• 1
  • 2
2022-12-22, 10:03
Medlem
Hej, jag är sugen på att hoppa in i rave kulturen. Men vet inte vart jag hittar "olagliga" rave.

Jag har festat en del på nattklubbar men jag får sån extrem nojja varje gång jag tar substanser där. Då det inte är lika accepterat i det sammanhanget, Och musiken suger. Och jag känner inte en själ som är del utav rave kulturen. Så jag skulle behöva komma i kontakt med någon som skulle vilja vara min ingångsport i den här kulturen.

(Bor i närheten utav Jönköping så har inte jätte långt ifrån dom större städerna)
Citera
2022-12-22, 10:08
Medlem
Rave är kul. Mycket delas på sociala medier som facebook och instagram. Finns många konton och grupper man kan gå med i. Vet inte om man får skriva ut exakta namn och grupper här men testa söka på te.x Rave Göteborg, Rave Stockholm.

Kan även rekommendera att söka på "tags" på sociala medier. Namn sprayade i graffiti på lite udda ställen brukar kunna leda till mycket bra rave-kontakter.
Citera
2022-12-22, 10:34
Medlem
Mr-Kristers avatar
Börja med att fråga dina bekanta. Dom behöver ju inte vara inne i ravekulturen själva för att känna någon som känner någon... Är du inte bekväm med att ta upp rave pga drog-associationer eller annat kanske det fungerar att fråga runt efter människor som lyssnar på musiken i första hand och ta det därifrån.

"Känner du några synthare, Ove?" typ...
Senast redigerad av Mr-Krister 2022-12-22 kl. 11:08.
Citera
2022-12-22, 10:38
Medlem
Tack för svaren! Det uppskattas verkligen jag ska ta och söka runt lite och kanske gå på en promenad genom staden, och se om man hittar några tags som finns på Instagram eller Facebook!
Citera
2022-12-22, 11:02
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gal123
(Bor i närheten utav Jönköping så har inte jätte långt ifrån dom större städerna)
Haha, ursäkta? Om du syftar på Malmö, Göteborg och Stockholm så är det ju nästan exakt i mitten av dem allihopa. Det närmsta är Göteborg och det är ju två timmars resa...
Citera
2022-12-22, 12:08
Medlem
Jordgubbes avatar
Fint att underground rave placerats under "Konst och kultur".
Citera
2022-12-22, 12:51
Medlem
massuppfittarens avatar
Luktar snut
Citera
2022-12-22, 13:28
Medlem
Börja med att lyssna på Enya.
Citera
2022-12-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Haha, ursäkta? Om du syftar på Malmö, Göteborg och Stockholm så är det ju nästan exakt i mitten av dem allihopa. Det närmsta är Göteborg och det är ju två timmars resa...

Det är 1,5h resa till Göteborg vilket är närmast inte så farligt enligt mig. (Ungefär 2,5h med x2000 till Stockholm)
Citera
2022-12-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Luktar snut

Jag är inte snut. Tror inte att dom lägger mycket resurser på flasback.
Citera
2022-12-22, 18:21
Medlem
får man ligga på såna här raves?
Citera
2023-06-18, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
får man ligga på såna här raves?

Brudarna som är på raves är sällan där för att få napp. Dom är där för musikens skull.
Men såklart kan det klicka.
Man vet aldrig vad som händer i dimman.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här