Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2023-01-05, 14:58
Medlem
link71s avatar
Går upp 06 går o lägger mig 21 . Är så trött för jag tränar så mycket så ingen lek att sitta uppe på kvällarna på vardagarna,helgerna kan man vara uppe till 12! Lyxa till det lite sådär.
Mvh
Citera
2023-01-05, 17:52
Medlem
Nnics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Det ska tydligen vara nån kvarleva från stenåldern att vissa är morgon och kvällsmänniskor. På den tiden kunde inte alla gå och lägga sig och gå upp samma tid, några var tvungna att sitta vakt vid elden för att hålla elden vid liv och att hålla koll på rovdjur. Det är alltså revolutionen som sett till det för mänsklighetens överlevnad.

Trist för nutida människor som fått vakta-elden-till-klockan-04-genen i och med att samhället är uppbyggt för morgonmänniskor
Intressant. Trodde nog att det hade något med evolution att göra. Ska titulera mig Eldvakt eller Nattens beskyddare från och med nu
Citera
2024-08-15, 01:59
Medlem
floraflaps avatar
För att du kan. Och inte har ett jobb som börjar tidigt. Jag mår skitkonstigt om jag lägger mig vid t ex 22.00 och går upp 9.30. Blir deprimerad av sån dygnsrytm. Ofta lägger jag mig typ vid 04 eller 05.00.
Citera
2024-08-20, 21:25
Avstängd
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Jag har sedan jag varit i yngre tonåren alltid gillat att lägga mig vid ca 02.00.
Älskar tiden mellan 01-02 då man kan ligga i mörkret och fixa med något medans det är helt tyst omkring. Inget som stör. Ingen som stör.
Varför är det så?
Det känns som att jag alltid kommer tillbaks till 02 som en slags gyllene tidpunkt där jag känner att nu är det dags att sova.

Känner ni igen er?
Det känns som att världen är mer skapad för såna som somnar vid 22-23 eller 00.00 max.
Är de flesta människor genetiskt programmerade att vara morgonmänniskor? Vad säger det rent psykologiskt om oss som människor?
Hade inte ”alla” gått och lagt sig tidigare hade du inte fått den där stunden för dig själv.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in