Citat:
Ursprungligen postat av
argaangelica
Helt rätt! Bra gjort av NHS. Det borde göras i Sverige också så att strukturell rasism upphör. Många invandrare sållas bort pga rasistiska chefer. Många av dom invandrarna har yrkesskicklighet som svennar bara kan drömma om men som sållas bort pga namn etc.
Nu är jag iofs tveksam till att du inte är ett troll som bara skriver sådant här för att provocera fram reaktioner från andra skribenter men, om jag nu har fel.
Kan du inte utveckla hur du anser att det ens på något sätt kan vara rätt väg att gå eller moraliskt försvarbart?
Tror du att någon som helst rasism upphör genom att använda rasistiska metoder?
Blir du nöjd och glad när alla andra folkslag har alla möjliga fördelar medans vi förtrycks och utsätts för hemskheter?
Hur går det till när människor blir så totalt verklighetsfrånvända att de inte kan se vad fan det är de håller på med?
Varför har det blivit accepterat och ofta tom önskvärt med rasism så länge det handlar om att utsätta vita människor?
BRÅ har precis gjort en undersökning om rasismen mot afrosvenskar och det visade sig att andra utländska grupper är överrepresenterade inom dessa brott.
Vad har du att säga om det? Din bild av rasism är såklart att det alltid är vita som utsätter andra grupper men det är ju inte sant. Andra etniska grupper är överrepresenterade även inom rasism.
Kan du vara vänlig att svara mig på det här inlägget?
Tack på förhand.