Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-12, 21:57
Medlem
Hans videor börjar kännas rejält trötta nu. Ofta nöjer jag mig med vad som skrivs här. Ändå kan jag inte låta bli att fundera över vad det ska bli av honom.

Att han skulle bita ihop och skaffa ett jobb och så småningom en egen bostad känns inte så sannolikt. Att han skulle underordna sig Soc krav för att få försörjningsstöd känns inte heller så troligt. Vete tusan vart hans liv är på väg!
Citera
2023-05-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Hans videor börjar kännas rejält trötta nu. Ofta nöjer jag mig med vad som skrivs här. Ändå kan jag inte låta bli att fundera över vad det ska bli av honom.

Att han skulle bita ihop och skaffa ett jobb och så småningom en egen bostad känns inte så sannolikt. Att han skulle underordna sig Soc krav för att få försörjningsstöd känns inte heller så troligt. Vete tusan vart hans liv är på väg!
Antagligen tänker han flytta in på äldreboende relativt snart eller så hamnar han på finkan.
Citera
2023-05-12, 23:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
https://youtu.be/-Ew56_GmgRc?t=1130

Alltid dessa 20 minuter som skall in på YT...

Roligt från videon där han nämner att det är tråkigt att gå längs de stora bilvägarna, för att det är för mycket bilar där. No shit.

Vidare så klagar han nu på skogen. Klagar på att den är så obekväm att gå i. Han alluderar till att det borde finnas tillrättalagda stigar så man kan enkelt promenera i skogen. Naturen är tydligen för jobbig för tysken när den är helt naturlig...

Intressant också att denna "naturmänniskan" börjar prata om att han skulle gärna ta lift med en traktor. Samt att han fortsatt gärna tar emot mat och andra allmosor.

Han är verkligen en sann överlevare i naturen den där Mörten, som tidigare hajpat sig nästan som en tysk motsvarighet till "Bear" Grylls!

Med lite tur så kliver fanskapet fel och hamnar i grillen på en Scania.
Citera
2023-05-12, 23:27
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Han är inte i närheten av att kliva fel, allt han gör är noga uträknat tillsammans med Tom L förvånar mig inte en sekund om Tom plötsligt räddar honom på något obegripligt sätt.
Hunden är det värre med som får äta kadaver, karln är troligen överintelligent så vi inte hänger med, i alla fall inte jag efter att försökt höra vad karln säger. Wow mummel wow på högsta volymen
Citera
2023-05-12, 23:54
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Han hade det bra nog på verandan. Nu står tältet på en parkeringsplats. Ett nerköp. Troligen har han bråttom att kassera in sina matkuponger innan giltighetstiden går ut. Till varje pris om han så ska behöva lifta med en traktor.
Citera
2023-05-13, 01:00
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Hunden är det värre med som får äta kadaver, karln är troligen överintelligent så vi inte hänger med, i alla fall inte jag efter att försökt höra vad karln säger. Wow mummel wow på högsta volymen

Att namedroppa Goethe, Nietzsche, Einstein, Heisenberg, Schrödinger, Erdinger, kvantfysik och dubbelspaltexperiment,
utan att ha en susning vad man pratar om, är inget tecken på intelligens.
Däremot är att gå på Fjortofs GEET-fantasier en rätt bra indikation på att man är rejält korkad.
Citera
2023-05-13, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Antagligen tänker han flytta in på äldreboende relativt snart eller så hamnar han på finkan.

Ett äldreboende vore nog en perfekt tillvaro för tysken. Mat serverad flera gånger om dagen och gott om åhörare för hans konspirationsteorier i de gemensamma lokalerna. Problemet är bara att en 57-åring inte får en plats på ett sådant boende om han inte är rejält dement.
Citera
2023-05-13, 08:47
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Vad är gubbjävelns riktiga namn?
Citera
2023-05-13, 09:27
Medlem
Citat:
Han kommer aldrig få en plats på äldreboende, är frisk i kroppen och knoppen om än konstig.
Han hamnar väl i någon stad o driver omkring där. Lättare att få tag på mat o pengar där det finns folk.
Citera
2023-05-13, 09:27
Medlem
Hookes avatar
https://www.ratsit.se/19660204-Bert_...5QaFzNA_BOyFD0
Citera
2023-05-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Vad är gubbjävelns riktiga namn?
Bert Peter Åkerblom är "gubbjävelns" riktiga namn.
Citera
2023-05-13, 10:51
Medlem
Citat:
Bert Peter Åkerblom är "gubbjävelns" riktiga namn.

Ja, med förtydligande av att Bert är förnamnet och ”Peter Åkerblom” är efternamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in