2022-12-26, 09:42
Medlem
Silver.Swe.s avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/i...niskor-utanfor

IF Metall vill visa var ribban ska ligga - antingen är du ultravänster eller så kan du dra åt helvete

Delar du inte förbundets värderingar kan du räkna med att bli utesluten

Förbundets nya stadgar är i sig inte särskilt intressant. Alla vet att fackförbunden är sossar med en dold kärlek till kommunism. Vad som blir intressant att se är hur deras medlemmar kommer att agera. Kommer de böja sig framåt och ta den i röven eller kommer de visa lite kurage och gå ur vänsterfacken? Ha i åtanke att byggnads och IF metall är förbunden som primärt representerar män. Man kan med rätta fråga sig vilken man är om man från och med i morgon är kvar i dessa fackliga organ
Citera
2022-12-26, 10:02
Medlem
-Tesla-s avatar
Det är dags att LO tas över av arbetarna igen.
Citera
2022-12-26, 10:03
Medlem
Palisongs avatar
Skäms ärligt talat för att jag varit medlem i 12+ år. De är inte värda ett öre...
Citera
2022-12-26, 10:17
Medlem
Eponumoss avatar
Vad har en metallarbetare för alternativa fackförbund?

Jag skulle aldrig vara med i en feministisk organisation oavsett dess övergripande syfte.

Förmodar att de flesta av oss känner likadant.

Men… Grattis till Gudrun Schyman… eller nåt och nån.
Citera
2022-12-26, 10:21
Medlem
Vad exakt står i stadgarna,feminism kan ju betyda lite vad som helst ? Ja vilket fack ska man gå till ? Finns väl i get i LO i så fall, syndikalisterna ? Men de är väl värre på feministfronten ?
Citera
2022-12-26, 10:23
Avstängd
ShonoZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Vad har en metallarbetare för alternativa fackförbund?

Jag skulle aldrig vara med i en feministisk organisation oavsett dess övergripande syfte.

Förmodar att de flesta av oss känner likadant.

Men… Grattis till Gudrun Schyman… eller nåt och nån.

Hehe jag är medlem i IF Metall och när min arbetsgivare morrat har jag bara behövt ringa till min fackliga rep. så har han sett till att jag trivs bra på jobbet igen
Värt varenda krona.
Om de är feminister, rasister, anti rasister, grönsaker eller annat har inte och kommer inte påverka mig som medlem
Citera
2022-12-26, 10:23
Medlem
Facket är överspelat, gå med i a-kassan enbart.
IF-Metall håller på att gräva sin egen grav, snart har dom inga medlemmar kvar och vem ska då betala deras feta löner?
Citera
2022-12-26, 10:28
Medlem
Har aldrig förstått varför man betalar för att vara med i ett fack.

De gynnar bara sig själva ekonomiskt och politiskt (99% sossar/vänster).

Idioti att sponsra sån skit.

Gå ur nu!
Citera
2022-12-26, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
vem ska då betala deras feta löner?

Antingen kravlösa bidrag eller tvång att tillhöra ett fack om man vill vara anställd.
Citera
2022-12-26, 10:38
Medlem
grungewhores avatar
LO-sfären visar varför medlemskap i ett fackförbund numera är helt irrelevant. Ska man slåss för löner och arbetstider, eller ska man slåss för speglar i byggbarackerna och färre patriarkala färger på varselklädseln?
Citera
2022-12-26, 11:14
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Svennar är tyvärr helt kastrerade, trä på fittmössorna och lås kyskhetsbältet.
Längtar tills MENA tar över och lämnar dumsvenne bakom sig.
Det ursvenska är blott självflagellering.
Citera
2022-12-26, 11:14
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Har aldrig förstått varför man betalar för att vara med i ett fack.

De gynnar bara sig själva ekonomiskt och politiskt (99% sossar/vänster).

Idioti att sponsra sån skit.

Gå ur nu!

Att vara med i facket är till största del att upprätthålla kolektuvavtalen. De är passivt värde i snitt 80 000 per medarbetare och år. Det är all dens skit som facken förhandlar till dig som du inte märker av i din vardag som bara fin där.

Dock en dagnnär för få är med, då kan vi säga hejdå till årliga löneökningar, extra semesterdagar och allt annat gött som facket för med sig. Detta då för få inser värdet av det och den svenska modellen kommer krascha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in