2023-01-06, 14:47
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Maffian uppfanns i Italiens, finns kvar där än, togs över till USA av katolska italienare. Att det finns judisk maffia är väl känt men bara du väljer att blåsa upp den lilla rörelsen, som om judisk maffia är värre än katolsk. Det är den inte. Sluta vara så manisk så mår du bättre.
Italienska maffian har aldrig kontrollerat Federal Reserve eller massmedia i någon större utsträckning. Det gör näsornas sammanslutning. Så deras inflytande överstiger vida vad italienska maffian någonsin haft.
Citera
2023-01-06, 14:50
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Italienska maffian har aldrig kontrollerat Federal Reserve eller massmedia i någon större utsträckning. Det gör näsornas sammanslutning. Så deras inflytande överstiger vida vad italienska maffian någonsin haft.
Nu bytte du samtalsämne när din dumhet framstod tydligt. Det finns ingen judisk maffia i fed, alla chefer där efter Volcker 1980-talet är icke-judar, och du kan sluta larva dig nu.
Citera
2023-01-06, 14:53
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Nu bytte du samtalsämne när din dumhet framstod tydligt. Det finns ingen judisk maffia i fed, alla cheferna där sedan 1980-talet är icke-judar, och du kan sluta larva dig nu.
Du snackar goja, FED:s tre senaste ordföranden var Alan Greenspan, Ben Bernanke och Janet Yellen. Alla tre judar. Men dessa är ändå bara frontfigurer. Den verkliga makten ligger förstås i ägandestrukturerna.
Citera
2023-01-06, 14:56
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du snackar goja, FED:s tre senaste ordföranden var Alan Greenspan, Ben Bernanke och Janet Yellen. Alla tre judar. Men dessa är ändå bara frontfigurer. Den verkliga makten ligger förstås i ägandestrukturerna.
Det har jag ingen aning om, jag följer inte människor efter deras religion. Oavsett detta så är US FEDs chefer oftast hatade och många ekonomisk kunniga anser att de är inkompetenta och att man inte ens ska ha en FED. Det är ju inte precis ett "toppjobb" att vara US FED-chef, man tjänar minimalt och alla bara klagar.
Citera
2023-01-06, 14:59
Medlem
sfrges avatar
Såna här listor är ju helt jävla värdelösa egentligen. Det är svårt för en människa att bedöma sånt här objektivt.
Själv skulle jag ranka Dee Snider som min favorit rock-sångare. Är han bäst i världen på att sjunga?
Nej, det är han definitivt inte men det är något med hans röst som jag gillar.

Det här är ungefär som det ständiga snacket om vem som är världens bästa gitarrist eller trummis.
Hur fan skall man ens kunna bedöma en sån sak?
Citera
2023-01-06, 15:04
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Det har jag ingen aning om, jag följer inte människor efter deras religion. Oavsett detta så är US FEDs chefer oftast hatade och många ekonomisk kunniga anser att de är inkompetenta och att man inte ens ska ha en FED. Det är ju inte precis ett "toppjobb" att vara US FED-chef, man tjänar minimalt och alla bara klagar.
Ja stackars dem som måste kontrollera penningskapandet.

Är man betingad till att hitta ursäkter så är man.
Citera
2023-01-06, 15:08
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ja stackars dem som måste kontrollera penningskapandet.

Är man betingad till att hitta ursäkter så är man.
Det är du som är betingad att hitta på ursäkter. Synd att du saknar insikt om detta.
Citera
2023-01-06, 15:26
Medlem
Aretha Franklin vann så det är bra. Men var fan är Tina Turner?
Citera
2023-01-06, 15:31
Medlem
Hivmannnens avatar
Vafan, varken Rotebergsraggarn eller Eddie Meduza är med!? Skandal!
Citera
2023-01-06, 16:21
Medlem
Bret-Harts avatar
Listan ska väl färga världen vi lever i med inkludering osv....jo föresten Mariah Carey är mulatt
Citera
2023-01-06, 16:45
Medlem
Sådana här listor blir alltid subjektiva och man får ta dem för vad de är och försöka att inte bli provocerad. Säkert många bra sångare med som man själv kanske inte har koll på men som förtjänar sin plats.

Helt ologiskt att placera John Lennon före Freddie Mercury eller Bob Dylan före Elvis Presley. John Lennon är en ikon och en fantastisk singer-songwriter men hans omotiverade höga placering på listan går nog mer att förklara med hans relation till magasinet. Rolling Stones hade bra access till Lennon/Ono, tror de gjorde en av de sista intervjuerna med honom innan mordet och fick därmed bra utväxling både i sålda lösnummer och status.

Gene Simmons har naturligtvis rätt i det han säger, Paul Stanley borde vara med på listan liksom han själv om man frågar mig. Sen konstaterar jag att sångare som Bruce Dickinson, Ian Gillan, Klaus Meine, Brian Johnson inte är med. Rankningen har kraftig nordamerikansk lutning, ingen av våra svenska sångfåglar finns med, tänker närmast på Marie Fredriksson.
Citera
2023-01-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Listan ska väl färga världen vi lever i med inkludering osv....jo föresten Mariah Carey är mulatt
Ordet ses numera som kolonialt och giftstämplat (insåg jag för sådär femton år sedan)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in