Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-23, 19:20
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
trams, betala nu, gäller bägge psn och game pass

Du kan väl läsa? Har aldrig behövt!
Citera
2022-12-23, 22:51
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket

har alltid kostat att spela online på xbox, i annat fall så är beloppet reserverat
Citera
2022-12-23, 23:11
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Rdr2 inget gratisspel? Jag har köpt det i fysisk form. Har aldrig upplevt att man ska betala varje månad för att kunna spela online!
Kollade upp min historik både bland prenumerationer och konto och där står det att jag endast förbrukat en 3månaders Xbox Live Gold som jag antar ingick med konsolen eller något annat spel. Den utgick 20/4/2021. Återkommande fakturering: Av.
Såg nu att jag har $15 i Microsoft account credit.
Fattar ingenting.
RDR2's online-del blev gratis för ungefär ett år sedan.
Citera
2022-12-23, 23:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Men skriv då vilka spel du spelat online gratis. Finns inte på kartan att du ensam i hela världen kan spela online gratis när alla andra måste betala för det.

Vissa såkallade F2Play spel kan man spela utan abonnemang. Sen bjuder både Sony och Microsoft på gratisperioder då och då. Precis som att vissa utvecklare gör detsamma med sina enskilda spel.

Vad jag kan se är RDR fortfarande bakom paywall. Men där man haft olika perioder gratis eller bjudit på onlinedelen via PSNow
Citera
2022-12-24, 00:02
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men skriv då vilka spel du spelat online gratis. Finns inte på kartan att du ensam i hela världen kan spela online gratis när alla andra måste betala för det.

Vissa såkallade F2Play spel kan man spela utan abonnemang. Sen bjuder både Sony och Microsoft på gratisperioder då och då. Precis som att vissa utvecklare gör detsamma med sina enskilda spel.

Vad jag kan se är RDR fortfarande bakom paywall. Men där man haft olika perioder gratis eller bjudit på onlinedelen via PSNow
Rdr2 och Gta har jag aldrig betalat för att spela online.
Citera
2022-12-24, 00:11
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
RDR2's online-del blev gratis för ungefär ett år sedan.

Nej, det var där jag blev tvungen att välja betalningssätt. Kan du utveckla mer?
Citera
2022-12-24, 01:20
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Nej, det var där jag blev tvungen att välja betalningssätt. Kan du utveckla mer?
Kan nog inte utveckla mer än så.
Alla spel som är gratis kan jag spela online gratis iaf.
Helt idiotiskt eftersom jag därför aldrig någonsin köper ett spel längre. I helvete att jag betalar för att få använda mitt eget internet.
Citera
2022-12-24, 02:22
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Kan nog inte utveckla mer än så.
Alla spel som är gratis kan jag spela online gratis iaf.
Helt idiotiskt eftersom jag därför aldrig någonsin köper ett spel längre. I helvete att jag betalar för att få använda mitt eget internet.
Tack!! Därför jag inte fattar detta!
Citera
2022-12-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
men gör det då..

Jag har redan 3st.
Citera
2023-02-28, 14:58
Medlem
mensverkets avatar
Avbröt förnyad prenumeration automatiskt 2 dagar innan.
Prenumerationen avbröts helt. Fyfan va pissigt!

Detta va första och enda gången jag betalat för att spela xbox online.

Jävla konstigt alltså!
Citera
2023-03-13, 22:21
Medlem
Snavade över denna tråd när jag sökte efter billigast möjliga Xbox Game Pass.

Kan bara instämma med skaran som tycker det är märkligt att du lyckat spela gratis online hittils.

För såvitt jag vet har både Xbox och Playstation sedan mååånga år tillbaka krävt betalt för online-spelande. Oavsett om du köpt spelet eller ej ses onlinespelandet som en separat tjänst de vill ha kosing för.

Det är såpass gammalt om man googlar saker kring "why does it cost money to play xbox online" så får man mest trådar kring 2019 eller tidigare.

Exempel: två random trådar från googles förstsida av resultat
https://www.quora.com/Why-does-Xbox-...-online-gaming och https://www.reddit.com/r/PS4/comment...r_online_play/

Om man exempelvis köper ett EA Sport-spel idag och vill spela online så måste man ha nån slags prenumeration. Antingen Xbox Game Pass ultimate ($14.99 i månaden via konsolen, fast går att hitta billigare på diverse fuffensbutiker) eller $4.99 i månaden för EA Play.

Sen är det förvisso så att om man köper Xbox Game Pass får man också ladda ned massa gratis spel varje månad - men det är ju en klen tröst om man bara köpt ett spel och bara vill spela det spelet online och skiter i allt annat.
Senast redigerad av MarcoBolan 2023-03-13 kl. 22:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in