• 8
  • 9
2023-01-07, 10:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Gene Simmons har naturligtvis rätt i det han säger, Paul Stanley borde vara med på listan liksom han själv om man frågar mig. Sen konstaterar jag att sångare som Bruce Dickinson, Ian Gillan, Klaus Meine, Brian Johnson inte är med.
Nja, Kiss är inte tillräckligt bra, dock hör Phil Lynott hemma på en lista över de bästa sångarna.
Citera
2023-01-07, 10:54
Medlem
Så länge skrikhäxan Janis Joplin håller sig långt borta från listan är jag nöjd. Men Deep Purples förste sångare Rod Evans bör vara med.
Citera
2023-01-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Så länge skrikhäxan Janis Joplin håller sig långt borta från listan är jag nöjd. Men Deep Purples förste sångare Rod Evans bör vara med.
Joplin är med, någonstans mellan 50 och 100 tror jag. Däremot inte Jim Morrison, som verkligen hade förtjänat en plats.
Citera
2023-01-07, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nja, Kiss är inte tillräckligt bra, dock hör Phil Lynott hemma på en lista över de bästa sångarna.
Både KISS och Thin Lizzy hade förtjänat att vara med, enligt mig. KISS var verkligt originella, roliga och har haft ett väldigt inflytande. Men att Ian Gillan inte är med, det är en av de stora missarna.
Citera
2023-01-07, 12:42
Medlem
Inga svenskar på listan? Scrollade igenom lite snabbt och såg ingen men kan ha missat. I min bok är åtminstone Björn Skifs förtjänt av en plats.
Citera
2023-01-07, 13:31
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ordet ses numera som kolonialt och giftstämplat (insåg jag för sådär femton år sedan)...

Se där ja.....
Citera
2023-01-07, 17:32
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Både KISS och Thin Lizzy hade förtjänat att vara med, enligt mig. KISS var verkligt originella, roliga och har haft ett väldigt inflytande. Men att Ian Gillan inte är med, det är en av de stora missarna.
Definitivt kul, men musikaliskt var de väl inte så orginella, hade hellre sett Alice Cooper isåfall. Nazareths Dan McCarfferty platsar också, med sin råa raspiga röst.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2023-01-07 kl. 17:35.
Citera
2023-01-07, 18:37
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Definitivt kul, men musikaliskt var de väl inte så orginella, hade hellre sett Alice Cooper isåfall. Nazareths Dan McCarfferty platsar också, med sin råa raspiga röst.

Dan McCafferty alla dagar i veckan samt Bon Scott.
Citera
2023-01-08, 12:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
Vafan, varken Rotebergsraggarn eller Eddie Meduza är med!? Skandal!
Haha Eddie skulle ha varit med. Men annars så saknade Jim Morrisson på listan. Sedan kan jag inte förstå att Kurt Cobain kom så högt upp på listan.
Citera
2023-01-08, 18:02
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Rolling Stone har inget som helst anseende längre, ta en titt på deras 500 bästa låtar någonsion och fråga dig om detta är en seriös publikation: https://www.rollingstone.com/music/m...-time-1224767/
Usch nej
Citera
2023-01-09, 00:57
Medlem
Niskalaukauss avatar
Jävla skit lista när inte UDO är med, mera Dirkschneider till folket.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in