Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-16, 16:59
  #1
Medlem
PyroPelles avatar
Någon som testat High on Life? Verkar få blandad kompott bland recensenterna, tydligen grym Rick & Morty-humor men spelet i övrigt verkar ha en del problem såsom spelbarhet, stridssystemet m.m.

Sugen på detta då jag gillar Rick & Morty (i alla fall de första säsongerna innan det blev lite väl mycket meta) men vet inte om det är värt fullpris.
Citera
2022-12-16, 17:02
  #2
Medlem
Testade och gav upp efter drygt en timme. Hemsk Chromatic Aberration som man enbart kan stänga av genom att redigera en text fil, icke-justerbar FOV vilket gör en åksjuk.

PC versionen är ett skämt. Kommer inte att spela förrän ovanstående är åtgärdat.
Citera
2022-12-19, 19:34
  #3
Medlem
Verkar intressant. Provar det nog framöver.
Citera
2022-12-21, 21:35
  #4
Medlem
PyroPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigSvensk
Testade och gav upp efter drygt en timme. Hemsk Chromatic Aberration som man enbart kan stänga av genom att redigera en text fil, icke-justerbar FOV vilket gör en åksjuk.

PC versionen är ett skämt. Kommer inte att spela förrän ovanstående är åtgärdat.

Hm, ok! Vet du om Chromatic Aberration även är till Xbox-versionen? Antar det inte går att stänga av genom textfil där i så fall.
Citera
2022-12-21, 21:41
  #5
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPelle
Någon som testat High on Life? Verkar få blandad kompott bland recensenterna, tydligen grym Rick & Morty-humor men spelet i övrigt verkar ha en del problem såsom spelbarhet, stridssystemet m.m.

Sugen på detta då jag gillar Rick & Morty (i alla fall de första säsongerna innan det blev lite väl mycket meta) men vet inte om det är värt fullpris.
Har kört det i någon timme på Xbox Series X. Man får nog ta det för vad det är, inte speciellt välpolerat men ändå en rolig bagatell som man klarar av på 8-10 timmar. Inget jag skulle betala 600 kronor för, men eftersom det är gratis med Game Pass så var det ju inget att fundera på.
Citera
2022-12-24, 19:10
  #6
Medlem
Bassplays avatar
Vänta tills det ligger på max 200 kr. Lovar att det inte är värt mera om du inte är någon super autistisk Rick and Morty fan.
Citera
2023-01-02, 00:36
  #7
Medlem
Finns ett hemligt slut som är värt att kollas upp när man spelat klart.https://www.youtube.com/watch?v=N7Ba1u2B04E
Citera
2023-01-02, 12:03
  #8
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Vänta tills det ligger på max 200 kr. Lovar att det inte är värt mera om du inte är någon super autistisk Rick and Morty fan.
Det finns ju på gamepass, så man måste inte köpa det ö.h.t.
Citera
2023-01-02, 12:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det finns ju på gamepass, så man måste inte köpa det ö.h.t.

Eller hur och gamepass ultimate kostar bara 10kr i månaden drygt, så inget att gråta över
Citera
2023-01-02, 14:01
  #10
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det finns ju på gamepass, så man måste inte köpa det ö.h.t.
Jo , jag såg det häromdagen
Citera
2024-04-04, 23:08
  #11
Medlem
Har spelat ut det ikväll och ja, det är fortfarande buggigt. Ett okej spel men tyvärr inte så roligt som jag hade hoppats. Intro-sekvensen är väldigt kul och finns några roliga passager i spelet men för det mesta är det tyvärr ganska lamt. Man fick iaf. svettas en droppe eller två i några bossfighter när man körde på den högre svårighetsgraden, alltid något!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback