Hej, jag är sugen på att hoppa in i rave kulturen. Men vet inte vart jag hittar "olagliga" rave.
Jag har festat en del på nattklubbar men jag får sån extrem nojja varje gång jag tar substanser där. Då det inte är lika accepterat i det sammanhanget, Och musiken suger. Och jag känner inte en själ som är del utav rave kulturen. Så jag skulle behöva komma i kontakt med någon som skulle vilja vara min ingångsport i den här kulturen.
(Bor i närheten utav Jönköping så har inte jätte långt ifrån dom större städerna)
Rave är kul. Mycket delas på sociala medier som facebook och instagram. Finns många konton och grupper man kan gå med i. Vet inte om man får skriva ut exakta namn och grupper här men testa söka på te.x Rave Göteborg, Rave Stockholm.
Kan även rekommendera att söka på "tags" på sociala medier. Namn sprayade i graffiti på lite udda ställen brukar kunna leda till mycket bra rave-kontakter.
Börja med att fråga dina bekanta. Dom behöver ju inte vara inne i ravekulturen själva för att känna någon som känner någon... Är du inte bekväm med att ta upp rave pga drog-associationer eller annat kanske det fungerar att fråga runt efter människor som lyssnar på musiken i första hand och ta det därifrån.
"Känner du några synthare, Ove?" typ...
Senast redigerad av Mr-Krister 2022-12-22 kl. 11:08.
Tack för svaren! Det uppskattas verkligen jag ska ta och söka runt lite och kanske gå på en promenad genom staden, och se om man hittar några tags som finns på Instagram eller Facebook!
(Bor i närheten utav Jönköping så har inte jätte långt ifrån dom större städerna)
Haha, ursäkta? Om du syftar på Malmö, Göteborg och Stockholm så är det ju nästan exakt i mitten av dem allihopa. Det närmsta är Göteborg och det är ju två timmars resa...
Haha, ursäkta? Om du syftar på Malmö, Göteborg och Stockholm så är det ju nästan exakt i mitten av dem allihopa. Det närmsta är Göteborg och det är ju två timmars resa...
Det är 1,5h resa till Göteborg vilket är närmast inte så farligt enligt mig. (Ungefär 2,5h med x2000 till Stockholm)
Brudarna som är på raves är sällan där för att få napp. Dom är där för musikens skull.
Men såklart kan det klicka.
Man vet aldrig vad som händer i dimman.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!