Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-18, 22:34
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Äh. Det här verkar vara nån jävla Hans Schenkekopia som piskar sina två kvinnor och nu plötsligt blir störda av verkligheten. Dom tycks ha slutat att betala räkningar - totalt uppe i det blå. Den ena kvinnan filmar och den andre grälar på polisen och fogden. Den senare verkar vara på avtändning eller nåt. Ganska söt. Man undrar vad hon ser hos den här gamla skitnödiga gubben. Vägtullar = trängselskatt har dom inte betalt uppfattade jag. Men hela deras hus var utmätt. Förmodligen har dom inte heller betalat sina huslån killgissar jag. Tydligen så löses denna trio upp när dom inte längre har nåt råtthål att piska varandra i.
Ingen av dom jobbar väl. Ingen drar i såna fall in pengar till hushållet. Klart det går åt helvete.

Ett stort jävla TÄNKTE INTE PÅ DET.

Vet inte varför det verkar vara en så vanlig galning-grej, att man tror att man bara kan skita i att betala räkningar som man tycker är orättvisa. Just det där fixa idén om att man har RÄTT, verkar kunna ställa till det rejält i skallen på en del.
Citera
2022-12-18, 22:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Gjorde bara en snabb reflexion då jag kände igen tema Wallenberg och IG Farben..något som C N är mycket upptagen av . Carl Norberg är dessutom en bra föredragshållare men med en berättarstil som lätt kan skapa förvirring hos svagare intellekt. Men som sagt ..bara min spontana reflexion.

Du är inte den enda som reflekterar över Carl Norberg
(Notera att han även har en smula hampa uppe på mössan)
https://www.youtube.com/watch?v=8dUOJktjowY

Carl Norberg är svår, utan att kritisera mitt eget intellekt.
Citera
2022-12-18, 22:37
Medlem
Lisa har ju total kontroll över Rebecka också, tror inte Rebecka skulle våga vädra funderingar på att dra därifrån själv.
Citera
2022-12-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Ja hon Lisa påminner mkt om tex medlemmar ur westboro baptist church, alltså i den hetsiga rabblade tonen mot folk utifrån, tex myndigheter. Sektlikt..i bubblan.
Och också denna envisa hållning att misstro och ifrågasätta de enklaste uppgifter för att göra det helt omöjligt att kommunicera med dem. De kan stå och läsa innantill och hur tydligt det än är formulerat så "kan" de inte förstå vad som avses med texten. När de får ett rakt svar på en rak fråga så avbryter de genast och skriker att de inte vet vad som menas och ifrågasätter om de verkligen är riktiga poliser eller skådespelare i ett led av en konspiration. Om myndighetspersoner verkligen heter det som de utger sig för. Att de aldrig har delgivits någonting alls i hela sina liv trots att de är överbevisade.

Jisses.
Citera
2022-12-18, 22:43
Medlem
Citat:
Lisa har ju total kontroll över Rebecka också, tror inte Rebecka skulle våga vädra funderingar på att dra därifrån själv.
Inte just idag kanske men hon vet att hon kan och någon annan dag kanske det är viktig kunskap.
Citera
2022-12-18, 22:45
Medlem
Skrattar så jag gråter när jag läser tyskens kommentarer på Youtube. Det där med att inte mata trollen har han förmodligen aldrig hört talas om. Med all sannolikhet kommer kanalen att explodera med människor som försöker göra sitt yttersta för att provocera. Galenskap förefaller det finnas gott om.
Citera
2022-12-18, 22:46
Avstängd
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Det man närmast behöver fråga sig, är hur både Lisa och Rebecca kan ge ett så fundamentalt annat uttryck nu, jämfört med till exempel DENNA VIDEO från 17 juni.

De är sansade och lugna och innehållet är helt normalt. Lisa domderar inte och Rebecca är den som för samtalet. Som alla andra videor som hon spelat in där hon dokumenterar deras liv på gården.

Märkligast var nästan videon om alla 8 tält tysken äger varav flera stod uppsatta på gården. Är han en prepper också tro? Han gav ett då lugnt och sansat intryck i den videon att det för ett tag inte kändes som samma person som vrålade "tänk på linken mellan IG Farben och Auschwitz!!!" alldeles nyss.

Så vad exakt har hänt sedan dess, och hur många hekto har de inhalerat?

Så sluta dra förhastade slutsatser både om den konstellation de lever i men även att basera hela synen på de som individer utifrån de hysteriska nya videos de laddar upp.

Edit: La till några rader.
Hm, ja. Det där verkar ju vara två helt andra tjejer. Något har ju hänt det sista halvåret och det kanske inte är konstigare än att verkligheten kommit ikapp drömmen om en enkel och avslappnad tillvaro med egenodlade morötter. Tälten som jag såg i bakgrunden på en annan thumbnail gissar jag är för odling.

Ja, det är det jag menar. Jag ser en högst okomplicerad resa framför mig där Rebecca blivit ung vuxen och avsäger sig mer och mer av sitt tidigare ytliga leverne och börjat leva ut sin frihet i detta kollektiv med odling och något slags andligt och "naturligt" hopkok, hennes åsikter klaffar säkert väl med Lisas och tyskens alternativa livssyn med tillhörande myndighetsförakt.

