• 9
  • 10
2022-12-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
114 14? Tre timmars väntetid. Ytterligare ett exempel på ett samhälle i förfall!
ja 114 14 är ett jävla skämt.

dags för något mellanting mellan "någon håller på att dö" och "ringer ni tillbaka om 3 dagar är jag nöjd"

har flertalet gånger bevittnat brott utan direkt personskada och placerats i kö över 30 min, och således gett upp. mitt ansvar som hederlig medborgare som vill rapportera brott har en viss tröskel för vad jag anser är värt min tid.

när vi ändå är på spåret, varför har vi inte dubbla akutmottagningar?

något mittemellan att vara knivskadad och ett vanligt benbrott, båda akut men bör inte påverka varandras kötid
Citera
2022-12-26, 14:41
Medlem
wwrs avatar
Jag kollade lite om försäkringar som diskuterades. Jag fick alltså ersättning för överfall när jag fick en måttlig knviskada. Jag tror det kom från ett vanligt "tillägg" till hemförsäkringen och gäller t.ex. även om man varit bortrest länge. Men det bästa är att ha ett speciellt reseskydd som inte är alltför dyrt och verkar ge en billigare försäkring om man tvingas avboka resa pga sjukdom (med läkarintyg), jämfört med vad biljett-apparna säljer. Men alla måste ju kolla med sina försäkringsbolag.

Det viktiga med rån är i alla fall att alltid bara släppa grejorna. Lugna rörelser och bara gör som rånaren säger. De är proffs och även om de inte har pistol så kan de ha någon batong eller liknande. Alla som reser i Sydamerika vet det. I mitt fall kom killen bakifrån och ryckte väskan och telefonen. Det blev en reflex att hålla kvar i telefonen och jag hade tur som bara fick en måttlig knivskada. Det var en av polisens frågor "Höll du kvar i telefonen? - Ja, ja, det kan bli en reflex." sade han. Tänk på president Moreno som sitter i rullstol efter ett rån (jag vet inte hur det gick till) Släpp bara sakerna. En kompis till Johan Gustafsson blev ihjälskjuten när han motsatte sig kidnappningen.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in