Citat:
Ursprungligen postat av
smoerrebom
hall sluta frvrnga vad jag skriver, det r skillnad p "talang" och "potential". Jag behver inget mstrande om RHR:s karrir d jag har sett den frn brjan i American Spirit Racing i CCWS till slut. Nu r han gammal och har inte krt p nstan tv r medan Linus kan ha potential som r jmfrbar med Kyle Kirkwood och Pato O Ward. Av det vi sett i Indylights s tror jag mer p att han r jmfrbar med Kirkwood n med Pato dock. Det r fan ingen svenskbias. Lnga uppehll frn formelbilsracing kan vara riktigt frdande i sig dessutom och r ocks ett stort oskerhetskort.
Sen var ju en del av min pong att om skiten redan r prjsat s varfr inte chansa och kra in en snubbe som kan bli nt istllet fr att ta en som bst kan bli det han var precis innan han slutade, tta tia och sjuttonde i msterskapet sista tre ren. Elden kan ha slocknat.
I den situation som DCR befinner sig i, s behver de en rutinerad herre som RHR, och inte en orutinerad nobody. Dessutom s r ju RHR ett betydligt strre namn n vad Linus r, sen s r han ju ven amerikanare, och det kan ha stor pverkan fr Dale Coyne i jakten p nya sponsorer osv.
Ur svensk synvinkel s r det ju sklart trist att inte Linus fick chansen, men om ser p det med objektiva gon s inser man snabbt att det var mer logiskt fr DCR att ta in RHR istllet fr Linus.