De har nog bara gött varandra i sin trygga haschbubbla och som grädde på moset har de fått bekräftat sin outsideridentitet när de fått myndigheterna mot sig, nu blir de rättshaverister och dit är steget väldigt kort.

De vill bara leva enkelt och alternativt men har nu totalt syltat in sig i denna härva vilket får de att visa sina värsta sidor och det inför hela internet. Och naiva som de är, tror de att folk faktiskt hejar på, och de känner sig modiga och starka medan merparten av oss bara tycker de är patetiska Q-Anon-doftande blådårar.

Att Rebecca skulle vara snärjd av de övriga är så dumt så att det finns inte, snarare att de två blåögda tjejerna far illa för att de bor hos en alltför konspiratoriskt och aggressivt lags herre.
Citera
2022-12-18, 22:49
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Det man närmast behöver fråga sig, är hur både Lisa och Rebecca kan ge ett så fundamentalt annat uttryck nu, jämfört med till exempel DENNA VIDEO från 17 juni.

De är sansade och lugna och innehållet är helt normalt. Lisa domderar inte och Rebecca är den som för samtalet. Som alla andra videor som hon spelat in där hon dokumenterar deras liv på gården.

Märkligast var nästan videon om alla 8 tält tysken äger varav flera stod uppsatta på gården. Är han en prepper också tro? Han gav ett då lugnt och sansat intryck i den videon att det för ett tag inte kändes som samma person som vrålade "tänk på linken mellan IG Farben och Auschwitz!!!" alldeles nyss.

Så vad exakt har hänt sedan dess, och hur många hekto har de inhalerat?

Så sluta dra förhastade slutsatser både om den konstellation de lever i men även att basera hela synen på de som individer utifrån de hysteriska nya videos de laddar upp.

Edit: La till några rader.
Vad som hänt är att skulderna de lagt åt sidan och inte brytt sig ett skit om eller om det nu är gubbens så än mindre har de brytt sig i dem och så nu helt plötsligt blir de varse att de är på väg att bli av med deras drömhus där de planerat ha en från samhället skyddad tillvaro. Det bara brast för dem.
Citera
2022-12-18, 22:50
Medlem
Jag börjar mer och mer tycka synd om tysken. Har kollat på många av hans video. Man märker att han har varit väldigt ensam och han är absolut en udda fågel.
Han har trillat ner i the rabbit hole om the deepstate efter kollat på Carl norberg (De fria) på youtube och vill säkert bli som han och nu delvis besatt av detta.

I videon där Socialtanten var och kollade i huset nämner han själv att han inte ville att Lisa skulle flytta dit pga av husets skick och han vet inte riktigt hur det blev så.
Han vill nog bara spela lite tuff för kameran eller blir han bara sån när det är en stressad/pressad stund i livet, alla taggarna utåt.
Jag ville att han skulle vara en komplett galning men det är han sannolikt inte.

Bara kolla på detta korta klippet när han står utanför någon affär, verkar hur trevlig som helst.
https://www.youtube.com/watch?v=rvZ0_NP7J4c

Dottern däremot verkar inte klok någonstans uppspärrade ögon, pratar ner allt och alla, manipulerar, bara hennes åsikt som gäller och har väldigt svår att kontrollera sin känslor. Det är sannolikt hon som näslat sig in i huset och utnyttjar.
Citera
2022-12-18, 22:51
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ja hon Lisa påminner mkt om tex medlemmar ur westboro baptist church, alltså i den hetsiga rabblade tonen mot folk utifrån, tex myndigheter. Sektlikt..i bubblan.

det måste väl finnas någon numerär gräns i definitionen av sekt. kan tre personer vara en sekt? två personer? en person?
Citera
2022-12-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vet inte varför det verkar vara en så vanlig galning-grej, att man tror att man bara kan skita i att betala räkningar som man tycker är orättvisa. Just det där fixa idén om att man har RÄTT, verkar kunna ställa till det rejält i skallen på en del.
Och har man så jävla rätt så är det ju bara att bestrida kravet och därmed göra Kronofogden helt maktlös. Då blir det upp till borgenären att driva kravet framgångsrikt i domstol för att ge KF nya och bättre muskler. KF är ju inte den som bestämt att någon ska betala och hur mycket men bestrider man inte om man vet att man inte ska betala så kör de ju bara på.

Nu är det ju inte så vanligt att kraven är så felaktiga som folk gärna vill påskina men att inte ens bestrida utan i efterhand stå och skrika om bajs med en öl i handen målar ju inte direkt upp en bild av att man har den koll som man påstår.
Citera
2022-12-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det måste väl finnas någon numerär gräns i definitionen av sekt. kan tre personer vara en sekt? två personer? en person?

Sektlikt i sättet att bete sig menar jag, inte att det är en sekt.

De verkar leva i någon slags hjärntvättad bubbla.
Senast redigerad av Engback 2022-12-18 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in