Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-23, 19:11
Medlem
Driftstopps avatar
"God jul med familjen" fick precis en helt ny innebörd.
Jag skulle inte vilja byta.

Tycker synd om dem oavsett utgång.
Tårarna bara rinner nedför kinden hos Rebecka.
Ledsamt och se.

Imorn firar vi med familj och vänner, Rebecka ligger och gråter, Liza gör förmodligen detsamma.
Jag önskar ingen detta tragiska liv.

Man kan skriva att man förtjänar det, eller att detta är deras eget fel..
Jag önskar dock inte detta liv till min värsta fiende.

Nu är det viktigare än någonsin att Rebeckas familj svarar i telefonen.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-12-23 kl. 19:18.
Citera
2022-12-23, 19:17
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoerbulten
Som någon skrev på Youtube:

Strunta i advokat och låt tysken läsa lusen av dom istället. Filma gärna och lägg upp.
Tycker de ska kontakta någon klan i orten, de har god hand om det sociala och vet hur man hanterar orosanmälan/omhändertagande o såna grejer. De löser det här innan året är slut.

Edit: Tänkte närmast på det här
https://www.expressen.se/nyheter/sko...bakom-hornet-/
Citat:
Har du försökt att ta detta vidare och larma om situationen för dig själv eller de aktuella barnen?

– Aldrig i livet att jag skulle göra en orosanmälan. Jag vill inte ha problem. För det andra blir det aldrig någon fortsättning. Det stannar bara där.
Senast redigerad av redrik.feinfeldt 2022-12-23 kl. 19:40.
Citera
2022-12-23, 19:22
Medlem
Rashygiens avatar
Satt och funderade på hur vi på bästa sätt skulle kunna trolla dessa tomtar. Sen började jag undra om det inte är vi som blir trollade. Är det här en Konstfacksgrej?
Citera
2022-12-23, 19:26
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Satt och funderade på hur vi på bästa sätt skulle kunna trolla dessa tomtar. Sen började jag undra om det inte är vi som blir trollade. Är det här en Konstfacksgrej?

Jag tror de rökt för mycket.
Ingen av de var såhär för ett års sedan.

Det är nu det är så sjukt.
De är ju helt allvarliga.
Citera
2022-12-23, 19:28
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Satt och funderade på hur vi på bästa sätt skulle kunna trolla dessa tomtar.
Totalt onödigt och kontraproduktivt.
Citera
2022-12-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Varför?
Vad menar dom?

Det vet nog bara dom! Kanske psykotiska och lever i ”sin värld”? De verkar ju ha en egen verklighet där alla utomstående inte är vatten värda.
Citera
2022-12-23, 19:32
Medlem
Jobbar dom inte? Så gamla tjejer som bor hemma
Citera
2022-12-23, 19:32
Medlem
Inspirerad av DogHouse vill jag börja med att citera Leonardo Da Vinci:
"There are three classes of people: those who see, those who see when they are shown, those who do not see".
Detta citat tycker jag summerar hela nätcirkusen kring DogHouse.

Jag har följt doghouse sen innan de blev "kända" på youtube och måste säga att jag tycker det är märkligt att så många på Flashback missförstår dem och att det är väldigt otäckt det som nu hänt.
Är det verkligen en slump allt som nu hänt så måste det vara samma typ av slump som att vår statsminister gjort sig skyldig till barnhandel!

1. Först skickas både kronofogden och socialen till familjen på kort tid. Slump?
2. Efter att familjen motsatt sig detta och deras video där de gör motstånd mot vad de upplever vara total orättvisa blir virala så börjar deras youtubeklipp där de berätta om sin verklighet att saboteras med märkliga tekniska strul som gör att de inte kan få ut sitt budskap!
3. Detta tvingar DogHouse åka in till stan för att handla ny teknik och då av en "slump" så är bussen DogHouse färdas i med om en dödsolycka! Inte helt olik den olycka Lars Vilks var med om vilket även Dog House i flera videos tagit upp som ett omen.
Dog House klarar sig med mindre skador men en chaufför avlider. Fruktansvärt!
4. När den nya tekniken är på plats i hemmet så rövas plötsligt DogHousebabyn bort och Lisa försvinner. Wtf!

Tror ni verkligen allt detta är en slump?
För er som tycker att DogHouse är konstiga för att ni inte förstår vad de pratar om - varför inte ställa frågor i tråden så att folk som förstår kan förklara för er? Det är väl inte DogHouse fel att ni är ignoranta och opålästa?
Det mesta som sägs i DogHouse videos (och även Peters egna videos) är sådant som kan verifieras som sanning för den som tar sig tid att kolla upp fakta. Klart att man måste vara öppen och påläst för att förstå vissa saker, men det är också det kanalen handlat om. Att göra människor uppmärksamma på den dolda korruptionen i samhället, det som ni inte visste fanns.

Har ingen av er som tycker DogHouse är konstiga och att bortrövandet av babyn var "rätt"(sic!) funderat på t ex varför Rebecca i "Annika Bergström, att våga"-videon påstår sig citera Da Vinci med orden "det enda botemedlet mot pesten är sanningen".
Ni som inte fattar ska få lite ledtrådar här. Da Vinci har inte sagt detta men han har sagt väldigt mycket annat som inspirerat DogHouse. Da Vinci är känd för att uppmuntra människor att vara öppna för ny kunskap och att söka sanningen. Han likställer i flera kända citat fasciststaten med den intetsägande folkmassa som upprätthåller fasciststatens makt genom att lyda den blint. Flera saker som idioter i tråden har tagit upp som argument för att DogHouse är knäppa eller för att det var rätt att babyn togs ifrån dem är egentligen direkt inspirerade av Da Vinci! Som t ex har flera kommenterat DogHouse skrik som att det skulle vara tecken på att de inte är friska. Wtf.
Vad säger ni om detta:
"Where there is shouting, there is true knowledge"
Vad säger ni om detta:
"Nothing strengthens authority so much as silence"
Vad säger ni om detta:
"I have been impressed with the urgency of doing. Knowing is not enough; we must apply. Being willing is not enough; we must do"
Känner ni inte er träffade av detta:
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"
För det är enbart era förutfattade meningar som gör att ni inte förstår DogHouse!
Men då ska ni veta att:
"The noblest pleasure is the joy of understanding"

Dessa citat och många fler finner ni här:
https://www.brainyquote.com/authors/...a-vinci-quotes

Jag hoppas att detta kanske öppnar ögonen för några av er. DogHouse behöver all hjälp de kan få nu!
Kan inte själv fatta att babyn och Lisa är borta och att Rebecca nästan dog!

Tillägg:
Nu undrar kanske vissa av er varför Rebecca då påstod att Da Vinci sagt detta som han inte har sagt. Tänk efter noga! Ledtråd: SVT (DogHouse refererar ofta till SVT).
Senast redigerad av FreshMint 2022-12-23 kl. 19:40.
Citera
2022-12-23, 19:39
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Totalt onödigt och kontraproduktivt.

Totalt onödigt för dig är humor för någon annan. Sitta i soffan och dricka sig mysfull på glögg och äta pepparkakor samt bedriva lite gammal hederlig trollning låter som bra fredagsunderhållning för mig.
Citera
2022-12-23, 19:44
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jag tror de rökt för mycket.
Ingen av de var såhär för ett års sedan.

Det är nu det är så sjukt.
De är ju helt allvarliga.

Har hört att röka gräs kan trigga fram en psykos hos vissa men att det ska vara väldigt ovanligt. Vad är oddsen för att alla i huset får psykos? Är det spice eller crack som röks?

Känner du dessa tomtar personligen?
Citera
2022-12-23, 19:44
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshMint
Inspirerad av DogHouse vill jag börja med att citera Leonardo Da Vinci:
"There are three classes of people: those who see, those who see when they are shown, those who do not see".
Detta citat tycker jag summerar hela nätcirkusen kring DogHouse.

Jag har följt doghouse sen innan de blev "kända" på youtube och måste säga att jag tycker det är märkligt att så många på Flashback missförstår dem och att det är väldigt otäckt det som nu hänt.
Är det verkligen en slump allt som nu hänt så måste det vara samma typ av slump som att vår statsminister gjort sig skyldig till barnhandel!

1. Först skickas både kronofogden och socialen till familjen på kort tid. Slump?
2. Efter att familjen motsatt sig detta och deras video där de gör motstånd mot vad de upplever vara total orättvisa blir virala så börjar deras youtubeklipp där de berätta om sin verklighet att saboteras med märkliga tekniska strul som gör att de inte kan få ut sitt budskap!
3. Detta tvingar DogHouse åka in till stan för att handla ny teknik och då av en "slump" så är bussen DogHouse färdas i med om en dödsolycka! Inte helt olik den olycka Lars Vilks var med om vilket även Dog House i flera videos tagit upp som ett omen.
Dog House klarar sig med mindre skador men en chaufför avlider. Fruktansvärt!
4. När den nya tekniken är på plats i hemmet så rövas plötsligt DogHousebabyn bort och Lisa försvinner. Wtf!

Tror ni verkligen allt detta är en slump?
För er som tycker att DogHouse är konstiga för att ni inte förstår vad de pratar om - varför inte ställa frågor i tråden så att folk som förstår kan förklara för er? Det är väl inte DogHouse fel att ni är ignoranta och opålästa?
Det mesta som sägs i doghouse videos (och även Peters egna videos) är sådant som kan verifieras som sanning för den som tar sig tid att kolla upp falta. Klart att man måste vara öppen och påläst för att förstå vissa saker, men det är också det kanalen handlat om. Att göra människor uppmärksamma på den dolda korruptionen i samhället, det som ni inte visste fanns.

Har ingen av er som tycker DogHouse är konstiga och att bortrövandet av babyn var "rätt"(sic!) funderat på t ex varför Rebecca i "Annika Bergström, att våga"-videon påstår sig citera Da Vinci med orden "det enda botemedlet mot pesten är sanningen".
Ni som inte fattar ska få lite ledtrådar här. Da Vinci har inte sagt detta men han har sagt väldigt mycket annat som inspirerat DogHouse. Da Vinci är känd för att uppmuntra människor att vara öppna för ny kunskap och att söka sanningen. Han likställer i flera kända citat fasciststaten med dem folkmassa som upprätthåller fasciststatens makt genom att lyda blint. Flera saker som idioter i tråden har tagit upp som argument för att DogHouse är knäppa eller för att det var rätt att babyn togs ifrån dem är egentligen direkt inspirerade av Da Vinci! Som t ex har flera kommenterat DogHouse skrik som att det skulle vara tecken på att de inte är friska. Wtf.
Vad säger ni om detta:
"Where there is shouting, there is true knowledge"
Vad säger ni om detta:
"Nothing strengthens authority so much as silence"
Vad säger ni om detta:
"I have been impressed with the urgency of doing. Knowing is not enough; we must apply. Being willing is not enough; we must do"
Känner ni inte er träffade av detta:
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"
För det är enbart era förutfattade meningar som gör att ni inte förstår DogHouse!
Men då ska ni veta att:
"The noblest pleasure is the joy of understanding"

Dessa citat och många fler finner ni här:
https://www.brainyquote.com/authors/...a-vinci-quotes

Jag hoppas att detta kanske öppnar ögonen för några av er. DogHouse behöver all hjälp de kan få nu!
Kan inte själv fatta att babyn och Lisa är borta och att Rebecca nästan dog!

Tillägg:
Nu undrar kanske vissa av er varför Rebecca då påstod att Da Vinci sagt detta som han inte har sagt. Tänk efter noga! Ledtråd: SVT (DogHouse refererar ofta till SVT).

Kamma dig nu. Alla som följt Doghouse dessa veckor visste det här skulle hända. Sluta underblåsa deras konspirationsteorier och påhitt. Det är inte svårare än att de kunde sett till att någon i hushållet har ett arbete, betalar av på skulderna och fått huset rustat till att klara lägsta nivå av "life support". Det är inte någon raketforskning vi pratar om. Gruppen skulle kunna rodda hushållet på 15 000 kr/mån i total fast inkomst och då sett till att pojken är säker och har vad han behöver. Nu blev det bara tragik av allt istället.

Rebecka säger att hjälpen de behöver är "Sveriges bästa advokat". Nej, hjälpen de behöver är från någon som kan få dem att hjälpa sig själva. Ingen utomstående kan lösa deras problem utan egen insats från gruppen.

Med det sagt så är det inte kul att se en tjej gråta och vara så ledsen som Rebecka är. Det gör faktiskt lite ont.
Citera
2022-12-23, 19:45
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Totalt onödigt för dig är humor för någon annan. Sitta i soffan och dricka sig mysfull på glögg och äta pepparkakor samt bedriva lite gammal hederlig trollning låter som bra fredagsunderhållning för mig.

Det var folk som gjorde det, trollade med deprimerande person, sluta med att han hängde sig i en nätverkskabel i livesändning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in