Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-02, 22:12
  #1
Medlem
Mycket märkligt att en minister inte har en tråd i politiker-delen av Flashback. Nu är det åtgärdat.

Här diskuteras fakta och skvaller kring politikern och just nu ministern Carl-Oskar Bohlin.

Det borde finnas oändligt att ta upp här med tanke på hur han är som person.

"Botte" från Borlänge är sedan länge ökänd för sina utbrott av det mer psykotiska slaget, inte helt sällan i form av inlägg i lokaltidningarna i Dalarna. Hans helt sjuka påhopp på andra, som även pågått under hans tid i riksdagen, ger bilden av en tvättäkta narcissist-psykopat.

Han drar sig inte för att genom media (fegt gömd bakom en ansvarig utgivare) ge sig på privatpersoner, tjänstemän, lagtolkning eller ens för att försöka lägga sig i enskilda ärenden på självständiga myndigheter, trots att det är olagligt enligt regeringsformen 12 kap. 2 §. Man tycker att en "jurist" borde känna till det...

Carl-Oskar var med och backstabbade Kinberg-Batra under den så kallade "kuppen" men klarade sig kvar i partiet. Månne det är därför han nu fått ett ministeruppdrag som tack av Ulf Kristersson trots att han inte ens har en utbildning utöver gymnasiet?

Bohlin brukar påstå sig vara "jurist" varje chans han får (utöver "riksdagledamot på Dalabänken" tills han blev minister). Det är han inte, han hoppade av juristutbildningen, (ja jag vet, jurist är tyvärr inte en skyddad titel).

De ljög till och med på regeringens hemsida om hans utbildning! Först stog det " 2007-2012 jur.kand" i Carl-Oskars CV på regeringens hemsida, vilket är inkorrekt då han inte har någon jur.kand.-/juristexamen.

Efter ett tidigare inlägg på flashback så har de nu ändrat till "2007 - 2012 Studier i juridik, Uppsala universitet).

Vad mer har vi på denna politiska doldis (i Dalarna är han ökänd) som helt oväntat blev minister?
Citera
2023-01-03, 10:17
  #2
Avstängd
IceSticks avatar
Jag var på ett fik en gång och han stod bakom mig i kön. Skulle bara ha en kaffe och negerboll. Mitt kort funkade inte!! Och han sa att han kunde betala. Jag blev glad!! Jag visste att han var moderat så jag röstade på M sedan. Tro dock inte att jag gillar M, tvärtom, jag hoppas att varenda politiskt parti och att erat land brinner åt helvete.
Citera
2023-10-28, 00:25
  #3
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrghh
Mycket märkligt att en minister inte har en tråd i politiker-delen av Flashback. Nu är det åtgärdat.

Här diskuteras fakta och skvaller kring politikern och just nu ministern Carl-Oskar Bohlin.

Det borde finnas oändligt att ta upp här med tanke på hur han är som person.

"Botte" från Borlänge är sedan länge ökänd för sina utbrott av det mer psykotiska slaget, inte helt sällan i form av inlägg i lokaltidningarna i Dalarna. Hans helt sjuka påhopp på andra, som även pågått under hans tid i riksdagen, ger bilden av en tvättäkta narcissist-psykopat.

Han drar sig inte för att genom media (fegt gömd bakom en ansvarig utgivare) ge sig på privatpersoner, tjänstemän, lagtolkning eller ens för att försöka lägga sig i enskilda ärenden på självständiga myndigheter, trots att det är olagligt enligt regeringsformen 12 kap. 2 §. Man tycker att en "jurist" borde känna till det...

Carl-Oskar var med och backstabbade Kinberg-Batra under den så kallade "kuppen" men klarade sig kvar i partiet. Månne det är därför han nu fått ett ministeruppdrag som tack av Ulf Kristersson trots att han inte ens har en utbildning utöver gymnasiet?

Bohlin brukar påstå sig vara "jurist" varje chans han får (utöver "riksdagledamot på Dalabänken" tills han blev minister). Det är han inte, han hoppade av juristutbildningen, (ja jag vet, jurist är tyvärr inte en skyddad titel).

De ljög till och med på regeringens hemsida om hans utbildning! Först stog det " 2007-2012 jur.kand" i Carl-Oskars CV på regeringens hemsida, vilket är inkorrekt då han inte har någon jur.kand.-/juristexamen.

Efter ett tidigare inlägg på flashback så har de nu ändrat till "2007 - 2012 Studier i juridik, Uppsala universitet).

Vad mer har vi på denna politiska doldis (i Dalarna är han ökänd) som helt oväntat blev minister?
Var hittar man mer info om denna hedersknyffel?

Har han verkligen kompetens för uppdraget?
Citera
2024-01-07, 21:19
  #4
Medlem
explorerss avatar
Ministern till svenska folket: ”Det kan bli krig i Sverige”

Säkerhetsläget som redan var dåligt till följd av Rysslands angrepp mot Ukraina har under det gångna året ytterligare försämrats, och den snabba ryska upprustningen som nu sker måste tas på största allvar.

Carl-Oskar Bohlin, som är minister för civilt försvar, att vända sig direkt till svenska folket, och uppmanande alla att våga och orka ta in det faktum att kriget kan komma även till Sverige.

Regeringen ger nu MSB i uppdrag att hjälpa myndigheter, företag och andra aktörer att bygga sin egen ”krigsorganisation”, för att samhället ska kunna fortsätta att fungera i händelse av krig. MSB får även i uppdrag att tillsammans med Socialstyrelsen stärka försörjningsberedskapen.


https://www.expressen.se/nyheter/sve...rig-i-sverige/

Carl-Oskar spänner hanen nu och laddar
Citera
2024-01-07, 21:21
  #5
Medlem
Det blir alltså Moderaterna som skriver in sig i historieböckerna som drar in oss i krig?!
Citera
2024-01-11, 00:42
  #6
Medlem
Civilministerns uttalande ha nu gjort att svenska barn inte kan sova på nätterna.
Citera
2024-01-11, 01:54
  #7
Medlem
NewDawnFadess avatar
Det är bra att Bohlin talar klarspråk, så att vi kan förbereda oss ifall det värsta händer. Bättre det än att, som en sosse, sedan säga att vi var naiva eller inte såg det komma.

Att det kan bli krig i Sverige är inte liktydigt med att det blir krig.
Citera
2024-01-11, 12:22
  #8
Medlem
-Wasteland-s avatar
En köpt, korrupt landsförrädare som verkar ha fått för sig att han har rätt att på totalitär väg spola ned 200 år av alliansfrihet i toaletten.

Samtliga politiker idag går till historien som dom största folkförrädare Sverige skådat.

Vad som kännetecknar dom är att dom är obildade, har låg intelligens, ingen karaktär, inget eget tänkande överhuvudtaget.

De är billiga svin som sålt ut landet för några shekel och löften om att få sitta med på några häftiga möten vid vuxenbordet där det diskuteras hur mänskligheten fortsatt ska förslavas.
Citera
2024-01-11, 14:24
  #9
Medlem
Beisskorbs avatar
pga synskada gjorde han inte lumpen.

Jag gjorde lumpen med glasögon... hur allvarligt är hans synfel egentligen?
Citera
2024-01-11, 14:42
  #10
Medlem
explorerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beisskorb
pga synskada gjorde han inte lumpen.

Jag gjorde lumpen med glasögon... hur allvarligt är hans synfel egentligen?
Pressekreteraren förklarar också varför Bohlin inte gjort värnplikt:
– Bohlin har ej gjort lumpen på grund av synskada, så det fanns inte möjlighet till att mönstra. Den
var så pass allvarlig, säger han, och meddelar att ministern avböjer ytterligare kommentarer.

Bohlin hade även kunnat göra civilplikt, enligt ministerns pressekreterare
Benjamin Onne var det inte ett ”tillgängligt alternativ”.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-gjort-lumpen/

Halvblind eller något, och avböjer ytterligare kommentarer, Calle skäms nog
Citera
2024-01-11, 21:21
  #11
Medlem
Zeusys avatar
Civilförsvarsminister Carl-Oskar Bohlin (M) har inte gjort lumpen (2024-01-11)

https://samnytt.se/carl-oskar-det-ka...nstrade-aldrig

[quoteCivilförsvarsminister Carl-Oskar Bohlin (M) har inte gjort lumpen eller ens mönstrat.

Bohlin uppmärksammades stort senaste helgen när han i samband med rikskonferensen Folk och försvar varnade för krig i Sverige.

– Många har sagt det före mig, men låt mig göra det med ämbetets kraft. Mindre inlindat, och med en osminkad tydlighet: Det kan bli krig i Sverige! sade han då.

Han passade på att uppmana svenska folket att förbereda sig själva, exempelvis genom att gå med i frivilliga försvarsorganisationer.

– Underlåtenhet att agera är inte tillåtet modus operandi, menade han.
[/quote]

Vad säger man om detta? Inte gjort lumpen men uppmanar folk....?
Citera
2024-01-11, 21:23
  #12
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.se/carl-oskar-det-ka...nstrade-aldrig

[b]

Vad säger man om detta? Inte gjort lumpen men uppmanar folk....?

Oj!
Pinsamt!
Vilket är skälet till att han inte gjort lumpen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback