Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-04, 20:29
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Osis för tysken ifall någon annan skrivit ut honom. Det kommer att försvåra allt möjligt för honom. Bankkonto, vård, försöjrsningsstöd osv. Naja nu slipper han det svenska sk pedofilsamhället på riktigt.

Jag tror inte att någon annan har skickat in en blankett om utvandring: (FB) Doghousegruppering i Hallstavik vägrar låta kronofogden göra utmätning dec 2022

Men jag håller med om att det kan ställa till det för honom att bli utskriven ur Sverige. Å andra sidan verkar han inte bry sig särskilt mycket om försörjningsstöd, bankkonton och liknande…
Citera
2023-12-04, 20:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
För att bli utvandrad så behöver man fysiskt behöva besöka Skatteverket och identifiera sig. Det går inte att göra genom en inskickad blankett eller ens online.

Normalt sett brukar de inte kräva det vid utvandring. För det finns särskilda blanketter man kan skriva ut och skicka in med post för "Flytt utomlands".

https://skatteverket.se/privat/etjan...680007072.html

Nordiska länder har informationsutbyte dock så flyttar man från ett nordiskt land till ett annat brukar de få signal om det. Är det lång handläggningstid så kanske de funderar om det verkligen är en flytt, eller om flytten gjorts av någon annan ifall de inte fått en signal från landet man flyttar till.

Personer som har sekretessmarkering kan också ha lite speciella rutiner också, man är väl också mer vaksam på dem, ifall det verkligen är personen det gäller eller om det är någon som försöker ställa till med trassel så sekretessen bryts.
Citera
2023-12-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Normalt sett brukar de inte kräva det vid utvandring. För det finns särskilda blanketter man kan skriva ut och skicka in med post för "Flytt utomlands".

https://skatteverket.se/privat/etjan...680007072.html

Nordiska länder har informationsutbyte dock så flyttar man från ett nordiskt land till ett annat brukar de få signal om det. Är det lång handläggningstid så kanske de funderar om det verkligen är en flytt, eller om flytten gjorts av någon annan ifall de inte fått en signal från landet man flyttar till.

Personer som har sekretessmarkering kan också ha lite speciella rutiner också, man är väl också mer vaksam på dem, ifall det verkligen är personen det gäller eller om det är någon som försöker ställa till med trassel så sekretessen bryts.

Jag flyttade förvisso till ett land utanför EU och det är några år sedan nu.
Rutinerna kan ha ändrats sedan dess.
Minns att jag försökte ordna med den biten genom telefon från utlandet för att det inte skulle bli något strul med skatter och för att jag skulle bo utomlands längre än ett år.
Skatteverket vägrade hjälpa mig genom telefon och det gick inte att göra det genom deras e-tjänster då heller.
Fick snällt ta en kortresa till Sverige enbart för utskrivningens skull.
Riktigt osmidigt. Det är ju bra att dom har gjort det smidigare.
Citera
2023-12-04, 22:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag flyttade förvisso till ett land utanför EU och det är några år sedan nu.
Rutinerna kan ha ändrats sedan dess.
Minns att jag försökte ordna med den biten genom telefon från utlandet för att det inte skulle bli något strul med skatter och för att jag skulle bo utomlands längre än ett år.
Skatteverket vägrade hjälpa mig genom telefon och det gick inte att göra det genom deras e-tjänster då heller.
Fick snällt ta en kortresa till Sverige enbart för utskrivningens skull.
Riktigt osmidigt. Det är ju bra att dom har gjort det smidigare.

Det kanske kan stämma att det förenklats på senare år. Numera får ju övriga intressenter som banker, vårdinrättningar etc informationen ganska direkt beroende på vilka intervall de "prenumererar" på uppgifter från SPAR, så konsekvenser av anmäld utlandsflytt slår till ganska direkt. Förr kanske det var möjligt att skriva sig som utflyttad men ändå vara på olika sätt "fullt fungerande" i Sverige.
Citera
2023-12-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske kan stämma att det förenklats på senare år. Numera får ju övriga intressenter som banker, vårdinrättningar etc informationen ganska direkt beroende på vilka intervall de "prenumererar" på uppgifter från SPAR, så konsekvenser av anmäld utlandsflytt slår till ganska direkt. Förr kanske det var möjligt att skriva sig som utflyttad men ändå vara på olika sätt "fullt fungerande" i Sverige.

Ja men precis.. Så lär det vara.
Mina svenska bankkonton stängdes aldrig ner på den tiden trots att jag bodde utomlands i över tre år. Tror inte det funkar så längre. Nu stänger dom ju ner folks bankkonton ifall mamma swishar 10 tusen enligt vissa användare
Citera
2023-12-05, 23:32
Medlem
fardtjanstens avatar
Karln har ju inte än så länge gjort sig skyldig till något olagligt som han är dömd för.
Vad är det som gör att denna luffare får oss att följa hans leverne?
För min del är det bara för att läsa att nu dömdes han till fängelse och utvisning med eller utan geet.
Delgivningen och arrest vore det bästa för den manipulerande kvantfysiken
Citera
2023-12-05, 23:53
Medlem
Korv-Bajss avatar
Nu finns Mört-Berts nödläge implementerat i pepparkaka av anomalign i tråden
Flashback bygger pepparkakshus 2023! (Fas II) - Årets tävling har startat!

Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Bidragsnamn: Doghouse2022

Bidragsförklaring:

Baserad på de märkliga videor som dök upp vid den här tiden förra året från youtubekontot Doghouse2022, vilket avhandlas i tråden "Doghousegruppering i Hallstavik vägrar låta kronofogden göra utmätning dec 2022" (FB) Doghousegruppering i Hallstavik vägrar låta kronofogden göra utmätning dec 2022

Min scen är baserad på videon "Del 2" från Doghouse2022 när en överförfriskad äldre herre dansar med en Erdinger Weissbier framför polisen och skriker "Hej hej hej jag kan inte bajsa!" medan hans dotter och hennes kompis skäller ut dem om olika konspirationsteorier. Videon är numera listad som privat på Youtube, men kan ses här:
https://archive.org/download/Doghouse2022

Byggmaterial: pepparkaka, mandelmassa och svart karamellfärg, en bit grön vingummi, svarta fudgeklumpar (från smågodishyllan), smält socker och färdig kristyr i olika färger.

Jag gjorde något misstag när jag gjorde ritningen så taket blev feldimensionerat, och jag gjorde även nåt fel när jag förvarade takdelarna efter gräddningen så den ena delen blev helt mjuk och sladdrig, vilket ledde dels till att taket inte når hela vägen upp, och dels till att jag fick liksom armera det med en jäkla massa smält socker, för att kompensera att det var mjukt som ett jäkla tunnbröd. Medan sockret härdade var jag tvungen att staga upp den bakre taksidan med något och jag letade på en blompinne som jag lirkade in för att hindra det från att sjunka ihop. Nu är taket hårt, och klarar att stå på egen hand, men jag kan inte riktigt få ut blompinnen utan att förstöra allt, vilket är varför en pinne fortfarande syns genom fönstret i en av bilderna. Blompinnen är inte en del av konstruktionen, utan fungerade bara som ett tillfälligt stöd under en del av byggprocessen.

Bilder:
https://imgur.com/a/TW8VC2O
Citera
2023-12-06, 00:00
Medlem
fardtjanstens avatar
Du måste skoja med oss?
Citera
2023-12-06, 16:29
Medlem
Marmoths avatar
Blev det någon ny kanal eller är han borta nu igen?
Citera
2023-12-06, 18:00
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Blev det någon ny kanal eller är han borta nu igen?

Vem vet? Han talade väl aldrig om vad den nya kanalen skulle heta?

Hoppas han har någonstans att sova inomhus nu. Minus 15-20 grader är inte att leka med.
Citera
2023-12-06, 21:08
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fardtjansten
Vad är det som gör att denna luffare får oss att följa hans leverne?
För min del är det bara för att läsa att nu dömdes han till fängelse och utvisning med eller utan geet.
Delgivningen och arrest vore det bästa för den manipulerande kvantfysiken

Ja, varför följer man honom? Bra fråga!

Själv upptäckte jag honom när Kronofogdevideorna hade lagts upp på Youtube. Vad är detta för galning tänkte jag.

Efter det har jag helt enkelt varit nyfiken på hur det ska gå för honom. Ska han få någon ordning på livet eller blir det en lång utförslöpa mot undergången? Han har ju fortfarande möjligheter till det förstnämnda. Han borde fokusera på att reparera förhållandet till sina barn. För att kunna göra detta tror jag att han måste ta hjälp av Soc och psykvården för att komma på fötter, men jag är tveksam till om han kommer att försöka detta.
Citera
2023-12-06, 22:36
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Han är ju tydligt manisk i sina konspirationsterorier. Vad var det nu, vaccinmyggor från Israel i somras som kom hit... eller nåt liknande.
I alla fall, så länge hans hjärna jobbar på den nivån så finns det inte en chans att han skulle kunna ha vettiga förenande samtal med sina barn. Han behöver seriös psykvård och hjälp att ta sig ur sin virvelvind av sjuka tankar om samhället och allt annat han tror konspirerar mot just honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in