• 1
  • 2
2023-06-18, 09:07
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppe
Brudarna som är på raves är sällan där för att få napp. Dom är där för musikens skull.
Men såklart kan det klicka.
Man vet aldrig vad som händer i dimman.

Bjuder du på knark så har du automatiskt några som svärmar kring dig hela natten.

Men annars är det som du säger, folk är där för musiken och gemenskapen och stämningen. Det är inte krogen.

Till TS, det är väl bara att gå med i grupper på Facebook. Följa arrangörerna med.

Lämnade scenen för längesen men senast igår fick jag reda på att ännu en kompis från den tiden har dött. Det är över 10 nu...

Så visst är det jävligt roligt och en minst sagt intressant subkultur men som barn hade jag aldrig gissat att jag skulle ha förlorat så många vänner innan jag ens fyllt 40....
Citera
2023-06-18, 19:18
Medlem
Adelaides avatar
Enklast är att leta på Facebook. Hittar man ett så hittar man alltid fler.

Ett annat sätt är väl att du drar till stan och frågar random person i dreadlocks och harembyxor så löser det sig säkert så länge du inte har snutaura.
Citera
2024-06-15, 15:18
Medlem
detnaws avatar
sugen på bra techno/svartklubb i gbg ikväll! hur får man inviter?

sist var jag på avenyn å taxichaufför körde ut oss till hissingen. Var fett! hade grymt kul! så mkt roligare än krogen!
Citera
2024-06-15, 21:35
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detnaw
sugen på bra techno/svartklubb i gbg ikväll! hur får man inviter?

sist var jag på avenyn å taxichaufför körde ut oss till hissingen. Var fett! hade grymt kul! så mkt roligare än krogen!

Kolla runt på Facebook är bästa tipset. Sök "rave Göteborg" och liknande.

Sjukt mkt enklare att hitta fester nuförtiden, kommer ihåg när det var SMS-kedjor osv

Kul subkultur, tyvärr har gängen upptäckt at det är lätt att sälja droger så det brukar hänga runt en del riktigt jobbiga typer.
Citera
2024-06-16, 06:02
Medlem
Pungsvings avatar
Gör underground rave om du vill ha det. Sluta vara så beroenda av vad andra erbjuder. Sluta tänk som en sosse.
Citera
2024-06-16, 19:11
Medlem
detnaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Kolla runt på Facebook är bästa tipset. Sök "rave Göteborg" och liknande.

Sjukt mkt enklare att hitta fester nuförtiden, kommer ihåg när det var SMS-kedjor osv

Kul subkultur, tyvärr har gängen upptäckt at det är lätt att sälja droger så det brukar hänga runt en del riktigt jobbiga typer.

tack för tips...vi fastnade på hotellrummet å hade myspys där istället haha 🥳❤️ Men ska ha i åtanke vid nästa besök! 👍👍👍

allt gott ❤️
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in