Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-17, 14:24
Medlem
mensverkets avatar
Startade upp ett spel inatt, runt halv 1. Då blev jag omdirigerad till att välja mellan Xbox Live och Game Pass. Jag har aldrig behövt betala sedan jag köpte konsolen omkring 2017.
Vad är detta för trams?
Måste man betala varje månad för att kunna spela online?
Varför har jag sluppit ända tills idag?

*Spelet är Red Dead Redemption 2 för övrigt. Ett spel som Rockstar har övergett och aldrig kommer lansera nytt material till.
Citera
2022-12-17, 21:13
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Startade upp ett spel inatt, runt halv 1. Då blev jag omdirigerad till att välja mellan Xbox Live och Game Pass. Jag har aldrig behövt betala sedan jag köpte konsolen omkring 2017.
Vad är detta för trams?
Måste man betala varje månad för att kunna spela online?
Varför har jag sluppit ända tills idag?

*Spelet är Red Dead Redemption 2 för övrigt. Ett spel som Rockstar har övergett och aldrig kommer lansera nytt material till.
Det är väl isåfall för att du aldrig spelat online på XboxOne förut. Subscription för att spela online har varit en grej i mer än 10 år nu.
Citera
2022-12-18, 00:43
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det är väl isåfall för att du aldrig spelat online på XboxOne förut. Subscription för att spela online har varit en grej i mer än 10 år nu.

Nej. Har spelat flera spel online i ungefär ett år. Har kört single player innan dess.
Citera
2022-12-18, 05:12
Medlem
EnDumSosses avatar
Spel som är gratis går att spela online gratis som t ex Warzone, Apex Legends, Fall Guys etc.
Spel du köper måste du betala för att få spela online på.

Det är så jävla dumt så klockorna stannar.
Citera
2022-12-18, 06:04
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Tycker oxå de är sjukt att man ska köpa en konsol du inte kan använda fullt ut utan att betala 100-150kr VARJE månad i slutändan har du fan köpt 10konsoler, har ett Xbox series x som nu bara står då jag köpte dator mycket bättre enligt mig… tråkiga är att alla konsoler är lika me att betala för att spela online, dock har Xbox vart sena med de då playstation kom på ps3? Tror jag att pröjsa för ps+ för att spela online skadat….

Fast grejen är att jag aldrig behövt betala förut
Citera
2022-12-18, 09:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Nej. Har spelat flera spel online i ungefär ett år. Har kört single player innan dess.
Vilka spel?
Citera
2022-12-18, 11:23
Medlem
när jag köpte mitt xbox fick jag 1år gratis gamepass ultimate, kanske du hade samma som nu löpt ut? tror du kan see det i historiken någonstans
Citera
2022-12-19, 13:35
Medlem
swebarbs avatar
Låter jättekonstigt du inte behövt betala alla dessa år för att spela online, Red dead 2 är ju inget gratisspel så svårt säga vad som hänt,, även om du hade 1 år gratis när du köpte konsollen men du har spelat längre än så gratis säger du.... Men så är det idag oavsett som det är xbox eller playstation ska man spela online så kostar det pengar förutom gratisspelen då..
Citera
2022-12-19, 16:04
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Låter jättekonstigt du inte behövt betala alla dessa år för att spela online, Red dead 2 är ju inget gratisspel så svårt säga vad som hänt,, även om du hade 1 år gratis när du köpte konsollen men du har spelat längre än så gratis säger du.... Men så är det idag oavsett som det är xbox eller playstation ska man spela online så kostar det pengar förutom gratisspelen då..

Rdr2 inget gratisspel? Jag har köpt det i fysisk form. Har aldrig upplevt att man ska betala varje månad för att kunna spela online!
Kollade upp min historik både bland prenumerationer och konto och där står det att jag endast förbrukat en 3månaders Xbox Live Gold som jag antar ingick med konsolen eller något annat spel. Den utgick 20/4/2021. Återkommande fakturering: Av.
Såg nu att jag har $15 i Microsoft account credit.
Fattar ingenting.
Citera
2022-12-23, 07:39
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Fast grejen är att jag aldrig behövt betala förut

trams, betala nu, gäller bägge psn och game pass
Citera
2022-12-23, 08:36
Medlem