Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-26, 16:24
  #1
Medlem
Som rubriken säger vad finns det för kroppskydd som finns där ute som man kan ha på sig utan att det märks så mycket. Alltså inte en sån väst som Soldater eller vakter har på sig som syns väldigt tydligt.

Jag vill ha något i form av liknade T-shirt.

Syftet är ju att ha något som ger lite skydd mot stick om någon ger sig på en bakifrån, sidan och framifrån. Jag har läst lite och förstått att det är svårt och ger inte fullt skydd om någon håller hårt och verkligen hugger i när han hugger mot kroppen.

Jag tänker att en diverse oerfaren yngling inte är beredd på att det tar mot lite, jag får tid att få upp gard och kämpa mot eller att jag förvarar mig mot någon om någon annan hugger mig bakifrån. Det närmsta jag kommer nu är att bära lite sådan MC kläder egentligen, dom som ser ut som vanliga kläder. Finns ju jeans och jacka som ser nästan vanliga ut men är lite grövre kanske. frågan är ju hur pass bra dom står sig mot stick och hugg.

Finns det något att ha vid armleden om man vill slå bort kniv ur näven på något.

Vet ni om det finns något riktigt bra på marknaden, jag vill att det inte ska synas alls om jag har en vanlig tröja på mig.
Citera
2022-12-26, 16:34
  #2
Medlem
Böcker och tejp funkar
Citera
2022-12-26, 16:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Böcker och tejp funkar

Eller tallrikar

Du kan prova tejpa dig med megamängder silvertejp.
Citera
2022-12-26, 16:38
  #4
Medlem
Lifewringers avatar
Kanske nåt som jägare använder kan funka?

https://harkila.com/en/en-gb/explore/verristeel

https://www.pinewood.eu/en-en/articl...0?attr1_id=902
__________________
Senast redigerad av Lifewringer 2022-12-26 kl. 16:43.
Citera
2022-12-26, 16:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Böcker och tejp funkar

Tack men är dock inget svar på frågan. En bok täcker lite för lite och det blir nog bökigt att få fast ett gäng böcker runt midjan och man blir inte den smidigaste och diskreta personen som jag vill vara.
Citera
2022-12-26, 16:44
  #6
Medlem
franges avatar
Duger en hoodie så finns det sådana med knivskydd.
Citat:
Den ultimata knivskyddströjan för alla i säkerhetsbranschen eller dig med ett utsatt yrke, perfekt som arbetskläder med skärskydd.

Tröjans inre foder är av 100% Dyneema® (HSP Blend) och ger ett kraftfullt snitt & skärskydd (5 av 5 möjliga) för hela överkroppen inklusive halsen!

Skärskyddet i Slim Protector är lika mjukt som bomull men lika hårt och motståndskraftigt som stål.
https://bestbuysweden.com/produkt/Sl...garmad-troja-s
Citera
2022-12-26, 16:47
  #7
Medlem
RollonHomies avatar
Jag brukar ha en sån här på mig när jag är ute och festar tillsammans med finnar.
Citera
2022-12-26, 22:15
  #8
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Duger en hoodie så finns det sådana med knivskydd.

https://bestbuysweden.com/produkt/Sl...garmad-troja-s
Snit-t och skärskydd, ja. De är helt odugliga mot hugg.

Var inne på att köpa ett hundratal förut och forskade då rejält och kom fram till att de inte skyddar mer än en vanlig tröja vid hugg
Citera
2022-12-27, 09:17
  #9
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Snit-t och skärskydd, ja. De är helt odugliga mot hugg.

Var inne på att köpa ett hundratal förut och forskade då rejält och kom fram till att de inte skyddar mer än en vanlig tröja vid hugg
Var nog lika bra att du inte köpte dom, hade förmodligen blivit jobbigt att röra sig med ett hundratal såna tröjor på sig, för att inte snacka om hur varmt det skulle bli!
Citera
2023-01-06, 08:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Som rubriken säger vad finns det för kroppskydd som finns där ute som man kan ha på sig utan att det märks så mycket. Alltså inte en sån väst som Soldater eller vakter har på sig som syns väldigt tydligt.

Jag vill ha något i form av liknade T-shirt.

Syftet är ju att ha något som ger lite skydd mot stick om någon ger sig på en bakifrån, sidan och framifrån. Jag har läst lite och förstått att det är svårt och ger inte fullt skydd om någon håller hårt och verkligen hugger i när han hugger mot kroppen.

Jag tänker att en diverse oerfaren yngling inte är beredd på att det tar mot lite, jag får tid att få upp gard och kämpa mot eller att jag förvarar mig mot någon om någon annan hugger mig bakifrån. Det närmsta jag kommer nu är att bära lite sådan MC kläder egentligen, dom som ser ut som vanliga kläder. Finns ju jeans och jacka som ser nästan vanliga ut men är lite grövre kanske. frågan är ju hur pass bra dom står sig mot stick och hugg.

Finns det något att ha vid armleden om man vill slå bort kniv ur näven på något.

Vet ni om det finns något riktigt bra på marknaden, jag vill att det inte ska synas alls om jag har en vanlig tröja på mig.

En gammal hederlig ringbrynja är allt vad du behöver👌
Citera
2023-01-06, 16:08
  #11
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manteufel
En gammal hederlig ringbrynja är allt vad du behöver👌

Han får tjacka en sån här

https://neptunic.com/products/sharksuits
Citera
2023-01-06, 23:10
  #12
Medlem
Finns en butik på östermalm body nånting heter den.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback