• 1
  • 2
2022-12-20, 17:48
Medlem
Hej.

Har köpt ett landställe och skulle vilja ha någon form av träningsredskap där för att hålla mig i form både fysiskt och mentalt på sommaren.

Nu undrar jag vilken maskin av crosstrainer eller träningscykel som förbränner mest eller är "bäst"? Tänker att jag ska köra ca 45 min per dag. Tänker också att jag ska träna ute så bäst med någon maskin som ev kan stå ute under skydd eller är lätt att flytta in och ut.

Vilken maskin kan man få mest kvalitet för pengarna för också?

Kan tillägga att jag inte gillar att löpa eller är sugen på att lägga för mycket pengar på en landsvägscykel.

Tack på förhand / B
Citera
2022-12-20, 18:01
Medlem
Girlnextdoor751s avatar
Rent bekvämlighets mässigt skulle jag säga crosstrainer. Det förbränner bra och är relativt behagligt, jag föredrar absolut inte cykel.
Citera
2022-12-20, 18:01
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Hej.

Har köpt ett landställe och skulle vilja ha någon form av träningsredskap där för att hålla mig i form både fysiskt och mentalt på sommaren.

Nu undrar jag vilken maskin av crosstrainer eller träningscykel som förbränner mest eller är "bäst"? Tänker att jag ska köra ca 45 min per dag. Tänker också att jag ska träna ute så bäst med någon maskin som ev kan stå ute under skydd eller är lätt att flytta in och ut.

Kan tillägga att jag inte gillar att löpa eller är sugen på att lägga för mycket pengar på en landsvägscykel.

Tack på förhand / B

Nu är jag ingen crossfitkille men jag skulle kunna tänka mig att battleropes är en billig investering som ger bra utdelning.
Citera
2022-12-20, 18:13
Medlem
Kione211s avatar
Köpte e mountainbike. Cyklade bort 5 cm mage på 3 veckor.
Räkna puls eller skaffa pulsarmband.
Jag cyklade 2 timmar om dagen med puls 120. Bränner mycket fett.
Gå i terräng eller snabb takt borde ge samma puls.
Googla puls träning borde ge bra tips.
Citera
2022-12-20, 18:38
Medlem
Citat:
Hej.

Tack på förhand / B
Crosstrainer, mest kcal på kortast tid. En halvtimme på crosstrainern ger mer än en timme löpning om man tar i lite. Men jag har inte provat någon hem-maskin som jag gillar, de kan inte mäta sig med de på gymmet.
Citera
2022-12-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Crosstrainer, mest kcal på kortast tid. En halvtimme på crosstrainern ger mer än en timme löpning om man tar i lite. Men jag har inte provat någon hem-maskin som jag gillar, de kan inte mäta sig med de på gymmet.

Lite så jag tänker att dom maskiner som är på gymmet är bra men dom är dyra och inget att köra ute eller flytta runt.
Citera
2022-12-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kione211
Köpte e mountainbike. Cyklade bort 5 cm mage på 3 veckor.
Räkna puls eller skaffa pulsarmband.
Jag cyklade 2 timmar om dagen med puls 120. Bränner mycket fett.
Gå i terräng eller snabb takt borde ge samma puls.
Googla puls träning borde ge bra tips.

Bra jobbat. 2 timmar om dagen kommer jag dock inte kunna lägga med småbarn. 1 kommer nog funka. Vilken cykel köpte du om man får fråga. Kör du terräng då eller landsväg?
Citera
2022-12-20, 18:43
Medlem
bandspelarens avatar
Roddmaskinen skulle jag sätta mitt tips på. Men den är lite jobbig.
Citera
2022-12-20, 18:48
Medlem
Kione211s avatar
Citat:
Bra jobbat. 2 timmar om dagen kommer jag dock inte kunna lägga med småbarn. 1 kommer nog funka. Vilken cykel köpte du om man får fråga. Kör du terräng då eller landsväg?
Första dagen på Corvid semestern köpte jag cykel på xxl. Ghost theru.
Cyklade terräng första året men efter diverse påhopp har mina rundor minimerats till 2 cykelvägar. Runt runt. Fan vad jag bränner fett.
Citera
2022-12-20, 19:00
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds

Du får nog backa upp det där med någon källa.
Sprang en halvtimme imorse vilket gav 400 kCal på klocka . En timmes löpning skulle då ge 800 kCal.

Så du menar att en timme på crosstrainer skulle bränna 1600 kCal, och en halvtimme 800 kCal?
Citera
2022-12-20, 19:35
Medlem
Citat:
Hej.

Tack på förhand / B
Vill du få en snyggare kropp så är en roddmaskin överlägset bättre en cykling, eller crosstrainer.

Du aktiverar stora delar av kroppen vilket ger hög kaloriförbrukning, det är skonsamt, du får en vis mån av styrketräning för hela kroppen, vilket formar den på ett positivt sätt.
Speciellt träning för ryggen är bra för hållningen.

https://hydrow.com/blog/does-a-rowin...u-gain-muscle/

Kör man intervaller så får du mer styrketräning samt hög intensivt konditionsträning.
Samt sparar tid.

Ställ roddmaskinen framför en tv så kan du kolla på något program eller film samtidigt som du tränar.
Citera
2022-12-20, 19:37
Medlem
Bäst för priset är väl en roddmaskin...min är perfekt för 5000kr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in