
2023-03-17, 01:44
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Den hade jag glömt bort. Man har inte sett eller hört så mycket om den.

Vad är det för en katt? Den har jag helt missat. Jag hoppas verkligen att den inte blivit lämnad åt sitt öde?!
Citera
2023-03-17, 03:15
Medlem
Vilka är det som köpt stället. Det kan ge tips om vart Peter hsr t a gift vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in