• 2
  • 3
2022-12-21, 00:15
Medlem
Hem_bränts avatar
Bortsett ifrån någon maskin så tycker jag att du skall investera i ett par hantlar, några kettlebells och ett hopprep. Kroppsviktsövningar är också extremt underskattade.

Jag sa upp mitt gymmedlemsskap i december 2020 och är numera i mitt livs form och jag går själv i tankarna på att köpa en roddmaskin som jag kan använda när det för halt ute för att springa.
Citera
2022-12-21, 00:31
Medlem
tastass avatar
I ren kaloriförbränning/tidsenhet skulle jag slå ett slag för assault/airbike. Den verkligen suger energin ur dig på nolltid. Tycker dock den funkar bäst i intervallträning.
För träning i lite lägre intensitet kan stakning (skierg) vara ett gott alternativ.
Citera
2022-12-21, 01:38
Medlem
kbb-ogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Den maskin som förbränner "bäst" är den du maskin du använder mest.
Ta vilken maskin som helst som tränar cardio, den du kör mest med kommer ge dig bäst resultat.

Så mitt råd är att gör något du inte hatar, själv hatar jag bara själva tanken att gå in på ett gym för att motionera och föredrar naturen. Du kanske tycker precis tvärtom, hatar naturen och älskar att stå i ett gym och cykla/trampa/crosstraina.

Om jag måste ge förslag på en maskin så är det väl en cykel, svårt att göra fel där.

Solida råd!
Citera
2022-12-21, 02:28
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Hej.

Har köpt ett landställe och skulle vilja ha någon form av träningsredskap där för att hålla mig i form både fysiskt och mentalt på sommaren.

Nu undrar jag vilken maskin av crosstrainer eller träningscykel som förbränner mest eller är "bäst"? Tänker att jag ska köra ca 45 min per dag. Tänker också att jag ska träna ute så bäst med någon maskin som ev kan stå ute under skydd eller är lätt att flytta in och ut.

Vilken maskin kan man få mest kvalitet för pengarna för också?

Kan tillägga att jag inte gillar att löpa eller är sugen på att lägga för mycket pengar på en landsvägscykel.

Tack på förhand / B

Ät 20% mindre så slipper du träna och allt omak det för med sig med tvätt och duschande. Maten är allt när det gäller fettförbränning.
Citera
2022-12-21, 07:36
Medlem
cacas avatar
Citat:
Har typ glömt roddmaskin. :-)

Det blir perfekt. Någon som har tips på modell.

Hur lägger ni upp rodd på gymmet?
10 min på tyngsta eller längre tid på 7-8 i motstånd?
Var ett tag sen men brukar lägga upp kcal mål på sådana maskiner som idag kör jag 500 kcal, då kan jag välja köra lätt och då tar det längre tid eller så kör jag tungt och det går på kortare tid så klart.
Concept brukar ha bra roddmaskinen.

Fungerar på alla maskiner man kan ställa in kcal på, så löpband 100% fart, vill man bränna kcal snabbare bara öka lutning osv osv.

Nu har du ju begränsat med tid, men 45 minuter/dag blir en bra löprunda, vill dina jobbigare och bränna mer kcal, på med ryggsäck och i med några kg, öka vikt vart efter. Vill du sen ha ännu jobbigare, mer kläder så du svettas som en gris under passet.
Sen när du springer snabbt med skoteroverall på sommaren med 60 kg i säcken och vill bränna ännu mer än du får ut av 45 minuter, ja tyvärr då måste du nog öka tiden.
Citera
2022-12-21, 07:54
Medlem
Tack för alla tips!

Kost är viktigt men behöver träningen också. Stor mental del.

Löpning är som sagt inte min grej men snabba promenader i terräng lockar också.

Med en air bike, kör man mest kortare pass då? Förstår att den är effektiv men vill ha nått man kan göra i minst 30 minuter.
Citera
2022-12-21, 19:51
Medlem
tastass avatar
Citat:
Tack för alla tips!

Kost är viktigt men behöver träningen också. Stor mental del.

Löpning är som sagt inte min grej men snabba promenader i terräng lockar också.

Med en air bike, kör man mest kortare pass då? Förstår att den är effektiv men vill ha nått man kan göra i minst 30 minuter.

Det går nog att hitta tempo för att mala på i 30 minuter på airbike också. Annars går det bra att köra korta intervall i en halvtimme, typ attakera i 40 sekunder, vila 20 -> repetera
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in